torsdag 10 februari 2011

Dag 11

När Karma vaknade var jag helt krashad men eftersom Ulli varit uppe på natten (Även fast jag inte heller kunde sova fick jag iaf ligga kvar i sängen) så gick jag upp o lät Ulli få en sovmorgon. Karma var glad o kollade på fifi & målade medan jag diskade. Efter en stund gick Karma & Ulli ner till stranden medan jag försökte vila lite. Det gick inte så bra för det var envisa flugor som bestämt sig för att jävlas med mig. Vid halv elva var Karma trött o ville sova. Vi satt ute vid poolen o läste tills vi väckte henne vid ett.






Vi hade bestämt träff med Lars-Åke vid halv tre för att han skulle visa oss ett hus och en lägenhet han hade till salu. Lotta knackade på dörren medan vi gjorde oss i ordning o frågade om vi ville följa med till hennes favorit ställe och äta lunch. Det passade jättebra då det var i närheten av där vi skulle möta Lars-Åke. Det var enväldigt enkel restaurang (typ hål i väggen) men dom hade jättegod mat. Det var ett svenskt par med barn där och en svensk backpacker på genomresa. När vi ätit åkte vi o lämnade in tvätt på ett ställe Ulli bestämt sig för (såg rent o fräsht ut).


Vi mötte upp Lars-Åke o kollade först på ett hus i området Lotus 1. Det ligger ca 800 meter från havet och både huset och området var väldigt fint men lite väl för tillrättalagt för oss tror vi. Huset var 90kvm med två sovrum och ett vardagsrum. Väldigt hög svensk standard. Det skulle han ha ca 800 000kr för. Vi åkte sedan vidare till Nishaville för att kolla på lägenheten. Nishaville är ett starkt varumärke och området är otroligt fint. Lägenheten var på 100kvm med två sovrum och två badrum. Riktigt fräscht. Den skulle gå på ca 1 mille. Man blir ju skitsugen och vi sitter och räknar på om det skulle vara en bra affär. Området är ju på rejält uppsving och kronan står starkt nu så har man pengar över så kan man ju göra ett klipp. Lägenheten i Nishaville lär man lätt få uthyrd när man inte är där. Huset oxå enligt Lars-Åke. Samtidigt så ska det byggas ett Lägenhets komplex precis där vi bor just nu. Och vi har fått erbjudande av byggherren att boka en lägenhet. Det är ett riktigt bra pris och vi gillar området bättre då det är lite mer avsides. Samtidigt så gillar vi ju att resa och se nya platser och länder o då är det ju dumt att ha ett ställe här.


Efter rundvisningen åkte vi hem och jag hade bränt armarna, det var grymt varmt och jag längtade efter att få kasta mig i poolen. Vi badade lite på stranden med Karma innan vi började göra oss iordning för middag.







Karma och Kathy lekte o hade jättekul medan vi fick äta i lugn och ro. Dom har fått en ny kock och maten var kanon. Efter maten satt vi o pratade med Lotta ett tag så att Karma fick leka av sig.


Karma krashade direkt vi kom hem, hon ville inte ens ha välling. Jag fixade en White Russian och vi spelade en plump som jag vann. Ställning 4-2. Ulli fick direkt reducera till 4-3 när vi avslutade med en yatzy. Hon har sån j-a flyt i yatzy så man blir galen. Jag fick Yatzy på första kastet men naturligtvis får hon oxå en yatzy och behövde dessutom bara stryka lilla stegen.


God Natt !

9 kommentarer:

  1. Jamen passar ju bra Ullis, rev ur en sida i Unionens tidning(åt dej) att man som medlem får ta lån från 22-350.000 utan säkerhet ,med en ränta på 5.5 %, på SEB. :-)
    Njut nu sista dagen .

    SvaraRadera
  2. Ja njut ordentligt nu på sluttampen, just i skrivande stund är det snöstorm utanför dörren, kaos på vägarna och ett allmänt helvete:)
    Kramar Susanne o co

    SvaraRadera
  3. Tackar för det - men jag har ju gått ut ur unionen så det blir inget lån där, dessutom är det lite hög ränta tycker jag. Vi får se, hur det blir. Vi är sugna men då låser man sig vid ett ställe, roligare att kunna resa runt som man vill MEN det är en bra investering med en säker avkastning om man skulle vilja sälja i framtiden....funderingarna går vidare.

    Usch för snöstorm, det är inget man längtar efter precis, skulle sitta fint med ytterligare en vecka här nere.

    Hörs och ses snart, kram till er alla!

    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Hör av er ni är intresserade av att köpa his på Nishaville. Vi har en Canalvilla till salu. christelandersson1@gmail.com

    SvaraRadera
  5. Hör av er ni är intresserade av att köpa his på Nishaville. Vi har en Canalvilla till salu. christelandersson1@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Det var ju ett tag sedan ni tittadepå hus på Nishaville. Så jag vet inte om ni har köpt. Vi ska sälja vårt hus. Det är en av Canal villorna. Är ni intresserade så hör av er på christelandersson1@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Hejsan!

    Det var ju ett tag sedan ni tittadepå hus på Nishaville. Så jag vet inte om ni har köpt. Vi ska sälja vårt hus. Det är en av Canal villorna. Är ni intresserade så hör av er på christelandersson1@gmail.com

    SvaraRadera
  9. Hejsan!

    Det var ju ett tag sedan ni tittadepå hus på Nishaville. Så jag vet inte om ni har köpt. Vi ska sälja vårt hus. Det är en av Canal villorna. Är ni intresserade så hör av er på christelandersson1@gmail.com

    SvaraRadera