måndag 18 mars 2024

Barcelona Dag 4

Vi hade ställt klockan på 7.45 för att inte behöva stressa till flygplatsen, Niklas vaknade 7.30 och började blogga medan jag låg och drog mig till klockan ringde, jag hoppade snabbt in i duschen och sen vaknade Karma. Vi gjorde iordning oss och packade det mesta så allt var nästan klart och gick för att äta vår sista frukost vid 9.

Vi åt utan stress och vid 9.35 gick vi upp och borstade tänderna packade det sista och ner för att checka ut oss, vi var utcheckade och klara 9.50, precis enligt Niklas plan. Vi gick till busshållplatsen där vi blev lämnade, för att ta flygbussen till flygplatsen, vi hade sån tur så den stod inne när vi kom och åkte typ en minut efter. Bussresan gick smidigt - det här är mycket bättre än att åka taxi och billigare. Vi kom till flygplatsen i god tid vilket visade sig vara ett väldigt bra beslut. Flyget skulle gå 12.55 och det hade bildas en liten kö vid incheckningen. Niklas hade checkat in oss online MEN vi var tvungna ändå att stå i samma kö som alla andra då dom inte har någon bag-drop...varför då ha online incheckning, högst oklart.

Det verkade som det var nyutbildade som jobbade vid vår incheckning, det var två vilsna stackare som försökte få ordning på allt medans en äldre kvinna sprang fram och tillbaka för att vara en hjälpande hand...jisses sån jäkla tid. Kön efter oss blev längre och längre, till slut så öppnades ytterligare en lucka YES tänkte vi, nu blir det fart...nää inte alls, samma läge på den nyinsatta helt grön på tjänsten. Det tog en evighet att checka in våra väskor.

Resten var smidigt, vi gick igenom säkerhetskontrollen och sen var vi inne - det var väldigt varmt så vi alla hade lite smått svettpanik. Karma hade fått en parfym som hon skulle få välja själv - vi klarade inte av det pga värme och för mycket folk så vi får åka in till stan och göra det vid ett senare tillfälle. Niklas hann hugga en rom på vägen och Karma en godispåse så lite fick vi med oss från Taxfree.

Då vi skulle åka mitt under lunchen så åt vi innan vi gick på planet, Karma ville ha hamburgare och dom hade Burger King på flygplatsen så det fick det bli. Nästan 500kr för 3 hamburgare, 2 pommes och 3 drickor, vansinnigt dyrt och inte var det gott, alla flygplatser är lika där tyvärr. När vi satt och åt fick vi information om att flyget var försenat 25min så det var bara att hålla tummarna att det inte blev längre försening.

Efter maten gick vi direkt till gaten och där satt vi tills det var dags för boarding, vi satt inte länge alls innan planet kom inflygande och snabb städning på det så kunde vi boarda. Flygningen gick otroligt snabbt för mig (Ulli) jag är fortfarande dålig så jag sov hela flygturen, Niklas sov 2 timmar och Karma läste i sin bok hela resan. Vi landande nästan i tid så kapten hade flugit in förseningen hurra tänkte vi tills vi kom till att hämta våra väskor....det tog lång tid innan väskorna började rulla och vår väska kom efter en timme herre gud. Det var bara att kontakta hunddagiset och informera att vi skulle bli sena att hämta Benny.

Det var lite kö direkt efter Arlanda och sen var det fritt fram, vi rullande in på Ortlinjevägen 19.10 nästan helt enligt plan.

Sammanfattning av Barcelona resan - sammanfattningen kommer från oss alla 3.

Bästa restaurangen/måltiden

Niklas - Lunch Restaurang El Covent1790, Middag Restaurang La Vinateria del call

Ulli - El Covent

Karma - Celler de la Ribera (middagen när Niklas fyllde 50)