måndag 16 juli 2012

Marmaris 2012 söndag

Idag vaknade karma "tidigt" vid kl åtta. Ulli var hemma vid tre så hon fick sovmorgon medan jag och karma gick upp och gjorde frukost. Vi tog det lugnt i lägenheten en stund innan vi gjorde oss iordning för poolen. Karma var fortfarande dålig i magen och bajsade vatten. Hon var duktig och drack mycket och var pigg och glad. Precis när vi skulle gå ner till poolen vaknade ulli och var rätt fräsch faktiskt.

Vi var nere vid poolen vid tio och vi var först. Karma och jag hoppade direkt ner i badet och lekte en stund innan ulli kom ner. En efter en droppade sällskapet ner till poolen och vid tolvtiden var alla på plats förutom micke och nette som åkte iväg på eget äventyr. Vi kom överense med kalle och lena att åka till grannstaden på kvällen och shoppa och äta middag.

Vid ett ville karma gå upp på rummet och vila så jag och karma gick upp och ulli kom upp med lunch åt oss. Karma bajsade vatten några gånger men fick i sig mkt vatten och mat. Hon var fortfarande glad och sprallig. Efter någon timme kom ulli upp och tog över och jag gick ner till poolen igen. Vid fyra kom dom ner till mig o karma var leksugen så vi lajjade i poolen.

Planen var att ta båten med lena och kalle vid 18.15 till icmeler så vi gick upp rill rummet vid 17 för att fixa till oss. Efter att ulli hade duschat med karma somnade karma på sängen. Klockan var då ca 17.45 så vi sa att hon skulle få sova en timme och ulli sa till lena att vi kunde åka vid 19 istället. När vi försökte väcka karma efter en timme gick det inte. Hon vaknade till o tvärsomnade om hela tiden. Vi blev nästan lite oroliga då hon aldrig varit svårväckt tidigare. Vi beslöt då oss för att skippa utflykten och stanna hemma på hotellet så fam. Sigrell fick åka utan oss.

Till slut kvicknade karma till och vi gick ner på hotellrestaurangen och åt bara vi tre. Det var rätt skönt, lite mer som vi brukar ha det när vi reser. Efter maten gick vi en sväng efter strandprommenaden och karma fick leka av sig lite i en lekpark. Ulli nattade karma vid tio och det tog nästan en timme för henne att somna och då var alla trötta så vi satt en liten stund på balkongen och pratade innan vi gick och lade oss. Vi ska ju upp tidigt imorgon för en heldags båttur, håller tummarna för att karma piggat på sig annars får vi ställa in.

Karma busar i poolen

Mer bus i poolen

Vy över marmaris

En slagen hjältinna

Middag på vår restaurang

Karma åt chicken mcnuggets och ris