tisdag 25 juli 2017

Sommar Resa 2017 24e Juli

Äntligen dags för årets sommarresa - i år kör vi lite nytt och lite gammalt. Vi börjar med två nätter i Göteborg och sen resterande dagar på Öland.

Vi hade planerat att bilen skulle lämna huset 09.00, för att jag (Ulli) inte skulle stressa ihjäl mig som jag alltid gör så gick jag upp klockan 6 vilket var ett bra drag, morgonen gick galant. Karma vaknade en liten stund efter mig och sen väckte vi Niklas halv åtta. Vi rullade iväg nästan i tid klockan 09.15 lämnade vi huset och körde mot Göteborg.

Det var ganska mycket bilar ute på vägarna men trots det så gick det smidigt att ta sig ner. Vi struntade i att stanna och äta lunch utan tog en "korv på vägen". Jag har en leverantör som är så gullig som har låtit oss få 2st bonusnätter då hon inte skulle använda dom ändå så vi har fått 2st nätter på Scandic Mölndal helt gratis. Vi rullande in till Hotellet runt 14 tiden - Niklas har kört riktigt bra!!

Vi checkade in och första rummet vi fick var inte klart, så ner till receptionen igen och så fick vi ett nytt rum 333 - vi tänkte tjohooo det måste ju ge tur till Liseberg i morgon då Niklas har sitt turnummer 3 och 33 är ju dubbelt och vad blir inte 3st 3.or..... Karma var överlycklig hon tyckte rummet var sååå fint och lyxigt, en dubbelsäng och en våningssäng så hon fick en sovsäng och en leksäng, perfekt!

Mölndals centrum byggs om

Vi stannade i rummet ett tag för att sen ta oss in till Göteborg för middag. Då vi bara hade ätit en korv och lite frukt så var vi hungriga tidigt så vi åkte in redan 16.30 från Hotellet. Spårvagnen hade sin hållplats bara 3-4min från hotellet så vi gick ner och kollade läget. En hjälpsam konduktör fixa så vi ladda ner en app och vips så fixa vi biljetter och upp på spårvagnen. Jag hade skickat ut några frågor till mina kollegor som bor i Göteborg och fick en hel del bra tips tillbaka - vi bestämde oss för en restaurang som hette Trattoria La Sultana som inte låg i "turist-stråket" Avenyn utan lite utanför.

Restaurangen låg ett par hållplatser bort (ca 10min) och nära hållplatsen, en supermysig Italiensk restaurang med några få bord och bra prislapp på maten. Niklas och jag tog en pastarätt och Karma pizza - maten var superb och vi fullkomligt slicka tallrikarna efter maten hahaha. Efter maten så tog vi lite efterrätt vi 3 delade på en Tiramisu, blev lite chockad att Karma gillade den men det var inga problem. När vi skulle betala var det knöl med kortbetalningen (hela Sverige tydligen drabbad) så Karma och Niklas fick springa ut i regnet och hämta ut pengar i en automat och köra analogt istället.

Riktigt bra restaurang "Trattoria La Sultana" ett stenkast från Liseberg

Vi tänkte först att vi skulle ta en sväng på stan men Karma tjata till sig att vi skulle åka tillbaka till hotellet som var sååååå mysigt så vi hängde med. Vi var tillbaka igen klockan 19 och då fick Karma reda på att det fanns en bubbelpool och bastu på hotellet....japp ni fattar....bara att hänga med, Niklas tog det passet. Medans dom var och bubblade och basta fick jag lite egentid på rummet, så skönt.

När dom kom tillbaka så var dom heeeelt körda av värmeslag - jag fick springa ner till Receptionen och köpa en mjölk och en öl så dom inte törsta ihjäl hahaha. Sen var det myspys på hotellrummet. Då vi har samma rum så är det svårt att få Karma att sova innan oss, hon somna sent och jag lite efter...Niklas kollade klart på en film - hela familjen sov 23.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar