torsdag 3 februari 2011

Dag 4

Idag vaknade Karma "Tidigt" strax före kl åtta. Hon har en ögoninfektion och en liten förkylning vilket gör att hon inte vill äta så mkt och det påverkar hennes humör en smula. Men hon är ändå glad mest hela tiden förutom några små dippar. Vi spenderade morgonen hemma runt poolen och åt lite musli till frukost. det är gott att äta lite nyttigheter efter frukostarna med korv o bacon. Ulli ville städa lite så jag tog med mig Karma på en liten utflykt för att utforska omgivningarna. Vi hamnade tillslut på restaurangen o Karma lekte glatt med Thai tjejen en stund innan vi gick hem till ett nystädat hus. (Jag diskade faktiskt, så ni inte tror att jag bara glassar här :)



Runt halv elva tog vi moppen in mot byn för att äta lunch på ett nytt ställe som vi blivit tipsade om av Lars-Åke. Stället hette Kellys och ägs av en supertrevlig engelsk tjej o hennes thailändska man. Det var otroligt mysigt med mycket spännande saker för Karma att titta på. Akvarium, massor med orkideér höns o kycklingar... Vi beställde en hamburgare som var lite annorlunda i smaken fast jättegod. Solen började bränna på uta bara attan o det blev väldigt varmt i skuggan till och med. Karma började ruttna ur så vi fick avsluta lunchen ganska abrupt och åka hemåt. På hemvägen stannade vi till vid affären o handlade lite proviant samt en knapp till mina brallor. Karma somnade på moppen sista biten o vi gick o la henne så fort vi kom in.



När Karma låg o sov gick jag (Niklas) på en långprommenad längs stranden Norrut. Det ligger en bunt områden med villor på rad. Allt är ju väldigt nybyggt och fräscht men jag tycker att huset vi hyr är det bästa jag sett här än så länge. Jag var ute i ca en timme i gassande solsken o hade inget vatten med mig, Hade en lätt huvudvärk när jag var tillbaka men det var verkligen skönt att på röra på benen.


När karma vaknade spenderade vi resten av eftermiddagen på stranden. Solen var inte lika intensiv vilket var kanon och dessutom var det lågvatten vilket gjorde vår strand idealisk för bodysurfing då det helt plötsligt blev ganska lång-grunt.



Vi gick över på grannrestaurangen för att äta middag vid halv sju. Lilla thai tjejen var där, Karma och hon lekte med varandra jättebra. Dom satt på varsin trehjuling och jagade varandra runt runt på hela restaurangen. Kinesen som äger ett grannhus till oss var där och berättade glatt lite på yrslan att det var det Kinesiska nyåret idag. Dessutom var det en kvinna på restaurangen som vi inte sett tidigare, hon satt och surfade på en laptop. Jag frågade henne om hon hade bra internet uppkoppling och hon berättade då att alla runtomkring här kör på den uppkoppling som vi har i huset, jag förstår nu varför vi har så segt internet. Både jag och ulli beställde kyckling med cashewnötter samt en Singha och vårrullar. Var gott men inte så fantastiskt som det kan vara ibland. Har faktiskt inte hittat ngn restaurang än där maten är absolut toppklass. men vi letar vidare...



När vi kom hem så fick Karma kolla lite på Fiffi & Blomsterfröna innan det blev välling o god natt. Ulli & jag kollade på en Norsk film som heter Naboer som vi båda gillade, lite kuslig, skum film. Därefter började vi kolla på Nu Blåser Vi Snuten.... Vilken klassiker ! görs inte såna filmer längre tyvärr. Efter en halvtimme släckte vi ner för att få sova. God Natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar