onsdag 3 augusti 2011

Kreta Dag 3

Vaknade tidigt igen, nu vid sju av en Karma som låg o pratade glatt för sig själv i sängen, efter en kvart sa hon SÅ ! Mamma ! Hon hade legat o bajjjat och var klar och ville ha ny blöja. Efter byte så låg vi och myste i sängen ett tag o gick sedan ner för frukost, Karma åt förvånadsvärt mycket frukost (vi har försökt att vänja av vällingen på morgonen pga hennes hårda mage) idag åt hon 1½ skinka och ett ägg och lite bröd. Hon äter väldigt dåligt överlag här nere men men som farmor brukar säga - det var länge sen en svensk unge dog av svält:), hon äter när hon är hungrig. I den här värmen + annorlunda mat blir lite för mycket för Karma.

Killarna i sällskapet var laddade för hyrbilen som skulle levereras idag klockan 10 till Hotellet - Benke & Niklas bestämde träff i receptionen vid 09.45och där fick dom sitta - dom satt där till 10.30 utan att någon bil dök upp, det visade sig att det blivit någon missuppfattning och att bilen kommer på onsdag....manjana manjana, det var bara att gilla läget.

Tjejerna (Karma, jag och mormor) låg redan på stranden då vi hade tänkt att åka iväg med bilen vid 12, Benke och Niklas kom ner till oss och vi fick reda på att vi fick ännu en dag vid hotellet - helt ok för Karma har inte riktigt kommit in i sina sovrutiner ännu och behöver en bra dagslur. Vid halv ett så började Karma knöla och greja vi såg att hon börjde bli riktigt trött - det var inte läge att gå ner till någon lunch. Som tur var hade Niklas tagit med sig ett par extra ägg och 2st Kiwi till hotellrummet - det fick bli hennes lunch, hon somnade mätt och belåten vid 10 över ett. Vi fick ta olika pass - jag började att äta lunch medan Niklas var hemma och passade Karma när hon sov. Det passade Niklas bra då han var dålig i magen och ville bara sova - konstigt att han alltid ska bli sjuk på våra semestrar......hmm svagt virke eller är det något annat som ligger bakom...hehe.

Efter våra luncher så fick vi lite skön tid för oss själva på balkongen medan Karma sov - vi läste och snackade lite. Vår balkong ligger så bra till att vi allltid har skugga, kanon! Man kan alltid sitta ute utan att bli stekt. Vi väckte Karma lite efter 3 så hon fick sova mer än 2 timmar vilket var perfekt, vi fick en superglad liten tjej som ville ner direkt till havet för att bada.

När vi kom ner till stranden så fick hon en toast och lite dricka, bra mellis som hon gillade. Vi besökte barnpoolen för första gången, där har det varit galna små grek-ungar som har härjat så Karma har inte velat gå dit, nu var den tom och det passade henne perfekt. Hon kunde vara i poolen utan både simring och puffar, mycket spännande. Efter en liten stund så kom det en liten tjej som hette Emma som var 6 år och pratade med Karma som var lyrisk, hon gillar större tjejer:).

Benke och Niklas blev lite rastlösa och gick iväg för att kolla jetskin, kom tillbaka ganska snabbt då dom fick reda på att det kostade 50€ för 15min, hutlöst pris!

Efter en stund på stranden så var det dags att gå upp för att göra iordning sig för middagen (mat mat mat hela tiden:). Benke och Sollan hade bokat alacarte klockan 19 så dom slapp buffén. Vi fick nitlotten....både buffén och en liten tjej som totalt hade ruttnat ut. Hon ville inte sitta vid bordet, ville inte äta - stoppade maten i munnen och spottade ut, låg på marken och krälade runt, sparkade på stolen och på bordet, sprang i väg och skrek.....pust. Jag fick lite smått panik - Karma som är stor och reslig ser ut som en 3-4 åring och beter sig precis så gammal hon är 2 år och 5 månader. Jag kände blickarna att vi hade en bortskämd skitunge som inte kunde bete sig, ville bara sätta upp ett skylt att vi har en 2 åring som har TROTS...men det gick ju inte. Vi fick kasta i oss maten för att komma bort från restaurangen. Vi gick till baren och tog varsinn drink innan vi skulle gå upp på rummet - och där huxflux kunde hon bete sig som en normal unge...

Roligast i dag var när vi satt i baren och Karma såg massa myror - hon banka dom med sin sko sen tog hon upp myrliket med fingret och visade mig och sa "mamma mylan sover" ja vad ska man säga....

Efter drinken så gick vi upp till rummet - Karma fick titta på lite Dumbo, fick välling och sen i säng - hon somnade bara efter ett par minuter, solen och badandet tar ut sin rätt...

När hon hade somnat så tog Niklas och jag vår första turnering den här semestern. Vi hade en frikväll från Sollan och Benke som hade riktigt kul vid baren (deras skratt hördes ända till vår balkong:). Jag krossade allt motstånd som vanligt - vann Yatzyn, vann 500 och plumpen TJOHO. Niklas beklagade sig över att det var ett par jävla skitspel och jag hade en jäkla skittur och att han ALDRIG mer ska spela nåt spel med mig med min tur. Jag somnade med ett leende på läpparna!