onsdag 28 mars 2018

Mexico 2018 27e Mars

Vi alla sov som en stock efter gårdagens utflykt, jag vaknade med att Karma skrek under natten, jag gick dit - tydligen hade hennes täcke knölat till sig och ville ha hjälp. Det slutade med att jag somnade hos henne och vaknade inte förrän vi skulle gå upp. Som vanligt gick Niklas upp med tuppen runt 6, jag kom upp vid 7 och vi väckte Karma runt 8.

Idag skulle vi inte göra något utan bara vara vid huset, tanka energi lite. Efter frukosten tog vi det väldigt lungt, Niklas skrev färdigt bloggen, jag gick igenom nyheterna och vad som hade hänt och Karma kollade på film. När klockan var runt 10 och vi skulle gå ut till poolen så vägrade Karma - jahapp det var en sån dag. Hon brukar få det, även hemma och i Thailand. När det har blivit för mycket sol och för mycket ståhej så vill hon bara vara inne och greja själv, inte gå ut, inte bada, inte göra något. Lite tristess också i allt - hon saknar sina kompisar, svårt att chatta/prata med dom när det är 8 timmars skillnad.

Precis innan vi skulle gå ut så hörde vi ett YES ÄNTLIGEN från badrummet...vad frågade jag och Karma i kör - linsen är äntligen ute. Å vad skönt, vi var orolig att vi skulle behöva åka till nån Mexikansk optiker för att få ut den. Niklas ögonlock var alldeles svulllet men nu var den ute, tjohooo!

Jag och Niklas gick ut för att läsa i skuggan, nja läsa och läsa - han såg ju inte ett skit, han försökte läsa men det blev mest att han låg och tänkte. Ögonen skulle få vila från linser nu när den äntligen kom ut. Niklas badade i poolen och försökte locka ut Karma, men icke - hon satt inomhus och grejade, ville inte gå ut. Mer än så hände det inte under förmiddagen - vi slappa i skuggan, bada lite och Karma var inomhus. Nätet var fruktansvärt dåligt på förmiddagen så vi fick inte ut vår blogg i tid, därav lite väntetid till alla våra läsare :). Och när nätet inte fungerade så kunde Karma varken ringa eller kolla på youtube så när nätet kom upp och hon äntligen fick ringa Mollie så blev hon lite gladare - men gå ut ville hon inte.

Snart blev det lunchdax och Niklas kom på den perfekta lunchen nämligen pannkakor - så bra. Vi hade köpte en burk Nutella efter massa med tjat från Karma och så fixade jag en fruktsallad. Vi hade även Karmas pizza-doggy-bag från igår. Så lunchen fick bli en slice pizza och sen Pannkakor med Nutella och fruktsallad - jättegott!

Pannkakor på G

Pizza & Pannkakor

Pannkaka, nutella & frukt. Mums !
Tur att vi var hemma idag, det är en tryckade hetta idag och hade vi inte haft blåsten så hade det varit fruktansvärt varmt. Även i skuggan blev det varmt - badade man så kommer blåsten och då blir det lite kyligt, konstig kombo.

Efter lunchen och efter samtal med Mollie så blev Karma lite mer medgörlig - hon är så lik Niklas på vissa saker. Det här med att vara själv och tanka energi, backa från allt och bara få vara själv - och jag som är tvärtom - viktigt att lyssna på henne och låta henne få backa och att jag inte tjatar, svårt men jag börjar lära mig.

Till slut så kom hon ut i badkläder icke insmörjd så hon fick ta t-shirt. Hon badade en gång med oss, vi körde GRIS hennes bästa vattenlek. Såklart fixade Niklas att jag fick bli första grisen genom att kasta svåra kast till mig - den som förlorar blir utsatt av en sk "piggy-back-ride" Karma skrattar så hon kiknar, då ska båda sitta på min rygg och rida på mig och skrika Piggy-back-ride samtidigt som dom slår mig på rumpan... Nästa gång förlorade Karma - om ni undrar om Niklas förlorade någon gång så vet ni säkert svaret redan, NOPE såklart.

Ulli rensar poolen på löv & insekter

Karma gör bomben från uppskjutet
Sen så blev det vattentävlingar mellan mig och Niklas som jag tyvärr förlorade - står nu 2-1 till Niklas i våra vattentävlingar. Nästa tävling måste jag klura ut så den gynnar mig. Sen efter badet så gick Karma in och Niklas och jag var kvar och slappade lite.

Idag skulle vi äta middag hemma, vi hade ju köpt fisk och räkor från han Roberto med fiskbilen. Jag och Karma har två middagar kvar på den laddningen. Så jag tinade upp räkorna totalt 29st kvar - vi köpte alltså totalt 45st räkor och 4 fiskfileer för 250kr - riktigt billigt. Jag fixade en marinad på vitlök lime salt peppar och olja som räkorna sen fick ligga i över en timma. Det visade sig vara perfekt - så mycket enklare att skala och jättegoda. Karma och jag och åt grillade räkor och pommes, Niklas hade köpt choritzo som han grillade och pommes. Jag och Karma var supernöjda, Niklas tyckte det var lite torftigt, vi hade ingen sallad den var slut och ingen god salsa/sås men det var mat och dumt att slänga när vi hade köpt den.

Häst på stranden på eftermiddagen
Kvällen avslutades med lite tv tittande Karma la sig vid 20.30 och vi la oss vid 22. Det var så varmt på kvällen så det var första gången vi använde ACn på vårt rum nån timme innan vi la oss, vi stängde av den när vi skulle sova och bara hade fläkten. En skön tankar-energi-dag!

God Natt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar