söndag 10 februari 2013

Huay Yang, Lördag 9e Februari

Idag blev det liten sovmorgon. Jag vaknade runt åtta och tjejerna ca en halvtimme senare. Det var lite tomt I huset då Sollan och Benke åkt och vi alla tre kopplade av och kände oss trötta och slappa.

Vi spenderade hela förmiddagen på stranden under klarblå himmel. Vid lunch åkte vi till Cheaws restaurang för att äta lite svenk husmanskost. Jag har nu kommit in I fasen då jag får panik på tanken av thaimat. Längtar så efter min egen mat och Tacos ….

På standen

Efter lunchen åkte vi till affären för att köpa lite smått och gott som tex mjölk och på vägen hem stannade vi för att hämta tvätten. Den var dock inte klar och dom frågade om vi kunde komma tillbaks efter klockan fyra. Inga problem för oss.

Vi åkte hem och spenderade några timmar runt poolen och på stranden. På stranden var en familj med 3st barn som Karma envist försökte leka med men alla tre vände henne bara ryggen och ignorerade henne. Man tycker ju synd om henne men hon verkar inte bry sig så mycket utan fortsätter bara sina försök att få vara med och tröttnar till slut och lajjar för sig själv istället. Vi var väldigt sega och det hände inte mycket. Karma var inne och kollade på tv någon timme då hon tröttnat på värmen som är påtaglig nu. Ulli slaggade en stund vid poolen I en solstol och jag gjorder en V75:a.

Lek på vår Restaurang

Vid 17:30 var vi klara för middag och bestämde oss för att åka till Jack´s. På vägen dit hämtade vi tvätten men dom hade ingen växel på 500 bath och sa att vi kunde betala imorgon istället. Att vi valde Jack´s var ett lyckat drag då det inklusive oss var 5st barnfamiljer på plats. Karma är ju öppen och frågar alla barn hon ser oavsett ålder om dom vill leka. Oftast får hon napp men då och då blir hon ignorerad av någon för gammal eller för blyg unge men hon struttar vidare som ingenting hänt. En av pojkarna hon lekte med idag sa att katter visst inte kan åka till stjärnorna (Vi har ju sagt att maja är bland stjärnorna nu), Och jäklar vad arg och ledsen hon blev. Men vi förklarade att den pojken inte visste hur det låg till och sen var det bra med det.

På Jack´s Resort

Ullis Fisk

Katter är bäst

Hattprovning

När vi satte oss på moppen för hemfärd började det dugga och vi tänkte att nu blir vi dränkta för det är en bit från oss till Jack´s. Men det blev inget mer än lite stänk hela vägen så där hade vi tur. Jag gick över till Deb när vi kom hem för att styra upp detaljerna inför morgondagen. Tanken var att vi skulle åka till en marknad I grannbyn Tap Sakae med Aun, Fang, Au och Deb för att efter marknaden åka till Pretchuap för att gå på vår favorit restaurang men vi känner att vi bara vill till marknaden. Så Deb avbokar taxin och så tar vi alla mopparna till Tap Sakae.

Karma kollade lite på Tom & Jerry innan hon nattades vid 20.30. Jag var otroligt trött men vi kollade på ett avsnitt av Mad Men innan vi gick och la oss vid 22. Klockan 23.30 vaknade vi av hemska oljud. Det lät som om hela huset höll på rivas och först fattade vi inte vad det var och vi kollade ut. Det var en sanslös storm som måste ha blåst in I en jäkla fart. Har aldrig sett något liknande. Efter ca 20 minuter lugnade vinden ner sig men regner fortsatte ösa ner. Hur som helst gick det att somna om då det inte längre lät som att huset skulle blåsa bort.