fredag 15 februari 2013

Huay Yang, Fredag 15e Februari

Idag var det hockey igen så jag steg upp klockan sju. Tyvärr krånglade internet igen så det blev inget med hockeytittande. Satt och fixade med kort istället. När tjejerna steg upp vid åtta kom internet igång igen men funkade bara I en halvtimme så det enda jag fick se var halv andra perioden. Lika bra det då dom torskade.

Årets sista soluppgång

Efter frukost låg vi ute vid poolen och slappade. Mulet väder idag och hade väl varit härligt med stekande sol sista dagen men annars gör det inte så mycket då det blir väldigt behagligt när inte solen ligger på. Jag och Karma badade I poolen och sista dagen blev hon modig minsann, nu skulle hon hoppa från kanten ner till mig utan puffar eller ring. Deb kom förbi och bad om ursäkt att hon inte hade dykt upp till middagen igår men vi sa att det var ok. Hon hade varit på en stor Valentine fest och beslutat sig för att vara kvar vilket hon gjorde rätt i. Tyvärr berättade hon också att Aun är väldigt sjuk och ligger på sjukhuset. Han har fått Denguefeber och tydligen den allvarliga varianten. Som tur är kommer han klara sig men vi kan ju inte säga hej då. Ulli tycker det är väldigt obehagligt och kommer nog spreja slut på myggsprayen ikväll.

Modig tjej 1

Modig tjej 2

Klockan tolv tog vi moppen och åkte till golf ranchen I förhoppning om att stöta på Lars-Åke för att kolla så allt är klart för avresan. Både Lars-Åke och Chon var på plats så vi gjorde upp det sista och klockan 04:00 inatt blir vi upphämtade av taxin för avfärd till Bangkoks flygplats. På ranchen finns en restaurang som vi aldrig provat och dom hade en riktig pizzaugn. Givet med Pizza till mig och Ulli och varmkorv till knärtan. Till efterrätt åt vi en semla. En stadig lunch pizza & semla, bara semestertider man kan hålla på med såna matvanor.

På vägen hem igen stannade vi och tankade moppen en sista gång, vi körde på ångorna och säkrast att kasta I en liter. När vi kom hem gick vi ner på stranden och pratade med Deb som satt där då dom håller på att myggbesprutar hennes hus. Jag tog en luftmadrass och lekte I vågorna en bra stund när tjejerna & hundarna satt på stranden och pratade. När vi kom upp till huset ville Karma bada I poolen och jag blev tvingad att ställa upp. Hon tycker det är jättekul att hoppa från kanten ner till mig I poolen. Nu är det bara puffarna som gäller och ringen är överflödig. Vid halv fyra kom internet igång igen och jag kunde äntligen publicera gårdagens blogg aningen försenat. Sista dagen är alltid lite svår för man vet att man har packningen att göra och man går igenom I huvudet undermedvetet så att man inte skall glömma något. Liksom lite svårt att verkligen slappna av 100%.

Redo att åka hem

Klockan sex gick vi över till restaurangen för att äta sista måltiden för I år här I Huay Yang. Deb delade bord med oss och vi hade en riktigt trevlig sista middag. Ulli tog sin favoritfisk, jag tog hör och häpna kyckling med cashewnötter (för sista gången på ett år) och Karmis fick Räkor I vitlök. När vi satt och åt kom Fang, Dom och Gay och det tyckte ju Karma var kul så hon slapp leka med nattvakten igen. Det kändes väldigt vemodigt att veta att om några timmar drar vi och kommer inte få vara här på minst ett år. Men sånt är livet, bara att borra ner huvudet igen och köra på tills vi kommer iväg nästa gång. När vi gick blev det ett litet kramkalas och Boy fick fint med dricks för dom här veckorna.

Vid åtta var vi hemma igen och Karma fick titta lite på Tom & Jerry innan Ulli nattade henne. Hon sa att hon vill åka hem till Kopparmora så hon har inga problem med att lämna Thailand. Tror ulli tycker det är ok att åka hem också men jag skulle lika gärna kunna stanna här. Iofs skall det bli skönt att jobba igen men Svensk vinter, nä fy fan! När karma somnat packade vi klart och kollade sedan på ett avsnitt av Mad Men innan vi lade oss vid tio.

En katt, ser väl vem som helst