fredag 17 februari 2012

Dag 18

Efter en jobbig natt med Karma gick jag upp vid nio och Ulli & Karma kom upp runt halv tio. Satt rätt länge o pratade med Tam över ett flertal whiskey men kände mig fräsh ändå som tur var. Karma hade ont i magen och var gnällig men vi sa att om hon inte kan bajsa så måste vi spruta in vatten i rumpan, så hon gick iväg och gjorde ett försök. Ulli och jag hade verkligen inga förhoppningar men hon kom tillbaks efter en stund med ett leende och sa att hon hade bajsat. Pust ! Skönt att slippa ge henne klyx.

Efter en sen frukost gick vi ut till poolen och badade och lekte. Vi blev kvar där ända fram till en sen lunch vid halv två. Vi beställde in vår mat och hade precis ätit klart när vi såg massös tjejen och nagelmålerskan komma på sin moppe. Dom var en och en halv timme för tidiga, Vet inte om det är riktigt Thai-aktigt men med tanke på att dom inte var punktliga så kan man kanske säga det ändå. Eftersom vi hade precis ätit ville dom att vi skulle vänta en halvtimme innan vi fick massage och därför började dom med Ullis tånaglar. Jag var kvar på restaurangen och kollde till Karma så länge som lekte med Kati samtidigt som jag förde över alla kort vi tagit då Kati, Tam eller boo varit med till Tams laptop. Vi fick båda denna resans sista massage och kommer att sakna den mycket. Det är så grymt skönt att få knutarna man har överallt bortknådade. Karma fick även sina fingrar målade som jordgubbar, precis som Kati har och hon blev duktigt mallig när hon visade upp dom. Massage tjejerna hade med sig en present till Karma, två små djur gjorda av snäckskal. Jättefina och hon blev jätteglad. Vi lovade att vi ses nästa år och sa adjö för denna gång.

Efter massagen tog vi moppen till uttagsautomaten för vi behöver lite pengar tills imorrn då vi ska betala hyran avmoppen och elen vi förbrukat. Blev inte så mycket förra året men vi fick precis slut på cash. Vi åkte till en automat där vi inte varit förut och det gick snabbt. När vi kom hem gick vi direkt ner till stranden och det var precis som sista dagen förra året rekord i lågvatten. Kul för man hittar massor med eremitkräftor och sjöstjärnor. En av Thai pojkarna som Karma lekt med var på stranden och roade Karma. Hon hade jättekul.

Vi gick sedan upp till huset och gjorde oss iordning i lugn takt och gick över till restaurangen vid sju. Vi beställde in Kyckling med Cashew, Vårrullar och pattangay med kyckling (Ulli säger att det heter så, hon äter det visst jämt :). Vi körde thai style och delade men efter en stunds ätande kände jag plötsligt hur det vände sig i halsen och jag fick upp det jag svalt i munnen igen. Kände fisk/skaldjur smak och det vände sig direkt, fick springa iväg och spotta ut. Ulli sa att jag inbillade mig men efter en stunds pillande i maten hittade vi en liten miniräka i maten. Huga vad vidrigt det var.... (Ryser bara jag skriver om det) Ulli åt upp resten och jag åt mer av kyckling med cashew istället. Det blev en kort kväll för vi blev alla tre helt krashade efter middagen och gick hemmåt vid halv nio. Knärtan ligger just nu och snarkar och jag och Ulli ska kolla på säsongsavslutningen av Breaking Bad. SISTA KVÄLLEN..... Suck,det suger ....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar