tisdag 2 augusti 2011

Kreta Dag 2

05.46 Ett jävla oljud väcker oss, låter som om en slambil står utanför dörren o jobbar för fullt. Karma är den enda som inte vaknar o vi kan inte somna om. Efter ett tag börjar vi titta ut för att se vad fan det handlar om men ser inget. Vid 06.40 slutar oljudet o äntligen somnar man om för att vakna en kvart senare av att Karma har vaknat. Det visade sig senare att det har varit strömavbrott och oljudet kom från ett dieselaggregat som står i ett rum precis angränsande till vårt rum.


Vi gick ner till frukosten rätt sent och träffade Benke & Sollan som redan var klara. Benke o jag hade bestämt oss att prata med ving-värden på andra hotellet för att boka en bil. Han skulle va där vid 09. efter lite strul med bokningen blev det till slut klart att vi hade bokat en merca tis-tors. Vi ska åka iväg till en strand som Calle & Salo som var här tidigare i sommar tipsade om.


När vi gjorde oss iordning för stranden ser jag hur Karma pillar på kassaskåpet som står öppen. det piper o hon stänger dörren och säger SÅ! jag går direkt fram o provar att öppna med koden jag programmerat in, funkar inte. Karma har på ngt sätt lyckats byta kod och stänga igen facket. Bara att be om hjälp i receptionen för att få upp det igen. Vi gick sedan ner till stranden och slappade hela förmiddagen. Karma skulle prompt bara bada i havet med sina pussar (puffar) & ringen. Karma är cool på stranden och kan faktiskt sitta still i flera minuter i rad :-) Förra året var hon ju som en duracellkanin.



Vid ett var det dax för lunch men Karma var inte alls på humör att ta det lugnt. hon var halvvild o det var läge för en riktigt jobbig lunch. Då tog Ulli med sig Karma (och en tallrik full med pommes, "keppus" och fetaost) upp på rummet medan jag satt kvar med Benke & Sollan och käkade i lugn o ro, sen gick jag upp o avlöste Ulli med att passa Karma som hade somnat efter att ha ätit bra på rummet.Ulli åt sen i sin tur i lugn och ro med Benke & Sollan som sällskap. Då kom jag på iden att fråga Benke & Sollan om dom ville passa karma mellan 19-19.45 så att vi kunde äta i lugn och ro så kunde vi sedan ta Karma upp på rummet o få henne att äta i lugn och ro och somna i tid. Inga problem.


Efter lunch var det mer av stranden hela eftermiddagen o det var riktigt skönt att bara vara o leka med Karma som var på superhumör.




Vi gjorde som vi bestämt och Ulli o jag fick avnjuta en middag i lugn och ro. vid 19.30 började en dans show med traditionella folkdräkter på dansarna. Som tur var kom mormor & morfar i tid så att Karma fick titta lite på showen. Hon älskar ju dans så hon tyckte det var jättespännande. Efter en stund hade dansarna paus o vi passade på att lämna mormor & morfar så att dom fick äta ostört o vi gick upp på rummet för att natta Karma. Karma somande nöjd utan problem vid nio efter att ha tittat en stund på Bernard & Bianca.



Vid tio kom Benke & Sollan upp för plump omgången och vi fixade öl o drinkar åt alla innan vi satte igång. Den här kvällen krossade jag allt så jag var helnöjd o vi somnade vid 01(hmm Ulli här och gästskriver...första spelet vann Niklas, andra omgången förlorade han och då vann JAG:). Lite sent dock för alla fyra var rejält trötta men det är trevligt att sitta på balkongen o spela kort så man blundar lite för tröttheten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar