söndag 5 februari 2012

Dag 6

Idag var vi trötta hela bunten. Karma ropade först kl nio att hon sovit klart. Skönt att äntligen få sova ut...
Vi fixade frulle och sen bar det ut på stranden för det var kanonväder. Lustigt, när det är full spätta på solen så vill man ha lite mulet för det blir för varmt. Jag körde hardcore utan solskydd men det kändes att det blev för starkt efter en halvtimme och fick kapitulera till skuggan.
Vid lunch gick vi över till Tam & Boo och åt. Dom hade slut på cashew nötter så det blev kyckling i grön curry, väldigt gott. Karma ville inte sabba ett vinnande koncept och körde på med sina ´Kannpakor´. Vi spenderade några timmar runt poolen och på stranden på eftermiddagen men det hände inget speciellt. bara en sån där skön dag som rullar på. En rolig grej som hände var att jag o Knärtan badade i poolen när helt plötsligt badkrukan fick för sig ett gästspel. Vi lekte med en boll i vattnet o det första Ulli gjorde var att hon tog den, stoppade ner den under ytan och släppte så den for upp och med den en kaskad av vatten som sprutade rätt i ögonen på Karma som abolut hatar att få stänk i ansiktet. ´Dumma mamma stänkte på mig´ ylade hon och blev tvärsur ett bra tag. Lars-Åke dök upp med ett nytt bord på eftermiddagen.
Vi hade ju lämnat in tvätt som vi skulle hämta efter kl 17 idag så planen var att åka in till byn för att äta o samtidigt hämta tvätten men vid halv fem drog det in ett oväder. Vi försökte vänta ut ovädret och vid halv sju slutade det regna men det såg fortfarande osäkert ut så vi beslutade oss för att äta hos Tam & Boo. Det visade sig vara ett rejält lyckodrag.
När vi kom till restaurangen satt det en thai kille o tre tjejer vid ett bord. Tam berättade att det var en vän till honom som tydligen var Guvernör för provinsen. Samtidigt stod Tam och en kompis till honom och mekade med en stor motordriven helikopter. Karma älskar ju helikoptrar sedan hon såg Tam köra sin förra året, så hon blev ju eld o lågor (Jag också :) Tam berättade att han vunnit tävlingar och var en av thailands tio bästa helikopterförare tidigare. Han lovade att beställa hem en bra nybörjar helikopter åt mig för runt 750kr om jag gav honom pengar, vi får den om några dagar. Perfekt, jag har ju Lovat Karma att vi skulle köpa en helikopter i Thailand o nu vet vi att vi får valuta för pengarna. Hoppas bara att vi kan få tag på en Röd som Karma har beställt.
Vi bäställde in maten, jag kyckling med cashew (dom hade handlat), jag vet jag är såååå tråkig men ikväll var den verkligen perfekt. Ulli beställde in en Red snapper åt henne o Karma. Hmmm... Karma drog i sig HELA fisken själv så det slutade med att Ulli oxå fick beställa Kyckling med Cashew :) När vi satt och åt stormade det in en massa svenskar, en svensk familj + vänner. totalt 12 personer tror jag. Helt plötsligt hörde jag hur pappan kallade dottern för Karma. Jag var tvungen att fråga om jg hörde rätt. Japp, deras dotter på snart 3år heter också karma. Hon fyller tre dagar innan den riktiga Karma :) Pappan var polis o sa till ulli att han kände igen mig från polishögskolan haha. Ja, det är väl farsans militärgener som gett mig något auktoritärt utseende för det är inte första gången folk frågar om jag är polis. Dom var iaf jättetrevliga och vi ska åka förbi deras hus och hälsa på någon dag så kan Karmorna leka av sig lite.
Men hur som helst, det absolut roligaste på kvällen var Guvernörens Geishor. Han hade med sig tre unga snygga tjejer som blev helt besatta av Karma. Dom tog säkert hundra kort på henne där dom satt o gullade med henne. Karma satt som en drottning i mitten och blev uppassad i säkert en timme.  Vette fan hur hennes ego kommer hantera detta! Sen var det ju med Karma o Katy 8 ungar som härjade på restaurangen så ni kan ju tänka er att hon var lätt att få isäng ikväll.
Vi ska sätta oss göra upp i en plump på det nya bordet nu. Håll tummarna för mig nu...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar