onsdag 23 oktober 2013

Side, Onsdag 23 Oktober

Halleluja - Karma sov en hel natt utan att hosta, tackar för det!

Hon vaknade dock med en hostattack men då var klockan 8.10 så det var helt ok att gå upp. Vi gjorde en repris på gårdagen -  hon kollade på film på paddan och jag sov på soffan till tio i nio och sen började jag göra frulle. Resten av gänget kom upp vid 9 tiden och sen var det full rulle för att hinna med strand-bussen som skulle gå 10.30

Vi var bättre förberedda idag så vi behövde inte stressa, jag och Karma gick ner före Susanne och Fia och kom ner ca 10.20 och såg bussen komma WHAT.....portvakten fick gå ut i vägen för att stanna bussen och Fia och Susanne fick springa igen....inte kan man lita på tidtabellen här inte.

Även denna gång så blev bussturen succé tjejerna älskar att åka bussen. Vi kom ner till stranden och tog en plats lite närmare en av lekplatserna. Idag var tjejerna modigare dom simmade med sina puffar och ringar, badade på ett helt annat sätt än igår. Vi var även vid lekplatsen där vi fick köpa både kaffe, jordgubbar och glass från deras affär.
Cool lunchtjej
Cool lunchtjej igen:)

När det var dags för lunch så tog Karma sin älsklings toast och Fia hon slog på stort och för första gången sen hon kom hit beställde något helt annat än spagetti och köttfärssås....hon beställde en ostsmörgås:). Jag tog en pizza och Susanne tog en omelett. Efter lunchen så badade tjejerna igen och vi beställde en ice-coffe.
No Name Beach café

Det var ett riktigt bra beslut att spendera sista dagen vid stranden - alla 4 njöt av våra sista timmar i sol och värme. Klockan 15.30 var det dags att åka hem med badbussen igen.

När vi kom hem så fick tjejerna sitta och rita medan jag och Susanne körde EFFEKTIVITET deluxe - vi packade nästan klart allt. Sen var det ner och duscha vid träningslokalen så det var klart. Vi kom upp och packade lite till så vi var klara till 80% sen var det dags att gå och äta vid vår bästa restaurang.

Vi har varit på samma restaurang förutom en kväll och även det var ett riktigt bra beslut - alla är nöjda med maten, tjejerna älskar dom som jobbar där och vi har wifi. När vi skulle gå så blev det kramkalas och ägaren tog kort på sig själv med tjejerna och tjejerna gav alla varsin kram - toppställe:)!
Ägaren dansade med tjejerna varje kväll

Sen bar det hem och då var det tandborstning och sen Mamma Mu. Som vanligt så kraschade Karma efter några minuter och då var klockan 21, och nattkatten Fia är fortfarande vaken nu när jag sitter och skriver och då är klockan 21.50. Taxin kommer och hämtar oss klockan 04.30 i morgonbitti så det blir tidigt för oss alla, jag hoppas att vi får två tjejer på bra humör och inte två trött-mössor för det blir för mycket att både bära väskor och småfisar.

Flyget går i morgon 8.05 från Antalya och landar i Istanbull 9.15, sen lyfter det andra planet från Istanbull till Stockholm Arlanda klockan 10.50, går allt enligt plan så ska vi landa 13.15 svensk tid. Jag hoppas att allt går smidigt denna gång....och gör det inte det så har vi vanan inne så det kommer vi att fixa utan problem:).

Här kommer lite bilder på lägenheten
Vardagsrum
Vardagsrum mot kök
Vardagsrum mot Kök och mot sovrummen
Ryggen mot köket och titta mot altan
Vardagsrummet i ryggen rakt fram Fia och Susannes sovrum, första dörren till vänster toa och sen vårt sovrum
Trappa upp mot övervåning
Till vänster stängt stort rum och rakt fram dörr mot stor tak altan
Tak altan 20kvm
Tak altan
Vårt sovrum + altan
Vårt sovrum
Susanne och Fias sovrum + altan
Toa
Toadörr + kök

Sammanfattning av resan....
Att åka till Turkiet den här tiden på året är verkligen perfekt - dagarna är varma och sköna som en riktigt bra Svensk sommar. Det är ca 25-27 grader och det är liten risk att både bränna sig och få värmeslag. Det var nästan så vi vuxna behövde gå och svalka oss men vi tog is-kaffe istället. Min man är inte förvånad då jag är en riktig badkruka och jag har en bra side-kick som inte tjatar att få bada, perfekt! Kvällarna är lite kyligare - precis som en Svensk sommarkväll/natt.
Bäst valuta är Turkiska Lire och inte Euro som vi blev tipsade om - bra att veta nästa gång. Att åka hit i Oktober är också bra med tanke på att det är lite turister, det är nog billigare att handla och man får "bättre" plats och det är inte så hysteriskt. Jag har varit i Turkiet Side i Juli och det är en helt annat läge - hysteriskt minst sagt.
Att åka två mammor och två småtjejer var fantastiskt trevligt, att vi är ganska lika på många plan underlättade en hel del, allt gick väldigt smidigt och tjejerna trivdes kanonbra med varann. Jag hade både böcker och tidningar med mig men inte mycket blev läst:) det blev mycket prat och lek istället. Tidiga kvällar och sovmornar och dagar utan stress och press gjorde att man blev utvilad in i benmärgen.
Både jag och Susanne känner att det är bara att börja spara till nästa resa för det här kommer vi att göra om igen - och det har vi sagt innan vi ens vet om hur hemresan blir:).