torsdag 2 februari 2012

3e dagen

Efter en jobbig natt (hade svårt att sova + att det var storm och vi har huset nära vattnet, många jobbiga tankar for runt i huvudet) så vaknade jag med ett ryck när Niklas telefon ringde....förstod inte vad som lät och var allmänt förvirrad. Hade knappt sovit 5 timmar men Niklas skulle upp ändå NY Rangers skulle spela och det var ju KANON att vi har 12 timmars mellanskillnad från USA då kunde han ju kolla på match klockan 07.00 på morgonen. Karma och jag fick sova vidare till klockan 09.00 och det tackar vi för....
När vi kom upp så vi till vår glädje att det INTE var regn som prognosen hade utlovat utan växlande molnighet, vi kasta i oss frukosten för att sen gå ner till stranden. Det var soldis men varmt och skönt. Vi lekte på stranden och Niklas och Karma badade - jag som är en obotlig badkruka var kvar på stranden och tog kort istället.

Efter en tag badande så blev det mer molning och mer blås så vi gick upp till huset och Niklas och Karma fortsatte och bada medans jag "krukan" övervakade badandet. Efter badet så var det mys vid poolen - vi läste lite böcker och tog det lugnt, Karma läste sin nya Nalle Puh bok och var nöjd att få sitta och mysa med sin Idol, nämligen Pappa Niklas. Hon är så kär i sin pappa så det inte är klokt, jag är helt klart en god tvåa.

Efter lite vila så var det dags att packa ihop för att åka lite moppe - det var dags att åka och äta lunch och få tag på Lars- Åke, det hände en liten olycka igår kväll.....Niklas skulle promt ta kort när klockan var 01.30 på nåt sken och jag skulle gå som en osalig ande förbi för att skapa nån slags skugga....det slutade med att han flyttade bordet för häftigt och det vi inte visste om var att ena benet på bordet var trasigt så hela skiten vek sig och PANG så åkte den tjocka glasskivan rakt i backen, tur att det var Niklas som stötte till bordet och inte Karma, det hade inte slutat bra.....

När vi var hos Lars Åke så bokade vi upp en massage till huset, vi beställde den tjejen/kvinnan som var hos oss förra året. Efter Lars Åke så åkte vi för att äta lunch, vi åkte till stället bredvid oss  - Surin Beach. Vi vet att det är lite kul för Karma att vara där för dom har en liten trädgård med en massa miniatyr djur och bassänger med fiskar, kul för henne att upptäcka medan vi väntar på maten. Vi beställde maten och sen gick jag och Karma för att kolla runt. Vi såg elefanter och vattenbufflar som hon kunde rida på - mkt uppskattat. Sen så gick vi vidare och vi såg giraffer och storkar och sen när vi gick lite längre bort så såg jag en grön orm, vad kul tänkte jag...dom har lagt hit även en gummiorm för att det skulle bli lite mer naturtroget...eller hur.....jag tog kort och såg att den RÖRDE SIG....satan...försökte ta ett kort till och då försvann den..HJÄLP vi sprang tillbaka till restaurangen och visade kortet för personalen som bara skrattade när dom såg kortet, pust tänkte vi ingen fara. Den var ganska stor - över en meter lång och på tjockaste stället var den säkert 4cm i diameter, en monsterorm helt enkelt...
Vi fick in maten och började äta och då såg jag ena killen gå till "orm-stället" och Niklas gick dit för att kolla...och då skrattade han inte...han började hoppa fram och tillbaka och picka med en pinne, ringde i telefonen och det blev ett jäkla rabalder... Dom fick inte bort ormen vi hann äta upp och åka därifrån fort som attan innan vi fick reda på vad det var för orm, undrar om vi kommer åka dit nån mer gång.

När vi kom hem så fikade vi med nygjorda kanelbullar som vi köpte från Norsken igår - dom var frysta så vi tinade upp dom, smarrigt värre. Sen var det lite mys i soffan och sen kom vår massös - och det var rätt tjej, hon kände igen oss för förra året så kul. Hon hade med sig en liten tjej, kanske hennes dotter eller nån som hon lär upp. Hon frågade om vi ville ha målade naglar - såklart ville vi det!!! När jag blev masserad så fick Karma sina naglar målade, både tå och fingernaglarna, hon var så himla duktig satt still hela tiden. Det var inte bara målning med lack - nej det var ett konstverk med blommor och blad och glitter och allt möjligt, Karma var så stolt och nöjd över sina naglar:). Sen när Niklas fick sin massage så fick jag min tånaglar målade, det fick räcka för mig.

Efter massage och nagelmålning så gjorde vi oss i ordning för middag - vi hade tänkt att åka in till ena fiskebyn och äta på Jacks där man kan få korv (Karmas älsklingsmat) och kött till Niklas men det började att åska och regna lite grann så vi vågade inte - det fick bli grannrestaurangen ikväll också. Jag beställde fisk igen till mig och Karma, den var lika god idag som igår och vi åt upp allihop. Niklas varierade sig lite och tog kycklig i sötsur sås....
Efter middagen så gick vi hem direkt, Karma hade inte sovit på dagen och var jättetrött, vi la henne innan 20 och hon somnade på en gång. Vi fick en lugn kväll framför tvn, spelen fick vänta lite - idag var det lite schyssta serier på agendan, skönt att kolla på tv.
Ses i morgon!









1 kommentar:

  1. Vad söt hon är lilla Karma! <3 Och vad duktigt hon satt när hon fick sin manikyr! :-)) Lilla hjärtat....

    SvaraRadera