fredag 8 februari 2013

Huay Yang, Torsdag 7e Februari

Halv sju vaknade Karma och Ulli bar in henne I vår säng I förhoppningen om att hon skulle somna om med vid sju gav vi upp och jag gick upp med Karma. Vi väckte Ulli kvart I åtta då Massösen skulle komma vid nio. När vi hade ätit frukost kom Benke och Sollan också upp för att äta frukost så vi slapp duka av bordet. Massösen kom vid nio och fick skjuts av sin man som kom och hälsade. Vi körde samma ordning som sist, Ulli, Sollan, Benke och sist jag. Idag körde hon mycket hårdare än sist och det fanns en del ställen som gjorde rejält ont. Men samtidigt grymt skönt.

När jag var klar åt vi lunch I huset. Rester från lunchen igår samt mat som Ulli beställt från vår restaurang. Det var gott med mat I magen. Efter lunchen tog jag och Benke moppen till husområdet Orchid 1 för att kolla på ett hus som är till salu. Det var ett av paren som tipsade oss igår under middagen I fiskebyn. Det är samma område som jag och Ulli besökte förra året då vi träffade den andra lilla tjejen som hette Carma. Det är ju rätt fint där och husen har en bra planlösning med kök och vardagsrum på nedervåningen och sovrum på övervåningen. Huset som var till salu var uthyrt och dom nuvarande gästerna hade inget intresse av att visa det men paret vi träffade igår kom precis hem och körde en visning på sitt hus som I stort sett har samma planlösning. Det är två saker som är negativt med alla dom områdena och det är att det inte ligger på stranden och eftersom det är där jag vill vara så blir det ju bökigt att varje dag packa grejer osv. Sen blir det ju väldigt varmt när det inte fläktar som vid havet. Men samtidigt skall man ha ett stort hus på stranden med egen pool kostar det… När vi var iväg så var tjejerna mest på stranden och grejade. Det var återigen kanonväder och väldigt varmt ute.

 

Så fort vi kom hem åkte alla utom jag och Karma till ffären för att handla och byta vatten. Karma tittade på tv och ritade, hon hade fått nog av värmen och jag låg ute och läste vid poolen. Benke hade fått stanna på lite olika affärer för att hitta alla saker dom skulle ha så det blev en liten upptäcktsfärd för dom. När dom kom hem blev det lite mer slapp vid poolen och sedan började vi göra oss I ordning för middag. Vi hade fått tips att man måste vara på Tamarind innan 18.30 för att få bord så vi siktade på det. Strax innan vi skulle åka kom Aun och en annan pojke och hälsade på och lekte lite med mig och Benke vid poolen.

När vi kom till Tamarind var det två sällskap före oss så det fanns gott om plats. Det ena sällskapet hade 3st barn och Karma hade jättekul med dom barnen både före och efter middagen. Vid sju var det fullsatt på restaurangen och vi har aldrig sett så mycket folk på ett och samma ställe här förut. Det var trevligt och vi alla var nöjda med maten.

När vi kom hem igen var det fullt pådrag I Debs hus så vi gick dit för att se vad som stod på. Det var en kortkväll för Thaiarna från fiskebyn och jag och Benke blev inbjudna till spel. Vi tackade ju naturligtvis ja och blev serverade öl och började spela om pengar fast vi inte hade en susning om vad det var vi spelade. Efter några timmar förstod jag nästan alla regler och fram tills dess hade jag vunnit ca 300 Bath. Det var en form av Black Jack men man skulle få åtta eller nio på 2 eller 3 kort och man vann pengar av dealern om man var närmare än honom. Sista tre givarna blev jag Dealer och då började Au satsa 100 bath åt gången och jag hakade på. Förlorade ju naturligtvis hela min vinst och lite till. Men det var lika bra, satt o skämdes att jag vann pengar och blev serverad öl av dom. Benke lyckdes riva sönder en toadörr och det blev hysteriska skrattsalvor när han snubblade in I badrummet. Men hur som helst så hade vi riktigt kul. Såna upplevelser som gör att jag älskar att resa. Tjejerna gick och lade sig tidigt och låg och sov när vi kom hem.

1 kommentar:

  1. Hej!Här är det -10 och snö så man snart inte ser ut---och där ligger ni i solen och blir masserade.Orättvist--men det är er väl värt.Varje morgon sätter vi på datorn för att få vara med er en stund och titta på alla kort.Tack för ert flitiga skrivande.Var rädda om er.M/P

    SvaraRadera