onsdag 1 februari 2012

2a dagen

Tävlingen har blivit utjämnad. Med ett tävlingsbord riggat med White russians och nötter fullständigt krossade jag ulli i plump. Krama ville inte sova och kom ut och kollade lite på matchen. Vi kom i säng rätt sent efter tolv.

Karma väckte oss vid nio. Hon sov hela natten själv och vi fick ett natts bra sömn. Vädret var riktigt trist med en grå himmel och regn. Vi gjorde frukost och tog det lugnt inomhus. Krama satt i soffan och spelade spel på iPad medan jag och ulli satt vid bordet och spelade monopol på den andra surfplattan. Tre datamuppar i thailand. Planen var att så fort det slutade regna skulle vi bada lite o ta moppen till affären. Men det slutade aldrig. Vi gjorde ett avbrott i muppandet för att springa i regnet till vår restaurang för lunch. Karma hittade en cykel med stödhjul som hon satte sig på och började cykla runt på. Vi visste inte att hon kunde cykla men nu vill hon själv ha en röd cykel sa hon.

Efter lunchen fortsatte vi med spelandet då det inte ville sluta regna. Men vid två fick jag nog och frågade karmis om hon ville bada i poolen även fast det regnade. Det ville hon så vi hoppade i o lekte. Karma tyckte det var jättekul så det var ett bra beslut. Lite kallt men va fan. Ulli blåste upp en Madrass medan vi badade som vi lekte med. Efter badet kraschade karma och vi lät henne sova en halvtimme.

Efter sovstunden var det fortfarande tok grå himmel men det regnade inte så mycket. Så vi tog moppen till affären. Mätaren visade på tom tank så det var på håret att vi klarade oss till vår bensingubbe. Innan affären åkte vi till Kjellys café för att se om det låg kvar vilket det gjorde. Dom kände igen oss och vi pratade med dom ett tag. Dom hade byggt ut o precis nyöppnat men idag var en städ dag så dom hade inte öppet. Vi lovade att komma tillbaks någon annan dag. Vi åkte sedan till affären och handlade innan vi drog hem. På vägen hem började det regna så jag stod på med moppen. Halvvägs åkte jag genom en gigantisk vattenpöl och moppen tvärdog. Där stod vi i regnet. Efter en stund kom en pickup förbi och stannade. Det var ett Thai par som var på väg mot byn. Killen lämnade frugan hon oss och åkte mot byn för att hämta en taxi åt oss och någon som kunde fixa moppen. Medan vi väntade hjälptes vi åt att flytta moppen till ett ställe där det var lä. Vi stod o pratade med kvinnan som var massös och jätte trevlig. Efter ett tag så provade jag att starta moppen och den startade. Vi visste inte riktigt hur vi skulle göra. Men kvinnan insisterade på att vi skulle åka. Vi gav henne hundra baht för eventuella kostnader med taxi och åkte hemmåt. Vi lovade att hon skulle få massera oss.

Vi kom hem rätt sent och efter att ha packat upp gick vi till vår restaurang för middag. Karma och ulli åt fisk och jag åt... Gissa. Fisken var tydligen supergod för tjejerna åt som utsvultna vargar. Efter maten satte vi oss i baren och pratade med tam och en australiensk kvinna som heter deborah. Hon är volontär och driver ett barnhem här. Karma hade jättekul med cykeln o alla leksaker. Tam sa att vi kunde få följa men till hua hin när dom ska på marknad. Det låter jättekul så det ska vi göra.

Väl hemma igen mattade vi karma utan problem och satte oss vid bordet för att göra upp i monopol igen. Ulli började starkt och gick mot en klar vinst. Vi gjorde en trade och sen vände allt då det visade sig att man inte kunde bygga hur många hus som helst och jag hade byggt upp alla mina gator. Så det fanns inga över åt ulli. Haha.