söndag 15 juli 2012

Marmaris 2012 Lördag

Karma hade en jobbig natt, hon hade ont i magen (farfars jinx). Ulli o karma klev upp vid tio o karma kunde äntligen bajsa först hårda kulor och sen var det var löst. Men hon var ändå glad och pigg så dom gick ner på stranden vid elva och lät mig ligga kvar. Jag hade kunnat ligga kvar hela dagen men med viljeansträngning stoppade jag i mig huvudtabletter och tvingade ner mig till stranden vid tolv. Alla utom micke som var riktigt bakis var på plats o rungande applåder utbringades när jag vinglade ner o la mig i skuggan. Jag piggade på mig rätt snabbt och fick i mig lite lunch med tjejerna.

Efter lunchen gick vi som vanligt upp till poolen men karma sa att hon ville vila så ulli gick upp med henne till rummet och jag lade mig och läste vid poolen. En timme senare byttes vi av och jag gick upp till rummet. Karma hade sagt at hon ville åka hem till kopparmora, ville inte alls vara kvar i turkiet. Hon hade ont i magen och bajsade flera ggr. När ulli hade gått somnade karma nästan direkt och sov i två timmar medan jag låg på soffan och läste. Ulli kom sedan upp och när karma vaknat gjorde vi oss i ordning för kvällen. Karma var pigg o sprallig igen efter tuppluren vilken kändes skönt.Jag duschade med karma och hon började sjunga en sång som gick "lilla snoppen, lilla snoppen" vi skrattade på oss.

Vi hade bokat en taxibåt för färd mot hamnen 19.30 och vid sju gick vi upp till nette och micke för fördrink. Micke var människa igen som tur var han hade kommit ner till poolen vid fyra tiden. Karma tyckte det var kul att åka båt igen och vi var inne vid restaurangen som vi hade bokat bord hos vid prick åtta. Restaurangen som heter purple rain ligger mitt i hamnen och vi fick bord på takterassen med utsikt över hamnen. Otroligt mysig utsikt, bra mat och trevlig personal. Karma och ulli åt fisk och jag tog en gryta igen. Dom gör fantastiska grytor och just grytor är ngt av mina favorit rätter.

Efter middagen som gick på 90lira för oss tre som är ca 360kr var det dax för tjejkväll så vi killar tog ungarna och begav oss hemmåt vid halv elva. Micke, karma och jag delade en taxi och micke började pruta på priset. Taxichauffören blev galen och började köra som en blådåre och skrek som ett psykfall varav jag lackade till och skrek åt honom att stanna bilen. Jag röt verkligen till och han lugnade ner sig och vi kom hem helskinnade men han var ingen bra ambassadör för turkiet vill jag påstå. Väl hemma nattade jag karmis och sedan kom mats, micke, kalle, jossan och jesper till vår balkong och vi satt och pratade över en öl till kl ett. Jag somnade som en stock bredvid karma så fort dom gått.

Tjejkvällen började med en drink bredvid restaurangen vi fick "special price" dom var goda så vi tog en till innan det var dags för bargatan. Vilket ställe helt galet hur mkt folk som helst och hysteriskt med musik överallt. Vi stannade till och tog en fishbowl vilket var en blå drink i en fiskskål och fyra sugrör haha. Efter den (lämnade över hälften) så gick vi vidare till ett disco men drack snabbt upp ölen och gick vidare. Tillslut så hamnade vi på ett turklive ställe, ett band som spelade och det var bara turkar och vi, vi drog igång hela stället med dans och handklapp riktigt kul var det.
Efter det hade vi fått nog av bargatan så vi letade oss ut till strandprommenaden igen och hamnade vid restaurangen som vi åt middag. Där satt vi och pratade med ägaren och dom anställda ett bra tag sen åkte vi hem med taxi. Vi var hemma vid halv tre nöjda, glada och trötta.

Karma kollar tom & jerry

Mys med jossan

Tjejerna åker båt

På väg in i hamnen

Restaurang purple rain

Utsikten från purple rain

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar