fredag 1 februari 2013

Huay Yang, Torsdag 31e Januari

Idag vaknade vi alla samtidigt vid åtta. Inte ett moln på himlen vilket kändes otroligt skönt efter så mycket regn dom senaste dagarna. Vi började göra frukost och under tiden tornade molnen upp sig I horisonten. Vi stressade ner på stranden precis som en svensk midsommar och hann bada och leka I en timme innan regnet kom. Men det var bara en skur och efter 20 minuter var det sol igen. Vi badade vid poolen och lapade I oss sol som om vi vore tre ormar.

Tjejerna

Bus med farsan

Bus med morsan

Luftmadrass tävling

Vid tolv tiden tog vi moppen för att åka iväg och äta lunch, handla och lämna in tvätt. Då en del av våra kläder blev förstörda hos vår vanliga tvätteria förra året så bestämde vi oss för att prova en ny. Vi tog den som ligger närmast vårt hus men det blev lite förvirring då vi lämnade kläderna till killen som satt där så vi får se hur det går.Vi åkte förbi Kelly´s Café men det fanns inte kvar, det var en ny restaurang där nu. Vi stannade även och tankade moppen hos samma gubbe som alltid. Nästa anhalt var lunch och vi åkte ner till Pu´s restaurang som ligger på stranden och där var det fullt med folk. Karma träffade en tjej I hennes ålder som hon lekte med. Strax innan maten kom in blåste det upp till storm och det kom en störtskur vilket orsakade kaos då alla sprang som dårar för att få skydd mot regnet. Vi hade fått bra platser så vi satt säkert. Det regnade bara I tio minuter som skönt var men efter det var det molningt.

Bensinmacken

Pu´s Restaurang

Karma ritar mycket

Karma åt Kycklingklubbor

Cool brutta nr 1 ?

Vem ser kylig ut ? Karma eller Ulli. Lämna gärna er röst I kommentarerna.

Cool brutta nr 2 ?

När vi åkte hem åkte vi förbi fiskebyn och kollade in en ny restaurang som heter Coconut beach. Såg riktigt fräsch ut och vi bestämde oss för att äta där på kvällen. När vi kom hem var det fortfarande helt ok väder men man såg svarta moln på horisonten. Jag och Karma sprang ner på stranden och hon fick posera medan jag tog kort på henne. Hon klämde fram en tjugo posér på 2 min. Sen fick vi gå in och det satans regnet började. Totalt grått och det bara öste ner. Vi fick vara inne resten av eftermiddagen och sysselsatte oss med att leka kurragöma, aggressions städa (Ulli), titta hockey (Jag), titta tom & jerry (Knärtan) o massa andra saker man gör när man inte får njuta av solen. Det tär lite på moralen att bli tvingade att vara inomhus men det måste ju släppa snart.

Posering nr 14

Posering nr 17

Posering nr 19

Dom 3 mupparna en regnig dag

Runt 17.30 började vi så smått fixa till oss för middagen med allt det innebär. När Ulli var och duschade poppade jag och Karma Gyllene Tider på högsta volym och dansade så jag var helt svettig när jag skulle duscha. Karma är inte bara lik sin faster Carina till utseendet hon verkar ha exakt samma musiksmak också. Vid 18.30 var det uppehåll och vi beslutade oss för att chansa och åka till Coconut Beach, om det skulle börja regna så är det så nära att det inte är hela världen. Coconut Beach var väldigt stilfullt och lyxigt och det märktes på priserna. ca 50% högre än på dom andra ställena vi brukar äta på. Förutom oss var det två större sällskap som båda firade en födelsedag. Personalen var väldigt trevliga och det gick väldigt fort att få in maten som faktiskt var grymt god. Karma fick Spagetti med räkor I tomatsås, Ulli tog en plattfisk I vitlök och jag körde på en Masaman Kai som var den godaste masaman jag någonsin ätit. Karma är för övrigt som en helt ny unge på den här resan vad det gäller att uppföra sig och sitta still på restauranger. Förr har det alltid varit rätt jobbigt att försöka få henne att sitta still och äta men på den här resan har det än så länge gått helt utan anmärkningar. peppar peppar ta I trä… Vid 20.00 skulle vi ta moppen hem och det knappt duggade när vi gick ut. Vi hann 200 meter med moppen och då kom det ett thailändskt skyfall. Det var som att någon verkligen ville jävlas. 4 minuters moppefärd och vi var totalt dyngsura.

