söndag 9 december 2018

Tillbyggnad Vecka 6

På måndagen var det regn och rusk och byggarna var bara på plats några timmar och monterade bärlinan sidan mitt emot det befintliga köket. Inget annat synbart hände. Dom hade med sig en faktura från Bosse på grunden som vi betalar i år. Då kan vi utnyttja ROT-avdrag både 2018 & 2019.
Jag betalade fakturan på kvällen och det var lite läskigt att föra över sånt stort belopp.

På Tisdagen var det uppehåll och dom satte äntligen råspont och papp på den återstående delen av taket. Dom hann inte bygga övergången till det befintliga taket så dom fick täcka med pressenning innan dom åkte hem då det började regna igen på kvällen. Men det var ingen storm längre och pressenningen stod inte och slog.





På Onsdagen så byggde dom klart övergången till det befintliga taket och satte papp. Jag brykar smyga runt lite i den nya delen och fantisera hur det kommer kännas med inneväggar och köket på plats. Det kommer bli superbra och grymt härligt med högt till tak.


På Torsdagen började dom sätta läkt på taket och meddelade att dom inte skulle komma och jobba på fredagen då dom var tvungen att hjälpa till på ett annat bygge. Men dom meddelade att dom skulle komma på Lördagen och antagligen skulle då Bosse och en ventilations kille komma då också. 


På lördagen så dök dom inte upp och eftersom jag ville vara hemma om Bosse kom så kunde jag inte skjutsa Karma till basket träningen. Men när klockan var halv elva och ingen hade dykt upp så började jag misstänka att dom inte heller skulle dyka upp. Jag ringde Bosse och dom var och jobbade på ett annat projekt och skulle antagligen jobba med det på Måndag också så jag behöver inte undra varför dom inte dyker upp. Bosse meddelade även att ett preliminärt pris på FTX-ventilation ligger på mellan 75-100 tusen och undrade om vi ville gå vidare. Jag sa ja och ventilationskillen kommer nog komma till veckan för att kunna titta på huset för att ge ett mer exakt pris. Jag pratade även med min KA som sa att det är dags för honom att göra en kontroll tillsammans med entrepenören dvs Bosse och det ska också planeras in under veckan. Hur som helst så åkte jag med Karma till basketen.

1 kommentar:

  1. Hoppas det löser sig med ventilationen(mycket pengar) denna vecka och att KA blir nöjd. visst är det kul att spana och se framför sig ur det ni tänkt blir verklighet!

    SvaraRadera