lördag 12 februari 2011

Dag 13

Vaknade vid sex och kunde inte somna om så klockan sju gick jag upp och lät latmaskarna ligga o dra sig, Dom vaknade vid åtta o då fixade vi frulle. Jag var lite sugen att kolla in fiskebyn som ligger lite gömd bortom oss. Ulli o Karma diggade min idé så vi tog moppen o for iväg. Sista biten fick vi knata. Det var intressant att se hur fiskarna bor. Vi fick en bunt fina kort.



När vi kom hem igen var vi toksvettiga så vi tog ett snabbt dopp i svalkande poolen innan vi sprang ner till stranden. Gud så skönt !!! Glassmoppen kom o han strök sig som en kåt katt runt vårt hus tills vi upptäckte honom. Så Karma fick en jordgubbs cornetto.


Efter ett tag på stranden så tog vi moppen för att hämta ut pengar. Det finns en ATM på andra sidan motorvägen, Vi har ingen lust att åka ut på motorvägen med vår moppe (Många som gör det dock) så vi parkerar på vår sida så springer jag över gångbron medan flickorna väntar. Vi stannade o tankade hos vår favvo gubbe en sista gång och åkte sedan till Surin Beach för lunch. Fint ställe o jättegod mat, väldigt små portioner dock. Det fanns en massa små djurstatyer som Karma hade jättekul med.



Vi kom hem vid ett tiden o hade problem med att natta Karma, massösen (Gim) kom vid två och hann träffa Karma en sista gång. Dom är väldigt förtjusta i varandra. Ulli var först ut och såg nöjd ut när hon var klar. Karma somnade in vid 14.15 typ. Jag stod på tur. Det är ju en rätt smärtsam upplevelse men skönt på samma gång. Efter känner man sig verkligen återställd på ngt vis.


Efter massagen blev det lite bad vid havet. Ulli o Karma var först på plats och stod o vinkade o ropade på mig att komma. Det var extremt lågvatten och hela stranden var full av små fiskar samt att Ulli o karma hade hittat hur mkt kräftor som helst som dom hade samlat i en hink. Vi gick o samlade kräftor o musslor länge o hade jättekul. Ulli hittade en monster kräfta o hon sprang o skrek med den i handen, helt hysterisk. (Grymt rolig scen). Till slut släppte vi ut dom alla, väldigt högtidligt... Tänk er Rädda Willy !



Vi gjorde oss i ordning och gick över till vår restaurang. Karma o Kathy började leka på en gång o hade superkul, verkligen. Vi beställde båda in kyckling med cashewnötter och varsin singha. När maten kom o jag tog en fet tugga höll jag på att kräkas på stört. Det smakade fisk. Ulli smakade oxå och ja, det smakade fisk. Men det var kyckling. Antagligen hade dom använt samma olja som till ngn fiskrätt tidigare. Huga ! Efter lite förklarande o gestikulerande förstod dom vad som var galet och vi fick in ny mat. Den gången smakade det rätt. Vi lät Karma leka av sig rejält och innan vi gick hem så bytte vi lite kontaktuppgifter med Kathys mamma så vi kan hålla kontakten.


Väl hemma slocknade Karma och vi satte oss för att avgöra turneringen. Jag fixade en White Russian och vi bestämda att yatzy var första gren, därefter 500 o sist plump. eftersom det stod 7-4 hade Ulli chansen att kvittera. om det skulle stå lika skulle vi ha en hundsims tävling i poolen innan vi gick o la oss för att kora en värdig vinnare. Yatzy kan bara gå på ett sätt tydligen ... 7-5. 500 då, Ulli öppnade starkt och tog ledningen men efter två monster omgångar kunde jag avgöra. 8-5 Vinsten var min .... Igen !!!!! Jag är sååååå lycklig. Vi körde en meningslös plump som Ulli vann o putsade till siffrorna till 8-6.



God natt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar