torsdag 9 februari 2012

Dag 10

Idag skulle vi åka till Koh Talu som är en ö ca 10 mil söderut ifrån Huay Yang. Det är samma ö vi besökte förra året då båten gick på grund :) Vi skulle hoppa på bussen vid 08.00 vid Golfranchen så vi ställde klockan på 06.30. Karma sov oroligt inatt, mkt drömmr så Ulli fick till slut lägga sig inne hos henne. Vilket gjorde det extra jobbigt att kliva upp så tidigt. Men vi fixade frukost och gjorde oss i ordning i lugn och ro. Vi kom precis i tid till Golfranchen och vi slapp dela minibuss med dom andra och fick hoppa in i en egen bil som hade en bilstol åt Karma.

Både Ulli o Karma somnade en stund på nedresan som tog ca en timme. När vi kom fram fick vi vänta i nästan en timme innan båten gick. Jag kände igen båtkaptenen från förra året då han gick på grund. Karma tyckte det var superhäftigt att åka båt och när vi var framme efter ca 15min så släppte dom av dom som skulle snorkla på en ponton och båten gick sedan vidare till stranden. Jag hoppade av för att snorkla medan Ulli o Karma åkte in till stranden.

Jag hyrde ett par fenor så man enklare kommer ner till botten. Tyvärr var vattnet jättegrumligt idag vilket var synd för det fanns massor med olika vackra fiskar runt korallerna. Jag hade med min den vattentäta kameran och for runt som en knubbsäl på botten på jakt efter något roligt att ta kort på. Såg en gigantisk krabba som jag tyvärr inte fick ett bra kort på. skulle ner igen för att få ett bättre kort men då hade jag drivit en bit och kunde inte hitta tillbaks till hålan där han var. Man blir rejält trött av att dyka så mycket så det var rätt skönt när vi äntligen åkte in till stranden för lunch.

Samtidigt som jag var och snorklade var Karma o Ulli på stranden. Ulli kom ihåg från förra året att det fanns begränsat med solstolar så direkt dom klev av båten tog dom sikte på stranden och hoppade över välkomst juicen som serverades. Smart drag för vi fick dom bästa platserna i skuggan. Det behövdes för det var stekande sol och olidligt att sitta i solen. Karma träffade en treårig grabb från Göteborg som heter Nisse som hon lekte med en stund.
När jag kom till stranden gick jag bort till tjejerna och sen gick vi gemensamt till buffen. Det fanns mycket att välja på och Karma glufsade i sig en bunt räkor. Verkligen bra att hon är så förtjust i fisk och skaldjur trots att vi aldrig äter det hemma. Måste vara dagis mat-tanten maggans förtjänst.Vi köpte en varsin öl till maten men den var både dyr och smakade inte så gott idag av någon anledning så varken jag eller Ulli drack upp.

Efter maten gick vi tillbaks till solstolarna och lekte med Karmis i ca 2 timmar innan det var dax att borda skutan igen. Karma somnade på båten och vi slapp förra årets kaos och kunde snabbt sätta oss i bilen för hemfärd igen. Både Karma och Ulli brann av i bilen. två snarkisar där bak. Vi hade en jättebra chaffis som jag gav dricks när vi kom fram. Väl framme kom Lars-Åke fram för att prata, det kändes som om han ville säga något speciellt men det kom liksom aldrig ur honom. Vi misstänker att han ville diskutera husköp men kanske kände att han blev tjatig, vad vet vi.

På vägen hem stannade vi moppen vid tvätterian för att hämta upp tvätten. en påse tvätt ca 15 kr, Det är taget ! Väl hemma satte vi oss vid poolen för att slappa. Vi var inte sugna på mer bad utan bara lite böcker o musik i skuggan. Vi gick över till restaurangen lite tidigare än normalt för middag för Karma var så trött. Karma och Ulli beställde in Räkor med vitlök och en stor grillad fisk. Karma äter fantastiskt bra här nere och verkligen älskar fisk. Själv tog jag kyckling i röd curry och bad att få den lite stark. Jag o Thailändare har uppenbarligen olika syn på LITE stark mat. Den var riktigt starkt men precis under gränsen för mig så det var kanon. Karma lekte med Katy o pojkarna och hade superkul som vanligt. Dom är så snälla dom äldre barnen och låter Karma vara med i alla lekar. Ikväll var vi dom enda gästerna, skönt men man vill ju för Tam och Bo´s skull att dom ska ha mycket gäster. Det blev en tidig kväll och nu ska vi kolla på Breaking Bad. Det var så sjukt spännande igår så vi måste bara se hur det går. God Natt !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar