söndag 29 januari 2012

Huay Yang Part 2 Avresan

Vi steg upp kl sju på Lördags morgonen och packade det sista utan stress. Ulli brukar va helt rabiat såna tillfällen men hon behöll lugnet, skönt. Vi kom iväg enligt plan kl nio och åkte till tyresö för att hämta Benke som ska ta hand om saaben då vi är borta. Vid elva var vi på arlanda och incheckningen gick smidigt. Lfter Lite taxfree, o`learys lunch så bar det av mot helsingfors kl ett. Snabb mellanlandning men vi fick veta att vi inte skulle få sitta ihop. Lite irritation men det löste sig så fort vi lyft. Ett par vänliga tjejer gick med på en rokad. Flyg resan gick helt suveränt, Karma är så sjukt duktig. Varken jag eller ulli sov något men Karma sov halva resan. Allt gick bra i bangkok o vi kom iväg raskt med taxin vid nio (03 svenska tid). Det var ett trevligt äldre par som oxå skulle till huay yang så vi blev ihop sparade i en mini buss. Kalas med mkt utrymme.dom skulle hälsa på sin son som fyller 40. Han är här med sin fru o barn på pappa ledighet i 3 månader. Avis.
Ull i o Karma somnade ett tag i taxin, själv nickade jag till en kvart. Vi kom till huset strax efter kl 13. (07 svensk tid). Konstigt var jag fortfarande pigg. Dom hade byggt ut huset så nu var det ännu större. Det är mkt mer grönska här i år vilket är trevligt. Vi pratade med Lars-åke en stund och började sedan packa upp.då knackade det på dörren och karmas kompis mamma från förra året kom och hälsade oss välkomna med varsina drinkar. Kul. Vi hade växlat rätt mkt pengar i sverige och hade delat upp pengarna i 3 buntar som vi gömde i 3 olika väskor. Jag berättade för ull i hemma vart jag gömde dom men vi kunde för våra liv inte hitta ena bunten. Efter fingranskning  av ALLT hittade jag den i påsen där vi har yatzy o kort. Ibland är man för klurig för sig själv.
Karma ville bada så vi gick ner till havet o badade alla tre. Sååååååååååå j-a skönt. Vi tog sedan moppen och åkte till affären för att köpa det vi behöver för frukost o övrigt. Det känns som om tiden stått still, att vi aldrig åkte hem förra året. Underbar känsla. Nu ska vi snart gå o äta på vår restaurang och vi börjar bli rejält trötta nu. Blir en tidig kväll.

5 kommentarer:

  1. Skönt att "höra" att ni kom fram ordentligt!
    Ha det så härligt och tänk för all del inte på
    oss här hemma i snö och kyla!! ;o))

    Krama om Krama från faster också! <3

    SvaraRadera
  2. Ha det så skönt nu Ullis. Ser på en av bilderna när ni är på resturang att det hänger klänningar , du ser du hade kunnat lämna alla hemma :-) Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Kapp det är vår restaurang men dom klänningarna är inget för mig, kärringvarning med rysch o pysch. Min packning är verkligen minimal den här gången - kommer bli mkt tvätt och samma kläder:).

    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Hmm Kapp skulle bli Japp - rättstavningsprogrammet lever sitt egna liv

    SvaraRadera
  5. Kolla in mig och Karma i taxin - snygg bilstol..... Vi hade beställt bilstol till vår resa och Karma fick en kudde och sitta på, usch ont i magen hela resan hade jag

    SvaraRadera