söndag 28 juli 2019

Kroatien Dag 5

Inatt sov jag hyfsat trots att Karma fick ett kast med armen o råkade tända taklampan mitt i natten och att Ulli är förkyld och både snarkade o hade ett plopp ljud i näsan var 8,5 sekund. framåt morgonen hade jag dock svårt att somna om då jag dels låg och grubblade på väderprognosen som säger att det ska regna här Sön & Mån, funderade på om vi ska checka ut tidigt o hitta något i Dubrovnik istället (Men det ska regna där också fick jag veta senare) Sen låg jag och funderade på ett schack drag. Min bosniske vän som är i Makerska och jag spelade mycket schack för 15år sedan i spanien när vi bodde där så vi laddade ner en app nu så vi kan spela mot varandra online. Hur som helst så gick jag och lade mig innan jag gjorde mitt drag o det låg o gnagde. Vid halv åtta gav jag upp och smög ut till balkongen där jag satt och tog det lugnt en timme tills jag gick in och väckte brudarna.

Vi gick ner till frullen strax före nio och åt i lugn och ro. Idag fick vi till Karmas belgiska våfflor perfekt och hon njuter dom med nutella. Lyxigt värre! Jag brukar ta en brödbit med ost o skinka o sen frukt i alla former men idag var jag sugen på korv, ägg o bacon så det blev en sån frulle. Frukosten är bra men om man jämför med RIU Palace i Maspalomas så är den ju skrattretande. Det enda jag riktigt saknar är lite nötter och frön till yoghurten annars finns det mesta jag behöver för en bra start.

Vi var nere vid "stranden" klockan tio och idag blåste det rejält. Spelar ju ingen roll utan bara skönt när man ligger i steksolen. Det blåste även från inlandet så det var inga stora vågor som rullade in vilket är bra för vi hade bestämt oss för att köra Jetski idag. Ulli ville inte med Karma var så laddad att hon hade ont i magen innan. Vi bokade jetskin till klockan 11 för 30 minuters körning och ca 11:15 satte klockan igång och jag och Karma puttrade iväg utåt bukten. När vi passerat hotellet kunde man bränna på lite men jag tog det stegvis så att Karma skulle känna sig bekväm. Hon tyckte det var oerhört kul och var sanlöst nöjd efter att ha fått styrt och gasat helt själv. Det är ju ett jäkla drag i dom maskinerna och accar ju ofattbart rappt. Vi fick upp den i 70km/h som mest innan vi släppte på gasen och det var nog rätt nära maxfarten i det vädret med oss två på. Kul var det i alla fall och man skulle ju vilja hyra en sån en hel helg nästa gång.
Innan Jetski

Startklara

Fullt ös i bukten

Karma fick köra

En exalterad Karma var nöjd efter 30min


Efter jetski träffade Kara Anna och dom lekte en stund i poolen medan jag och Ulli kämpade i stormen nere på stranden. Solskyddet blåste iväg så det var inte helt bekymmersfritt att ligg där nere idag. Vid ett fångade vi in Karma och gick upp till restaurangen för lunch. Jag & Ulli körde som vanlig ett grekisk sallad och en cevapcici medan Karma tog en burgare igen. Ulli blev irriterad på mig för hon tyckte jag åt för fort så hon blev stressad och ville inte att vi ska dela mer sa hon. Karma tyckte hamburgaren var äcklig och det var lite mycke senor o bråsk i köttet så hon åt knappt bara halva. När i skulle betala undrade servitrisen om det varit något fel på hamburgaren eftersom så mycket var kvar och vi nämde då problemet och hon strök direkt hamburgaren från notan. Sånt gillar vi när man är observant och schysst.

Efter lunchen gick jag och Ulli och lade oss igen i stormen. Karma letade efter Anna men kunde inte hitta henne och då ville hon gå upp på rummet. Det var helt ok för oss så hon satt för sig själp på rummet med sin padda och kollade på film tills tre tiden då jag och Ulli beställde en drink och satte oss uppe vid poolen istället där det är skuggigt och lä. Vi ringde då till Karma som kom der till oss vid poolen och hoppade i. Hon lockade ner mig i poolen och vi lattjade en stund innan det var dags för Ulli att gå ner till massagen klockan 16:30. Jag gick och hämtade en öl och en glass till Karma och en chipspåse för att edan sätta mig vid poolen för att blogga lite. Efter en timme var Ulli tillbaks helt mörbultad, massage tjejen hade varit stenhård men det var precis vad Ulli bad om så hon lät nöjd trots plågorna. Vi satt kvar en stund och gick sedan upp på balkongen och softade och duschade.

Spex i poolen
Vårat patenterade pooltrick

Kramar ett vitt spöke ?


Ullis Piña Colada
Idag åt vi på buffen igen och vi gick ner vid halv åtta. Det är ok men det där extra saknas för att bli bra. Efterrätts bordet är det som är mest varierat men det är det vi är minst intresserad utav. Salladsbordet är direkt dåligt med bara lite isbergs, skivad gurka, skivad tomat och oliver. Men som sagt över lag dugligt och speciellt med tanke på att det finns så få alternativ här i Brna. Vi delae på en flaska kroatiskt vin som var gott och tog lång tid på oss när vi åt.

Redo för middag

Middags buffe på hotellet

Gott kroatiskt vin

Efter åtta gick vi ner på byn och stannade på vår normala lilla bar. Vi beställde en glass till karma och en Aperol Spritz till ulli och jag tog en öl. Precis när vi fick drickan så slog det mig att jag inte hade tagit med mig kontanter och jag frågade om dom tog kort. Det gjorde dom inte men han sa att det var ingen fara, vi kunde betala imorrn. Men jag gick efter en stund tillbaks till hotellet för att hämta kontanter.Man vet ju aldrig, och lika bra att göra rätt för sig direkt. Vi var hemma på hotellet igen lite efter tio och efter att vi alla låg och pillade med våra paddor/telefoner en stund släckte vi vid elva.

1 kommentar:

  1. Ni verkar hittat er dagsrytm så allt fungerar för er. Roligt med vattenscootern och att Karma gillade det.

    SvaraRadera