måndag 4 februari 2013

Huay Yang, Söndag 3e Februari

Idag vaknade jag vid sex men Rangers började spela vid sju så jag somnade och och vaknade inte förrän vid kvart I åtta igen så jag missade 1a perioden. När jag satt o kollade på hockey kom tjejerna upp runt halv nio. Benke o Solveig såg vi inte röken av så vid nio gjorde vi frukost åt oss och åt den för oss själva. När vi precis ätit klart steg dom upp och blev väl förvånade att vi redan ätit. Hur som helst har vi förklarat för dom att dom inte är gäster hos oss utan hyr en del av huset och får göra saker o ting efter deras egna rutiner. Vi lämnade allt framme så dom kunde fortsätta där vi avslutat. Under tiden kollade jag klart på matchen och äntligen fick jag se en vinst.

Efter lite fix och trix tog vi mopparna för att visa Benke o Sollan Huay Yang och för lite ärenden. Benke o Sollan gick snabbt I klinch för Sollan hade visst anmärkningar på hur Benke körde med moppen. Först stannade vi vid tvätterian och lämnade in Sollans tvättpåse. Försökte fråga var mina badshorts var som jag aldrig fick tillbaks sist men det var som att prata med en vägg, Tjejen som tar emot kläderna kan inte ett ord engelska. Antar att någon annan är överlyckling I mina speedos shorts nu. Då det inte var någon luft I hjulet på sidovagnen till vår moppe stannade hos vår tankgubbe för han har även en kompressor samt Benkes moppe var tom på bensin. Men det gick inte att fylla på luft för det var tokpunktering. Så vi tog moppen till Golf Ranchen och Chon istället och hon fixade så vi fick en lånemoppe tills imorgon så dom kan fixa vår under tiden. Den vi fick var en automat med elstart och mycket trevligare att köra än våran och den hade en rosa sits så Karma tyckte den var mycket bättre men den vi har duger.

Efter bytet av moppen åkte vi till Nishaville som är en lyxresort ben insatslägenheter och kollade runt. Det är väldigt fint och dom nya lägenheterna dom byggt såg väldigt fina ut. När vi var klara där stannade vi och tankade den nya moppen som körde på ångorna på vägen tll Kaew´s restaurang. Där åt jag, Benke och Ulli raggmunk med bacon och lingonsylt och Karma och Sollan åt friterad kyckling.Det smakade väldigt gott med raggmunk efter Thaimat I en vecka. Ägarinnan försökte locka oss till hennes Valentine fest den 14e, vi får se vart vi hamnar.

Mätta och belåtna åkte vi sedan till Pop-Shop för inhandling av förnödenheter. Karma ville ha ett godishalsband för på något sätt kommer hon ihåg att vi köpte det där förra året men nu hade dom inga tyvärr. Vi åkte “raka” vägen hem och alla hoppade ner I poolen för lite bus o skoj. Vi drack lite kaffe och åt glass och sedan var det slapp o klang runt poolen och stranden resten av eftermiddagen.

Vid sex tog vi mopparna och åkte till Pu´s restaurang för middag. När vi kom dit visade det sig att det var festkväll så stället hade en liten scen och ballonger överallt. Vi fick ett bra bord och beställde mat. Efter vi lagt beställningen fick vi veta att det fanns Buffé för 200 bath. Taskig info på något sätt. Karma åt kycklingklubbor och jag en pepparstek och dom andra stekt fisk med vitlök. Pepparsteken hade gjort mig väldigt besviken I sverige men det var ändå gott med lite omväxling. Ulli, Sollan och Benke blev lite besvikna på sin fisk för dom hade förväntat sig en hel stekt fisk med det var mer som wokade fiskbitar med rostad vitlök. Ulli sa dock att det var helt ok. Karma träffade två stycken tjejer på åtta och sex år som hon lekte med och hade verkligen jätteroligt. När den stora tjejen fick reda på att Karma inte ens var 4år fast lika lång som hennes syster som var 6år sa hon “jaha då förstår jag varför hon pratar så dåligt” haha inte alltid bra att vara lång för sin ålderSmile Hoppas vi träffar dom igen för dom hade riktigt roligt tillsammans. Efter middagen klev Karma upp på scenen med sin väldigt speciella regnbågsklänning och dansade för alla gäster. Dans är verkligen hennes grej, vi ska försöka hitta någon dans träning åt henne hemma. Hon tjatade på mig så till slut gav jag med mig och dansade med henne på scenen.

På väg hemmåt fick jag för mig att busa lite med Benke så jag tog en liten omväg hem och svängde dessutom av mot fiskebyn I mörkret för att jag tänkte vi skulle ta en drink på coconut beach. Tyvärr blev det lite pannkaka av mitt bus för sollan blev rädd I mörkret och benke blev stressad och förbannad. Så när vi avnjöt drinkarna blev det en liten genomgång av allas känslor och det slutade väl till slut. Tjejerna på stället kände förstås igen Karma och hon fick återigen en royal treatment, Godis och fick välja kanal på tv´n. Ulli o Sollan tog en varsin Irish Coffe och jag och Benke tog en Whiskey med Sodavatten thai style.

Vid kvart över nio åkte vi hem med en riktigt trött Karma och efter puttelite Nicke Nyfiken gick hon och lade sig utan protester. Vi övriga dukade upp plump-bordet ute vid poolen och spelade 2 omgångar. Benke vann båda två och har nu vunnit tre I rad. Han är rätt så överjävligt mallig men hans tur måste vända någon gång.

1 kommentar:

  1. Hej på er alla fem! Det verkar vara full rulle hos er,men skojigt.Skulle så gärna vara med på alla era utflykter och på PLUMP.Karma är ju som en prinsessa med sin regnbågskläning.
    Hälsa alla och var rädda om er(hälsa benke o solveig att jag skulle blivit lika rädd under en sån utflykt,åldern?)ulla

    SvaraRadera