fredag 13 juli 2012

Marmaris 2012 Torsdag

klockan 08.30 blev vi upplysta av Karma att det inte var mörkt ute så det var helt enkelt bara att stiga upp o fixa frukost. Eftersom vi handlade igår så fanns det mer att välja på idag. ägg, rostat bröd, yogurt, flingor med mjölk, kaffe o mackor med världens godaste skina & salami. vi stressade inte och vid 10.00 var vi på väg ner till stranden och förväntade oss att vara sist ner men vi var först. Chefen över solstolarna som heter bulan hade redan paxat samma stolar som igår åt vår grupp så det var bara att lägga sig. Vi har fått olika nummer på alla familjer så dom kan hålla reda på oss och vi är "family one". Inom en timme var hela gruppen samlade och solandet och badandet kom igång på allvar.

Idag beställde familjen magnusson in lunch på stranden. jag tog en riktigt god kebab och tjejerna delade på ägg och bacon och pommes, Efter lunchen gick karma och Ulli upp på rummet och jag drog ut på promenad med Kalle och Micke. Vi traskade Västerut idag så långt det gick och tog en del kort samt två stycken öl. På vägen bokade vi bord åt alla för middag vid en restaurang som ligger precis bedvid hotellet.dom lovade oss gratis meze och frukt till efterrätt. Vi kom tillbaks till hotellet vid 16.30 och alla hade flyttat sig upp till poolen. Vi slappade vid poolen en timme och jag låg i badet och lekte med Karma hela tiden. Innan vi gick upp på rummet bestämde vi att fördrinken skulle serveras hos oss ikväll.

Precis som igår somnade jag i soffan medan Karma och Ulli fixade till sig. När Karma var klar kom hon ut till mig och tittade på Tom & Jerry tills Ulli piffat till sig. Idag klädde dom upp sig med samma klänningar och dom blev så fina så. Gästerna kom och vi drack drinkar och åt snacks. Kalle rökte till och med cigarr och fick sitta i hörnet av balkogen så vi andra skulle slippa lukten. Vi var nere vid Restaurangen vid 20.15 och bordet var redo. Jag och Ulli beställde in en kyckling gryta som man var tvungen att beställa för 2 personer. Den var sanslöst god och vi var verkligen nöjda med maten. Tyvärr var kyparen lite stressad och man fick inte den där 100% feelgood stämningen som gör det till en fullträff. Men jag var verkligen nöjd hur som helst. Karma åt chicken nuggets med ris - hon var också nöjd både över maten och att dom hade 4st små sköldpaddor i ett akvarium vid restaurangen bredvid.

Karma o pappa har lika stora skallar

Karma med pappas keps

Ser värre ut än det var

Mor o dotter sammalikadana

En glad skrutta

Turkiska flaggan är rätt snygg

En övergiven badring

Vy över stranden
Vi skippade efterrätten för tanken var att vi skulle gå in till centrum och ta en kaffe där. Jag gick ju med Kalle igår mot centrum och visste ju att det var en jäkla bit att gå och var lite skeptisk. Efter 200m stod en båt-Taxi och erbjöd sina tjänster. 40kr per person, taget ! Karma tyckte det var superhäftigt att åka båt mitt i natten. Inne i centrum var det full rulle och jäkligt stökigt. Karma och Ulli gick in i Bazaren medan jag tog en öl med Lena, micke och Nette.Karma hittade ett blinkande fjärils diadem som hon bara skulle ha. Ulli hade ju inga pengar med sig men Karma hade sin plånbok hon fick av Farmor med Euro i vilket hon propsade med att hon skulle använda för att betala, vilket också gick bra efter lite argumentation. När Karma och Ulli var klara kom dom tillbaks till vårt bord och Karma ville hem. Klockan var ca 23 och vi tog en taxi som kostade 20 Lira (ca 80kr). Väl hemma gick tjejerna och la sig direkt o jag sitter o skriver detta men nu ska jag äntligen oxå få sova ! Ses imorrn  !

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ju ha toppen, men Nikke - hatten?????
    Fina foton du tar med din kamera. Har alla klarat sig från magsjuka?
    Här lyser solen idag men regnmolnen tornar upp sig bakom horisonten.
    Ha en fortsatt skön semester och hälsa alla (kram till Karma) från oss!
    Larsan o Ulla

    SvaraRadera
  2. Ja, ingen magsjuka än så länge peppar peppar...

    SvaraRadera