onsdag 6 februari 2013

Huay Yang, Tisdag 5e Februari

Usch, imorse vaknade jag klockan sex med enorm huvudvärk och kände mig orolig I magen. Dessutom hade Ulli höjt värmen på AC´n (Fast hon vägrar erkänna) så jag låg och svettades. Jag gick på toa och försökte sedan somna om men det var hopplöst så jag klev upp vid halv sju och satte mig vid datorn för att få tiden att gå men jag blev riktigt illamående och fick tvinga mig tillbaka till sängen. Tror jag slumrade till lite och sedan gick Ulli upp och lämnade kvar mig I sängen. Hon kom in med lite vätske-ersättning för vi båda misstänkte att det handlade om vätskebrist då det var så varmt igår och jag drack dåligt. Karma sov I sitt rum hela natten utan ett pip för första gången. Skönt för oss alla.

Jag låg och slumrade när dom andra åt frukost men hörde när massösen kom strax före nio. Ulli fick första massagen och jag stapplade upp när hon höll på och fick I mig lite frukost. Började må lite bättre som tur var. Efter Ulli fick Sollan massage och sedan Benke och jag var sist. Alla tyckte det var skönt och att massösen var så trevlig. När jag var klar vid halv ett var vi alla utsvultna och gick över till restaurangen för lite lunch. Där träffade vi familjen med dom två tjejerna som Karma lekte med på Pu´s för några dagar sedan. Vi sa att vi ska träffas någon dag för middag eller lunch så tjejerna kan leka lite. Blir antagligen då Sollan och Benke åkt hem.

Efter lunchen tog vi mopparna till Pop-Shop för att byta vattendunk och handla samt hämta våra kläder. Sollan stannade hemma och vaktade huset. När vi kom till Pop´Shop märkte vi att vi glömt den tomma dunken med vatten hemma. Vi hittade allt vi behövde förutom skinkan som var slut. Vi stannade till på en annan liten thai affär på vägen för att köpa glassar som vi lade I Ullis så otroligt smarta kylväska. Utanför affären stod det reklamskyltar för hus till salu och det var ett hus som skulle ligga på stranden som vi ville kika på och det var tydligen visning varje tisdag mellan 14-16 så jag och Benke åkte hem med grejorna och tjejerna sedan tog vi med oss den tomma vattendunken och åkte igen.

Någon visning på huset var det inte utan det stod att man skulle ringa ett nummer men vi kollade runt lite för oss själva. Det ligger ju på stranden med ett väldigt fint läge men det kommer bli en liten community när det är färdigt så jag vet inte. Vi åkte sedan för att byta vatten och swish sa det bara så blåste det upp “kyliga” vindar och himlen såg grå ut. vi trodde det skulle bli regn och skyndade hem men det kom aldrig något regn. Hemma blev det slapp runt poolen och det var väldigt lugnt. När alla börjat göra iorning sig för kvällen kom 2st thaipojkar upp på altanen och den ena var Aun som vi blev så förtjusta I förra året. Han kom direkt fram till mig och gav mig en stor kram och samma behandling fick Ulli när hon kom ut och hälsade. Han kunde samtala på engelska nu så Deb har verkligen lyckats med sin engelska skola. Karma blev alldeles uppspelt och hon kommer också ihåg Aun som lekte så bra med Karma och Kati förra året. Vi sa att vi skulle till fiskebyn dagen efter och äta och dom skulle komma dit. Förra året var ju en succé när Karma lekte med Thaibarnen I byn.

Klockan 18.30 tog vi mopparna och åkte till Coconut Beach för middag. Ulli och Sollan beställde Krabba, Benke Masaman Kai och jag Paeneng Chicken. Karma fick Räkor med pasta. Väldigt god mat som sist och alla blev nöjda. Karma var jättetrött så vi åkte hem till åtta så hon fick lägga sig tidigt. Så fort Karma var nattad började vi spela plump, alla var lite halvtrötta faktisk. Kändes som om hela dagen var någon sorts mellandag. Sollan vann första plumpen och Ulli den andra. Runt tolv gick vi och sov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar