lördag 9 februari 2013

Huay Yang, Fredag 8e Februari

Rangers – Islanders klockan sju men Internet slutade fungera igår eftermiddag så jag kollade på telefon som ligger på sängbordet om det gick att koppla upp sig på internet men Icke. Försökte somna om men helt omöjligt så jag gick upp vid halv åtta ändå och lyckades se matchen I dålig kvalite genom restaurangens internet. Äntligen fick jag se en vinst. Var riktigt trött på morgonkvisten efter kortkvällen med Thaiarna. Vid halv nio var hela packet uppe och för första gången åt vi alla frukost tillsammans. Det är ju Sollans och Benkes sista dag så dom ville väl ta vara på den.

Vid tio tog jag och Benke moppen till Golf-Ranchen för att prata med Chon. Vi behövde bestämma detaljerna runt taxin till flygplatsen, klaga på internet igen och betala Benkes moppe. När vi kom ut till moppen igen var den borta. Shit, har den blivit stulen men så såg vi den efter en stund. den hade rullat baklänges över vägen, ner I diket. Så vi fick hjälp av vår chaufför som lämpligt nog var på plats med att bärga den. Efter moppe incidenten stannade vi till på affären för att köpa lite dricka till Karma och Benke stannade kvar på moppen när jag gick in. Då kom det fram en ung thailändsk tjej till Benke och undrade var han kom ifrån och var han bodde här. Han fick ett så kallat Thairagg.

Moppen i diket

På väg hem igen svängde vi spontant av vid Orchid 4 området för att kolla på ett hus som var till salu. Det var en enplansvilla på 65 kvm 3 rok. Väldigt fint område och vi hade tur för en kvinna var I huset och kunde visa det för oss. Det var faktiskt helt ok och dom skulle ha närmare 600 för det. Benke verkar faktiskt intresserad och han snackar om att han och Sollan kanske ska återvända nästa år och prova på att bo I ett av dom husen. När vi gick och kollade runt I området träffade vi den familjen med dom två flickorna som Karma lekte så bra med och vi stod och pratade en lång stund. Under tiden vi var borta hade tjejerna varit nere vid havet och äntligen vill Karma bada där så hon var så stolt och skulle visa mig. Vi tog alla ett dopp tillsammans.

En lite halvjobbig grej har hänt och det är att en ung mamma från fiskebyn smyger runt vårat hus med sin bebis. Idag innan vi gick till lunch stod hon utanför vår altan och bara stirrade. Grejen är att Solveig och Bengt har beslutat sig för att sponsra henne och bebisen då sollan fick bra kontakt med tjejen när vi var I byn. Men vi vill sköta det genom Deb och vi vill inte ha henne springandes här på vår semester. Känns otroligt dumt att vi sitter vid en lyxig pool och gottar oss och hon står utblottad och stirrar på oss. Vi har sagt till Deb att försöka prata med henne.

På lunchen gick vi över till vår restaurang och åt, som vanligt god mat och lång väntetid men det gör inget för oss. Efter lunchen var vi nere och badade I havet hela eftermiddagen. Då två av våra AC bara blåste varmluft igår kväll när vi kom hem hur vi än gjorde sade vi till Chon idag och hon hade skickat 2 killar som skulle kolla på det och dom dök upp på eftermiddagen. Grejen var att det inte gick att förklara att AC´n inte funkade under någon timme bara. Hur som helst konstaterade dom att det funkade nu och skakade på huvudet åt oss idioter till turister och gick sin väg. Men vi hade några av Thaiarna från kortturneringen över för att kolla på dom igår och dom fick inte heller ordning på dom. Får se om det krånglar igen. Vi var I badet mest hela eftermiddagen då poolen var väldigt smutsig efter pooltjejen varit där, hoppas det också ordnar till sig.

Kräft insamling

Kräft samlingen i burken

Så här blir fingrarna efter timmar i havet

Vi träffade Deb på stranden och hon informerade att vi var tvugna att ändra tid på Lördag då Fang ska komma till vårat hus. Vi pratade lite sen kom vi på ideén att Fang kunde äta middag med oss på restaurangen ikväll.

Vid klockan fyra såg jag på telefonen att dom sökt mig på jobbet. Ringde upp chefen och systemet jag ansvarar för stod still och dom behövde min assistans. Tur som fan att internet kommit igång någon timme tidigare så jag snabbt kunde koppla upp mig och börja felsöka. Men vet inte om kollegorna gjorde något under tiden jag började kolla på problemet för det snurrade igång under tiden som tur var och jag kunde återgå till min semester.

När vi fixade till oss inför middagen kom Aun och lekte med Karma på verandan. Hon blev så glad och jag fattar inte hur han kan ha sånt tålamod med Karma. Klockan sju var det bestämt att vi skulle äta på vår restaurang tillsammans med Deb, Aun och Fang. När vi kom till restaurangen satt Deb redan där och precis samtidigt som oss kom ett sällskap 10-12 personer från Surin Beach via stranden. Nu jäklar kommer det bli kaos I köket tänkte jag så jag påminde Boy om att jag beställt fisk direkt så det inte skulle bli strul med det iaf. Efter en liten stund kom Fang med sin mamma och sin lillasyter Fa och vi alla satte oss till bords. Fa är 3,5 år och lekte bra med Karma. Alla beställde vad dom ville äta och sen blev det kaos. Det tog kanske 1,5 timme mellan den första maträtten var på bordet och den sista. Den kom in fel grejer. Men vi är ju vana och förstod att detta skulle ske så för oss gjorde det inget. Jag hörde att något par I det andra sällskapet surnade till men dom hade också förståelse.

Fördrink på altanen

Innan middagen kunde Ulli inte hålla sig och frågade Deb om hon fick ge Fang kläderna som Ulli köpt och det gick bra. Helt omöjligt att veta om hon tyckte om kläderna men hon såg ut att bli väldigt glad iaf. Det var en jättetrevlig middag och vi var glada att det blev ändrade planer. Benke hade redan bestämt att han skulle ta notan och jag vet inte hur mycket det landade på men jag är säker på att han inte blev ruinerad. Tjejerna gick hem vid tio och jag ock Benke satt kvar en timme till med Deb och surrade. När vi kom tillbaks till huset packade Benke o Sollan I en jäkla fart och sista timmen satt vi och pratade. Tio I ett kom vår chaufför och tog med Benke och Sollan till Bangkok flygplats.

Hela tattarpacket

Fangs gåvor

Karma & Fa leker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar