måndag 31 juli 2017

Sommarresa 2017 30e Juli

Ulli kom och väckte mig halv åtta, själv hade hon ställt klockan på sex. Karma låg fortfarande och som när jag kom ner till stugan. Ulli städade av lillstugan direkt jag gått upp så den var klar. Vi packade väskorna och igenom alla skåp och skrymslen efter saker vom skulle packas ner. Vi väckte sedan Karma och åt frukost tillsammans i lugn och ro. Planen var att lämna huset vid nio och senast tio. När vi hade ätit frukost satte sig Karma i soffan och spelade och tanken var att Ulli skulle städa och packa då min rygg fortfarande gör ont men jag rev av badrummet och tog sedan disken så att Ulli skulle slippa ta allt. Ulli packade, dammsög och skakade av mattorna. Huset var utstädat och bilen packad 09:30.

När vi åkte över Ölandsbron var det väldigt lite trafik vilket bådade gott, känns som om detta är stora avresedagen så jag hade ställt in mig på tung trafik. Men det var inte så farlig trafik och det flöt på bra förutom runt Västervik där det var enkelfiligt och vi hamnade i en lång kö bakom husbilar och husvagnar i några mil. Strax innan Oskarshamn sprang en rävunge ut på vägen och stannade mitt på vägen, jag lyckades manövrera bilen så att rävenungen klarade sig och ingen fara för vår säkerhet heller och vi såg i bakspegeln hur den skuttade ner i diket efter vi passerat.

Vid tolv hade vi hunnit upp till Söderköping och vi stannade på Frasses hamburger restaurang för lite lunch. Vi tog ingen brådska på oss och rullade därifrån vid ett tiden. Resten av resan gick väldigt smidigt och det var inte alls mycket trafik på vägarna. Hela vägen mellan Norrköping och Södertälje sov Ulli i baksätet och Karma satt och berättade för mig om en bil man skulle kunna ha med 1000 knappar. Bilen kunde göra precis allt, bli ett flygplan, båt, tåg, hotell, åka in i framtiden och en knapp för att göra så att pruttar luktar gott osv osv. Det enda bilen inte kunde göra var att krascha ! Det tog en herrans tid att lista upp alla finesser och det var nog den roligaste bilfärd jag haft. Vi var äntligen hemma i Kopparmora vid halv tre och Blixten stod och väntade på oss vid altanen.

Årets resa var ännu en lyckad semesterresa för Team Magnusson. Göteborg och Liseberg levererade verkligen och vi var nöjda med hotellet i Mölndal. Tråkigt att min rygg gick sönder men det har inte hindrat oss nämnvärt och smärtstillande har gjort det uthärdligt. På Öland så gjorde vi några roliga utflykter som vi alla tre gillade, Långe Jan, Eketorps Borg, Djurparken och Kamelridning. Vi hade ju också en väldig tur med vädret måste jag säga trots att det inte varit stekande sol så har vädret passat dom aktiviteter vi gjort. Men som alltid är det skönt att komma hem igen och nu ska vi njuta av dom sista två semesterveckorna på hemmaplan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar