torsdag 31 januari 2013

Huay Yang, Onsdag 30e Januari

Med internet fixat steg jag upp yr I mössan klockan sju för att kolla på Rangers – Flyers på direktsändning. Slår på datorn och Internet funkar inte!!! Felsöker febrilt men det går inte att fixa. Är till och med uppe på taket med datorn för att kunna surfa via restaurangens wifi men det gick inte. Skit också, fick gå ut på gräsmattan var femte minut för att få liveuppdateringar via twitter med telefonen.

Kvart I nio väckte jag damerna som låg o snarkade I Karmas rum. Dom var på strålande humör och efter lite morgonmys hjälptes vi åt att fixa frukost. Himlen var mulen men det var inget regn så direkt efter frukosten tog vi moppen för att prata med Chon om internet felet samt för att handla lite glass o annat.

Chon var på Golfrangen och ringde direkt upp internet gubbarna som skulle komma på en gång. Vi fick veta att Pretchuap har festival den här veckan och om två veckor igen. Vi var på den förra året och den var riktigt bra så vi ska åka dit med Sollan o Benke på Söndag tänkte vi. Vi stannade till på en affär bredvid golfrangen för att handla. Vi köpte lite olika juicer åt Karma som hon ska prova. Hon är väldigt kräsen men hon gillade faktiskt en av dom vi köpte så nu vet vi vad som funkar. När vi gick fick Karma en klubba-Thai av gubben I affären som hon hade lyckats charma. Nu var solen halvt framme och det blev direkt väldigt varmt så vi ville hem och lajja på stranden.

Väl hemma igen bytte vi om till badkläder och skyndade ner till stranden. Jag badade och tjejerna plockade lite snäckor som vi dekorerade sandslottet vi byggde med. Vi hann vara på stranden I en halvtimma innan det mulnade på igen vilket inte gör så mycket då det ändå är så skönt I luften. Internet gubbarna dök upp, idag bara 5st. Chefen verkar lita på sina gubbar nu. Jag gick upp till huset och släppte in dom och la mig på solstolen och läste medan dom felsökte. Ulli och Karma var kvar på stranden och grejade I en halvtimme innan dom också kom upp till huset. Karma klädde sig fin med rosa klänning och halsband och försökte charma den där killen igen som hon flörtade med sist, han busade och skrattade när vi sa att hon tyckte han var snygg. Vid tolv tiden hade dom fått fart på Internet igen men dom pratar ju inte Engelska så jag har inte en aning om vad som var felet. Men skönt att det kom igång igen.

Vid halv ett gick vi över till Restaurangen för lunch. Vi beställde in pannkakor åt Karma och stekt ris med skinka samt nudlar med kyckling och grönsaker. Det var riktigt gott och alla var hungriga så det satt perfekt. Vi hade en fluga vid bordet som man inte fick vifta bort för Karma, det var hennes vän förklarade hon. Stackarn saknar verkligen Kati eller vilken unge som helst.

När vi ätit klart såg vi att ett regnoväder var på väg över havet så vi skyndade oss att betala och springa hem. Mycket riktigt när vi varit hemma I en minut kom en störtskur så det blev en slö eftermiddag I vardagsrummet medans åskan rullade utanför. Vid sextiden slutade det äntligen att regna men det var fortfarande grått på himmlen så vi vågade inte chansa på att ta moppen till någon annan restaurang.

Så vi gick som vanligt över till vår restaurang och vi beställde räkor I vitlök, fisk, vårrullar och kyckling I röd curry med bönor till mig. Och jisus herregud vad stark kycklingen var, det bränner fortfarande I käften på mig nu när jag skriver det här. Men kocktanten på vår restaurang är så jäkla bra. tror faktiskt dom gör godast mat här av alla ställen vi varit på I Huay Yang. Grejen är bara att dom inte har så många rätter på menyn så vi måste åka till någon annan restaurang för att få lite omväxling. Som vanligt var vi dom enda gästerna och jag tycker det är så jävla synd. Det är kalasbra mat, mysigaste stället I Huay Yang och otroligt trevliga människor som jobbar där. Men dom verkar totalt inkompetenta att marknadsföra sig.

Efter middagen var det barnprogram för Karma en stund innan hon gick o la sig vid 21.15. Vi gjorde oss en drink igen och kollade på halva Django Unchained som var riktigt bra. Ska bli kul att se hur den slutar imorgon kväll.