tisdag 5 februari 2013

Huay Yang, Måndag 4e Februari

Idag vaknade tjejerna först klockan 07:30. Dom kom in till mig och väckte mig (Ulli sover en hel del med Karma då hon blir rädd) och vi steg upp. Vi fixade frukost och dukade åt hela packet, det var sagt klockan åtta men kvart över var det fortfarande ingen Mormor och Morfar uppe så vi började äta. När vi nästan ätit klart kom Mormor upp och åt frukost men Morfar steg inte upp förrän efter klockan nio. Dom hade sovit dåligt för dom hade inte fått ordning på Luftkontitioneringen.

Efter frukost gick vi ner på stranden en stund, det var inte ett moln på himlen och väldigt varmt. Jag och Ulli bestämde oss för att ta en promenad till Surin Beach för att se om det fanns några barn där som Karma kunde leka med. Vi tog med oss lite ombyten och pengar osv och gick iväg. Det tar bara ca 10 minuter att gå via stranden. På Surin Beach är det en hel del folk som ligger o slappar I solstolar på stranden och mycket riktigt var det en barnfamilj med tre barn som lekte på stranden. Karma gick fram och ville leka men blev inte rktigt inbjuden och satt på sidan och kollade på barnen en stund innan hon tröttnade och började leka för sig själv på stranden. Totalt bekymmersfri tös. Klockan tolv beställde vi in lunch. 4st olika rätter och tre vattenflaskor för 300 bath (ca 70kr). Vi kom ihåg sedan förra året att portionerna är rätt små därav vi beställde 4st rätter.

Efter lunchen prommenderade vi tillbaka till huset för att kolla hur det stod till med Benke och Sollan. Dom hade precis varit över till restaurangen och beställt lunch som dom väntade på. Dom berättade att Deborah hade varit förbi och sökt oss så jag gick över till Deb och pratade med henne en stund, Ulli kom efter en stund. Deb hade mycket att berätta om hennes liv det året som gått  sedan vi såg henne sist. Vi tog med Deb till vårat hus där Ulli gav henne alla barnkläder och skor vi tagit med oss till barnen I fiskebyn och hon blev överlycklig. Det är ju Karmas gamla kläder så det är fina saker. Vi bokade in middag tillsammans på vår restaurang klockan sju och Deb skulle ringa till ett svenskt par I Benkes och sollans ålder för att kolla om dom ville äta med oss. Deb hade också en massa överbliven sprit från föregående gäster här så hon skulle ta med sig gin så det kan bli party ikväll. Vi bokade även in en middag I fiskebyn på Onsdag då vi även ska få träffa Fang, flickan som vi sponsrar.

När Deb gått tog jag och Benke vår moppe för att byta tillbaks den mot vår nu förhoppningsvis lagade och för att hämta Sollans tvätt och lämna in vår tvätt. Vi stannade på vägen och slängde I moppen lite bensin då mätaren stod under det röda sträcket. Det var inga problem att fixa med tvätten och vi åkte vidare till Ranchen. Där sa Chon att moppen Inte var klar ännu och hon skulle komma med den till vårat hus och byta mopparna när det var klart. Det var otroligt varmt när man kom ifrån havets fläktande så vi stannade på Bengts Restaurang och tog varsin stor Chang med is. Riktigt gott och svalkande. När vi kom hem igen satt Karma inne för hon tyckte det var för varmt ute och Sollan och Ulli låg vid poolen och pressade. Vi gjorde lite fika och åt tillsammans innan vi alla gick ner på stranden en stund. Jag tog med mig Kameran och tog några kort sedan lade jag mig I hängmattan på stranden och slocknade totalt. Vaknade till en snabbis då dom andra var på väg upp till huset igen men somnade om direkt och tror jag sov I en halvtimme.

Vid sex började vi göra oss i ordning för middagen klockan sju. Karma ville återigen ha sin regnbågsklänning så Deb skulle få se den. Tyvärr var paret Deb skulle bjuda in till middagen I Hua Hin så det blev bara tattarpacket + Deb. Men det blev en hel-lyckad kväll där fokus var Deb och såklart språket var engelska. Tjejerna beställde fisk och räkor och jag och Benke tog Kyckling med Cashewnötter och Boy vet att jag gillar stark mat så det blev rejält j-a drag I käket och det funkade inte riktigt för Benke som fick I sig några skedar innan han gav upp. Han fick dock hugga in på både räkor och fisk istället. Karma spenderade hela kvällen med Boy, Boys tjej, nattvakten och pojken. Hon hade så otroligt kul och det är så jäkla skönt att kunna koppla av och veta att hon är både säker och har kul.

Vi var hemma vid halv tio och Karma var helt färdig och orkade inte ens kolla på tv som är rutin. När Karma var nattade var det dags för plump igen och det blev en omgång med heta känslor. Jag som inte är världens bästa förlorare (Erkänner) satt och var sammanbiten då det gick käpprätt åt helvete när jag inledde med 8-9 raka plumpar. Det tyckte ju Sollan och speciellt Benke var jättekul och satt och hånade mig konstant. Sedan blev det en missuppfattning med räkningen av fingrar då en osynlig tumme visst skulle räknas så alla enades om att en regel skulle införas som innebär att tummen inte räknas förrän som femte finger på handen. 2 omgångar senare skulle Benke tydligen ha 2 stick och lade fram pekfingret och tummen och jag skrev upp ett stick o då blev det hus I helvetet, Benke kastade korten o drog svortdommar och förbannade sin j-a svärson som satt och hånlog, jag var ju naturligtvis inte sen att ge igen för alla hån jag utstått tidigare. Omgången efter skulle Benke ha ett stick och det blev en hård dunk I bordet och fingret mot mig. Hur som helst, det lugnade ner sig och den här kvällen var det en Magnusson som vann tack vare min Fru.

1 kommentar:

  1. HaHa - visst Är det kul med PLUMP!!
    Här hemma är det snöstorm utanför fönstren, så ni vet inte hur avundsjukan sliter i oss när ni skriver om sol och värme.
    Ha det fortsatt skönt med sol och bad, plump och moppefärder och massage! Hälsa alla!
    Larsan och Ulla

    SvaraRadera