onsdag 18 juli 2012

Marmaris 2012 Tisdag

Vi vaknade vid åtta av att Karma tyckte vi sovit klart. Både ulli och jag var rätt trötta då alla kom till vår balkong sista kvällen och det blev surr och en del whiskey innan vi fick gå och lägga oss vid ett tiden. Ulli och Karma gick upp och gjorde frukost medan jag låg kvar i sängen till nio och drog mig. Vi åt frukost och vid tio gick Karma och jag ner till poolen så ulli fick packa i fred. Vi hade förlängt rummet till kl 17 så det var ingen brådska men skönt att ha det gjort. Karma och jag busade i poolen och hade roligt i en timme innan Ulli kom ner. Kalle & Co checkade ut sina rum och ställde väskorna hos oss. Dom skulle använda vårat rum för att fixa till sig innan bussen gick.

När Ulli kom fick Karma en glass sedan ballade hon ur, hon ville inte vara vid poolen mer. Hon skulle upp på rummet och var less på värmen. Tror det var 48 grader varmt och det var verkligen olidligt. Det gick inte att vara uppe ur vattnet en längre tid så det var förståeligt. Klockan var då tolv och vi beställde lite lunch upp till rummet som jag väntade in medan tjejerna gick upp. Vi åt tillsammans och sedan gick jag ner till poolen och läste en timme medan ulli höll Karma sällskap på rummet. vid halv två byttes vi av och jag gick upp på rummet så Ulli fick vara vid poolen en timme. Efter det gick jag ner en timme igen innan vi gick upp till rummet för att börja göra oss iordning. Kalle, Lena och jossan kom upp och lånade duschen och vid kl 17 var alla klara för utcheckning.

Bussen skulle hämta oss vid 18.45 så alla gick ner till vår restaurang för att äta middag. Det var sanslöst varmt och efter en liten stund ballade Karma ur. Hon klarar inte av sån värme som det var och det slutade med att hon somnade på golvet till restaurangen. Vi stoppade hennes mat i en doggybag och när vi skulle gå var vi tvungen att väcka henne varvid hon blev helt sjövild. Jag bar henne och försökte lugna ner henne och svetten bara forsade. Alla hjälpte till att bära upp våra väskor till bussen medan vi lugnade Karma som var fly förbannad och riktigt less på värmen.

När bussen till slut kom och hon kom in i kylan var det som att trycka på en knapp, hon blev världens spralligaste gladaste lilla tjej igen. Satt och pratade oavbrutet så halva bussen fick sig en rejäl underhållning. Vi kom till flygplatsen vid nio och allt gick utan problem. Eftersom vi inte bokat ngn mat på flyget ville vi stoppa i oss lite mat innan vi for. Dom hade en MacDonalds på flygplatsen så jag gick dit och beställde mat. 2st milkshake, en cheesburgare, en vatten, en pommes, 2st big mac. 400kr !!!! Trodde inte det var sant. Det var den dyraste snabbmaten i världshistorien.

Väl inne på planet så gick det smidigt att komma iväg men det var ett äldre plan den här gången med horriblet dåligt benutrymme samt att stolarna knappt gick att luta. Det är verkligen tortyr när man är lite längre. Fattar inte att det är tillåtet att fösa in människor på det sättet. Karma kunde inte koppla av och det tog två timmar av skruvande innan hon äntligen kunde somna. Ulli och jag hamnade i klinch men man fattar efteråt att det beror på trötthet och stress och det var ingen stor grej. Varken jag eller Ulli kunde sova så vi var rätt mosiga när planet landade vid halv två.

Planet landade en kvart före utsatt tid och väskorna kom fort den här gången. Bilen stod på parkeringen nytvättad i den 8 gradiga nattluften "Burr". På med full värme och sen bar det iväg hemmåt längs öde vägar och klockan var tio över tre när vi äntligen var hemma. Karma somnade om direkt och Ulli och jag somnade vid halv fyra.

Summering:
Det gick bättre än vi trodde att resa i grupp och mycket har nog att göra att det var en bra mix av människor som åkte. Alla var laidback och var ute efter att slappa. Hotellet "Kaptan" var vi riktigt nöjda med då det var bra rum, trevlig personal, bra pool och kanonläge. Det enda vi saknade var nog att slippa göra frukost själva. Marmaris var kanske lite för turistigt för oss men ändå ett ställe vi skulle kunna tänka oss att återvända till då det fanns så stort utbud av allt och det var väldigt fint överallt. Dock upplevde vi att det var väldigt dyrt att äta och dricka. Turkiet har ju varit känt för att vara billigt men njä. Maten var riktigt bra var vi än åt och turkarna är väldigt trevliga. Man har ju hört hur jobbiga dom var förr men det var inga problem nu med jobbiga turkar. Vissa kan dock bli sura om man inte vill handla av dom men det är ju bara att skita i. Personalen på vår restaurang blev ju riktigt sura när vi valde grannrestaurangen men det löste sig till slut. Samtidigt som det var otroligt skönt med värmen så hade vi inte klagat med svalare väder speciellt med tanke på Karma. Vi skulle absolut kunna åka med samma grupp igen eller med en annan grupp.

Karma får en spel i värmen

Vår Restaurang

Middag på vår restaurang "Maymi"

Sprallig Karma på bussen

Tjejerna på väg till flygplatsen