söndag 3 februari 2013

Huay Yang, Lördag 2a Februari

Jag vaknade kvar I sju och kunde inte somna om och eftersom vi ändå ställt klockan på 07:30 steg jag upp och kollade lite på hockey. Karma vaknade strax därefter och jag gick in med henne till ulli så fick dom mysa lite. Tjejerna kom upp vid halv åtta och vi gjorde frukost precis som vanligt. Klockan tio I nio var bilen som skulle ta oss till Hua Hin här och vi åkte. Samma bil (som Karma har döpt till Taco-bilen av någon anledning) och chaufför som från flygplatsen men den här gången fanns det också en bilstol åt Karmis (Ulli nöjd även om hon inte åker bakåtvänt).

Det tar nästan precis 1:40 att åka till Hua Hin härifrån så vi var lite tidiga vid mormor och morfars hotell men vi ringde och förvarnade och dom stod I receptionen när vi kom. Dom hoppade in I bilen och började tjattra I munnen på varandra. Lite som piff o puff på julafton. Vi åkte till Flytmarknaden som vi var på förra året men det fanns tydligen två olika då vi hamnade på en helt annan än den förra året. Den här var rätt mycket sämre men det hindrade inte Karma och Ulli från att bli shopaholics. Måste erkänna att dom köpte rätt fina saker men finast var Karmas regnbågsklänning som enligt henne själv var väldigt trevlig. Vi gick runt I en dryg timme och kollade I stånd innan vi tog en lunch. Alla tog samma sak och det var grillade kycklingklubbor med en sallad ihopmixad med någon slags sås och sticky rice. Det var riktigt gott och vi kom på att det var exakt samma maträtt vi beställde utanför Pop-Shop förra året av mat-moppen. Vi hoppade sedan in I bilen igen vid 13:10 och körde mot Huay Yang.

När skulle gå husesyn märkte vi att något var skumt, det var bara el I rummet som Benke & Sollan ska ha. Försökte felsöka var problemet kunde vara för det verkade som att något löste ut en jordfelsbrytare. Men vi fick ge upp och vi ringde Chon som fixade så att en elektriker skulle komma inom en timme. Under tiden gick tjejerna o Benke och kollade runt på stranden. Inom en timme kom faktiskt elkillen och problemet var fixat på 10 minuter. Det var något skumt med jordfelsbrytaren och han gjorde något magiskt. Jordfelsbrytaen sitter kvar så den är inte urkopplad iaf. Men han pratade inte engelska så det är svårt att veta vad som skedde riktigt.

Karma och jag badade lite I poolen och Ulli o Benke satt och tittade på samtidigt som Sollan höll på och packa upp tror jag. Efter badet knåpade jag och Benke ihop ett V75 system vid poolen på 800 rader. Vid halv sex började vi göra oss iordning för middag och jag hade redan igår beställt 3 fiskar av Boy på vår Restaurang. Strax före sju var hela sällskapet redo för avfärd dom 70 meter som skall avverkas till restaurangen.

Boy verkar ha skaffat en flickvän, eller kanske alltid haft men ikväll var det en tjej I restaurangen som hjälpte till och dom pillade på varandra och höll hand så det verkar som han frågat chans eller nått. När vi kom pickade Boy på tjejen och pekade på Karma och sa säkert där är Karma men svårt att veta då jag fortfarande inte pratar thai. Men hur som helst börjar vår lilla tös skaffa sig ett rykte. Vi beställde in 3 fiskar, 2 portioner räkor och till mig Kyckling med Cashewnötter samt vårrullar. Maten var god som vanligt och Sollan och Benke blev helt till sig över hur gott fisken smakade.  Karma tog över och när vi satt och åt var hon inne I köket och charmade, hon blev väldigt förtjust I den nya tjejen och det verkade ömsesidigt. Dom satt senare och ritade tillsammans I sofforna och Karma satt och åt nudlar med nattvakten, Boy och tjejen. Innav vi gick hemåt efter en väldigt trevlig middag fick Boy, pojken och tjejen varsin kram av Karma.

Karma kollade lite på Nicke Nyfiken för att varva ner och vi andra väntade på att kortspelet skulle starta. Vi kollade till travet och vi var med efter 2 lopp varav I ena loppet hade vi två hästar och spik I det andra, Började ju lovande. Så fort Karma var nattad dukade vi upp bordet på altanen och började spela Plump. Då och då sprang vi in och kollade till travet och det såg bra ut efter 4 omgångar men sen sprack vi I femte och vår spik gick inte in I sjunde så vi fick nöja oss med 5 rätt. Benke stod som slutsegrare I plumpen nätt och jämt över Ulli. Till slut gick vi och la oss vid midnatt efter en härlig dag.