fredag 3 februari 2012

Dag 4

Det är konstigt att man inte vill gå o lägga sig när man har semester. man drar ut på det i det längsta. Igår efter vi lagt Knärtan börjde vi kolla på vår favvo serie för tillfället - Breaking Bad. vi har avslutat säsong 2 hemma och jag tog med säsong 3 som vi började kolla på. Serien bara växer o växer, kan definitivt rekommendera den till er kära läsare. Som vanligt kan vi inte sluta efter ett avsnitt utan det blir ´vi tar ett till bara´. Efter 2 och ett halvt avsnitt började det åska något rejält. Helt plötsligt en knall precis i närheten och det kändes i hela huset. Ulli blev lite orolig men Karma låg o snarkade som ingenting hänt, skönt för henne. vi kunde i alla fall inte koncentrera oss på serien så vi stängde av och gick o la oss.
Rangers spelade inatt igen så jag satte klockan på sju för att gå upp o titta. Det är grymt nice att sitta helt själv med tjejerna sovandes och kolla hockey här i Thailand. Förra året var internet uppkopplingen kass men i år har dom fixat till det så det funkar att kolla hockey. Kan knappt vänta på att dra till New York med polarna i mars för att se grabbarna live. Till skillnad från igår vann Rangers på straffarna. Det var nog för att Lunkan stod.
Det är så klart lite slitigt att gå upp så tidigt men samtidigt har jag inget problem med att va lite trött på dagarna här, man glider runt lite som en zombie o har ingen stress what so ever. verkligen en skön känsla o precis vad jag är ute efter på semestern förutom den tid man ägnar åt varandra som inte finns där hemma.
Karma vaknade mitt i matchen o gick o väckte ulli som fixade frulle medan jag satt o gottade mig framför ´Tävän´ som Karma säger. Tyvärr var det gråväder (regn) igen så vi fick bli tre datamuppar igen på förmiddagen. Karma spelade sina Toca Boca Ipad spel som jag kan rekommendera och vi svor åt varandra över en monopol. vid 11 blev det ett obeskrivligt skyfall, det blev en flod där moppen står o vi blev nästan oroliga att den skulle sköljas bort men den klarade sig.
vid halv ett blev det ett uppehåll o vi kutade till restaurangen för lunch. Karma skulle som vanligt ha ´kannpakor´. Kathy var där och efter maten lekte Karma med henne o dom hade så kul i säkert en timme. Ulli o jag spelade monopol på restaurangen under tiden. tyvärr kan vi inte publicera filmen här, men ulli spelade in när jag fick ett  halvt psykbryt efter en lång sekvens av sedvalig otur i tärningspel. Var riktigt förbannad då men garvade nu när jag såg filmen. Blev ändå rätt nöjd över mitt alfahanne beteende, trots nära 40 strecken finns det fortfarande testosteron kvar i kroppen :) Efter ett tag kom plötsligt herr sol i full mundering. vi nästan sprang hem till poolen för att inte missa chansen att få lite värme o färg. Vi busade o hade kul i poolen, till och med badkrukan bjöd till lite. Karma fick prova simma utan badringen o tyckte det var spännande. Efter någon timme mulnade det på och vi fick muppa upp igen. karma kraschade på soffan o vi slappade på var sitt håll. Regnet höll i sig bara en liten stund så vi väckte karma och gick ner på stranden och fotade lite när det upphörde.
Vi beslutade oss för att chansa på att det inte skulle bli något regn och tog moppen till Jacks för middag. Karma o Ulli beställde in en Seabass (Tror det är havsabborre) medan jag tog en stek med pompa. Det blev ett lyckat val för alla tre blev helnöjda. Karma åt sjukt mycket, det var typ en firre på 1,5 kg o hon drog i sig nästan halva, Helt skadat! Man brukar inte bli onykter utomlands men det snurrade till rejält för mig efter en öl. Tror jag måste sova lite imorgon.






3 kommentarer:

  1. Fantastiskt vackra bilder - igen! :-)

    SvaraRadera
  2. Nämen nästan som om King satt där på stranden hos Karma och vaktade :-) Gulliga ! Här hemma är det -14 och ska komma snökanoner vad det nu är... Kram /Annika

    SvaraRadera
  3. Va kul att ni tycker om våra appar! /Paulina, Toca Boca

    SvaraRadera