onsdag 30 januari 2013

Huay Yang, Tisdag 29e Januari

Idag vaknade jag 07.30 och kände mig klar så jag klev upp och satte mig och skrev bloggen och kollade lite nyheter innan jag väckte brudarna vid 08:45. Dom hade haft en rätt jobbig natt tydligen så dom tyckte det var skönt att få sova ut. Massage tjejen skulle komma vid tio så jag ville få äta frulle I lugn och ro annars hade dom fått sova tills dom vaknade. Strax innan tjejerna vaknade började det regna och jag kollade på internet hur vädret skule bli och enligt internet så skulle det bli sol på eftermiddagen.

09:45 dök massösen upp och det var samma tjej som vi alltid haft, vi hade sagt till Lars-Åke att vi kunde prova någon ny massös så vi blev förvånade och väldigt glada när det var samma tjej. Vi fick ställa en solsäng under taket på terassen för att slippa bli blöta I regnet. Ulli började och blev behandlad I 45 minuter. Hon tyckte det var sanslöst skönt, själv var jag inte 100% sugen men när hon väl började jobba på mig kom jag ihåg hur sjukt skönt det är. Karma sprang runt och lekte under tiden vi blev masserade och jag måste säga hur otroligt duktig hon har blivit sedan sist vi var här. Förut har man alltid fått underhålla henne och någon måste alltid haft kontroll på henne. Nu sysselsätter hon sig själv och har sanslöst roliga utlägg om livets mysterier. Det blir liksom ännu mer avslappnande att befinna sig här. Massagen för oss båda gick på 800 bath. ca 180 kr. Det blir lite dyrare när hon kommer till huset.

Regnet fortsatte ösa ner och vid 12:30 fick vi springa över till restaurangen för att inte bli dränkta. Vi beställde pannkakor till Karma och vi åt stekta nudlar med kyckling och grönsaker som var fantastiskt gott. Innan vi skulle springa tillbaks kom Boy med ett paraply och tyckte att vi skulle gå via stranden istället så vi inte skulle bli blöta om fötterna. Ulli tyckte det var bra men jag hatar att få sand I sandalerna.

När vi kom hem blev det inneaktiviteter. Ulli somnade I soffan en liten stund och jag och Karma lekte att jag var vargen och hon Bamse. Leken går till så som så att jag ska knyckla ihop henne sen dricker hon sin dunderhonung och sliter sig loss. Otroligt roligt efter 20ggr Smile. Vid fyra slutade det regna otroligt nog och Karma ville ner på stranden direkt. Vi gick ner allihop och tog en del fina bilder på Karmis när hon sprang I vattnet o lajjade. Uppehållet varade I ca 20min sen var det dax att gå in igen. När vi skulle gå in kom den lilla gråa hunden och skulle prompt komma in I huset. Det var oerhört komiskt när Ulli försökte mota bort honom men han vägrade lyssna (Har det på film). Jag gissar på att dom förra gästerna tog väl hand om den loppjycken.

Efter den lilla utflykten blev det mer slappande I huset och nu var det min tur att nicka till I soffan när tjejerna målade naglarna. Vi gjorde oss I ordning och gick över till restaurangen vid 18:30. Som vanligt är det bara vi där. Grejen är att hade man varit ensam på en restaurang var som helst utom här hade man fått lappsjuka men det är verkligen skönt att bara vara vi. Förutom ett par gubbar och gummor på sina morgonprommisar på stranden har vi inte sett några människor idag förutom Massösen, Boy, Nattvakten och en fiskepojke på restaurangen. Idag fanns det ingen fisk och vi beställde räkor till Karmis medan jag och ulli körde på Kyckling med Cashewnötter. Idag hade dom gödslat med Chíli och även för mig bet det fint på tungan. Men satan så gott. Innan vi gick spelade jag lite Biljard med Boy, Nattvakten och pojken. Dom kan verkligen inte mkt engelska men det gör inte så mycket, man har trevligt ändå.

Vi gick tillbaks till huset och Karma fick titta lite på Heffaklumpen innan hon skulle nana vid nio. När Karma somnat tog Jag och ulli en varsin drink och kollade på filmen Argo som var helt ok. Vid tolv hamnade vi I sängen o sen var det god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar