torsdag 12 juli 2012

Marmaris 2012 Onsdag

Efter en skön natts sömn vaknade jag vid sjutiden och kunde inte somna om så han gick upp medan Karma & Ulli låg kvar och sov. Rummet vi hyr är ett lägenhetshotell och ingen frukost ingår så frukost behövde inhandlas. Efter lite surfande tog jag vid åtta tag i saken och begav mig iväg för att leta upp en supermarket. Det var redan väldigt varmt ute och efter en tiominuters promenad hittade jag ett köpcentrum som öppnade 8.30. satt i solen och väntade en stund innan jag kunde gå in och handla. hittade det mesta vi behövde men glömde smör. När jag kom hem sov fortfarande tjejerna och jag var rejält hungrig efter en jobbig promenad hem med tunga matkassar så jag dukade ordning mat. Fick en chock efter första skeden flingor. Det jag trodde var mjölk var ngt helt annat. Smakade salt och surt. Yeck vad äckligt ! Till slut vaknade tjejerna och Ulli gick ner till receptionen för att boka in oss på en båtresa på måndag samt fixa safebox. Efter att alla var mätta och belåtna av frukosten gjorde vi oss iordning för stranden.

Vi kom ner till stranden vid 10.30 och alla var redan på plats och ett parasoll med solsängar stod redo för oss. Perfekt ! Karma ville ner och bada på en gång och vi hoppade ner i vattnet. Lite kallare i vattnet än jag trodde då det var tokhett i solen. Men skönt och svalkande.  Karma ville bada hela tiden så vi fick turas om att passa. Tjejerna + Mats låg o pressade i solen, resten av killarna + Ulli höll sig i skuggan & ungarna badade. Rose och öl kom in på löpande band men ulli o jag höll oss till vatten. Vid ett tiden var Karma och Ulli hungriga och beställde in lunch och efter lunchen ville Karma gå upp på rummet och vila (Vilket hon inte gjorde väl uppe på rummet). Jag och Kalle tog en långpromenad med kamerorna i högsta hugg längst strandprommenden. Kalle är fotograf och ska lära mig ta bättre bilder. På vägen stannade vi På Burger King för en hamburgare och Milkshake.

När vi till slut var tillbaks hörde jag att Ulli o Karma gått upp till Poolen. Jag gick upp och anslöt mig och strax efter var hela gänget på plats. Klockan var runt fyra och vi låg vid poolen och hade det trevligt i en timme innan vi bröt upp för att alla gick till sina rum för att fräscha till sig innan middagen. Nette o Micke bjöd in till fördrink vid sextiden. Uppe på rummet somnade jag på soffan medan ulli och karma duschade. Karma satt sedan o spelade på paddan medan jag sov o ulli gjorde sig klar. Klockan sex väckte karma mig o sa att jag måste vakna. snabbdusch sen gick vi upp till Nette & Micke vid 18.30. Precis när vi skulle gå hittade jag inte min mobil och till slut gick jag ner till poolen och letade och där låg den kvar som tur var,Vi kom sist och alla satt på deras balkong och surrade och drack bubbel innan vi skulle ge oss av för att hitta en restaurang.

Kl 19 gav sig tattarpacket av in mot hamnen och vi behövde bara gå 5min innan vi bestämde oss för en mysig restaurangsom låg ute på en pir. Vi var dom första gästerna och fick ett långbord uppdukat. Mkt trevligt. Solen var fortfarande uppe och det fläktade skönt ute på vattnet. Ulli & Karma beställde in fisk. Lyckat drag för Karma åt som bara den. Själv tog jag en T-Bone steak som var helt ok. Vid nio började vi bryta upp för jossan och jesper var rejält trötta efter en dag med sol och bad. Karma var oxå trött men hon somnar inte i onödan. Otroligt duktig är hon, blir inte jobbig när hon är trött.

På vägen hem gick vi förbi affären och köpte lite mer förnödenheter. Väl hemma vid 22 gick alla till sitt och Karma nattades utan problem. Vi sitter nu på balkongen och svettat och ska snart lägga oss. God Natt !

Middag på piren

Glass till efterrätt

Slappa vid poolen

Karma äter kakor

Vy över marmaris

Hotellpoolen

Karma dykaren

Stranden utanför hotellet

Vårat hotell

Vårat vardagsrum


1 kommentar:

  1. Hej, vad skönt ni verkar ha! Här bara regnar det hela tiden!! Hoppas att ni inte bränner er för mycket i den heta solen. Kul att Karma är så förtjust i fisk - det kan hon få när hon kommer hit.
    Hälsn//Larsan o Ulla

    SvaraRadera