Coconut Beach

Coconut Beach

När vi kom hem bytte vi till torra kläder och sedan ville karma leka tåg. Hon var konduktören och hade ställt upp sittpuffar I en rad. När hon tjöt “ring ring” var vi tvungna att springa till tåget som sedan tuffade på och kör ända fram till skolan där vi skulle kliva av och dansa till Captain Beefheart. Sedan var det dax att åka hem och Karma ringde igen, tydligen blev leken extra kul när jag låtsades börja grina när vi skulle åka hem så karma fick springa och jaga mig o ta med mig till tåget. Vi hade säkert lekt leken hela natten om Karma fått bestämma men det är ju jag som bestämmer I den här familjen !?!?!?! Hur som helst fick hon titta på Tom & Jerry en stund innan Ulli nattade henne.

Ulli och jag avslutade rutinmässigt kvällen med En Whiskey Cola för mig och en Campari Juice för henne gluttandes framför dumburken. Det var ju avslutningen på Django Unchained och vi tyckte båda det var en riktigt skön Spagetti Western look a like. Jag är ju uppväxt med Spaggetti Western då brorsan hade en kompis vars farsa som jobbade på Stjärn-Video I Eskilstuna och fick låna hem obegränsat med filmer. Såg alla Terence Hill & Bud Spencer filmerna, Clintan, Serio Leone, Franko Nero you name it. Kul förresten att Franko Nero the original Django dök upp I en biroll, Såg Django med brorsan någon gång tidigt åttiotal och jag var impad ända till nittiotalet. Hur som helst när slutscenen rullade och avslutnings melodin spelades sa jag till Ulli, Fan vad den här sången påminner mig om My Name is Nobody av Sergio Leone, hon ba jaja. Men jag gick ut på Youtube o sökte på My Name Is Nobody och jajjemän, samma låt. Tycker det var en cool hyllning till hela spagetti western och just My Name Is Nobody som jag håller högt! Och ja, Terence hill & Bud Spencer höll kanske inte tidens tand men My Name Is Nobody är en klassiker. Om ni mot förmodan missat den, se den för guds skull.

ps. Ulli tycker att jag är nerdig när jag svävar ut om Spagettiwesterns storhet och mitt flådiga sätt att skriva då jag är lite whiskey mysig. Men va fan, jag tyckte det var skitkul o någon av er har säkert nöje av dessa fina rader text.

God Natt !

Stjärnklar Himmel

3 kommentarer:

  1. Karma lik sin faster?! :-O Nu var du elak mot Karma! ;-)
    Hur som helst - samma musiksmak har vi och den är BRA! Har i dagarna köpt biljetter till turnén och det blev spelningen i Ö-vik...Bodde ni närmre hade såklart Knärtan fått följa med faster och lyssna på lite riktig musik! :-)))

    Ps
    Hoppas det slutar regna på er snart!!! Vill ni ha sol får ni komma hit för den är här!! :-D

    SvaraRadera
  2. Jag röstar på Karma i allafall i frågan du ställde :) Vem som var kyligast i hjälm å glajjer....Förlåt Ullis :)

    Och Niklas du e ju en hejjar på blogga kanske något du ska syssla med hemma med ;)

    Skönt regnet gett sej .

    kram Annika

    SvaraRadera
  3. Karma "ten points"!! Karmis är ju värsta modellen - vilka härliga strandbilder! Men tåg?! - det måste vara en syn för gudar att se Nikke som godsvagn?
    Sköt om er!
    larsan och Ulla

    SvaraRadera