måndag 13 februari 2012

Dag 14

Karma ropade vid halv åtta och idag steg ulli upp och lät mig få sova ut en stund. Kvart över åtta steg jag upp o kollade nattens Rangers match mot Flyers medan ulli fixade frukost. Efter matchen fixade jag med bloggen och tog backup på våra bilder innan vi alla gick ner till havet för ett dopp. Efter en stunds stoj bland Gongas gick jag upp och pratade med Tam. Jag frågade hur det var med Kati efter olyckan igår och som tur var så är allting bra med henne. Det är nämligen så att Ulli och jag ska passa på att tatuera oss här nere. Urban som vi träffade för några kvällar sedan hade gjort en buddah över hela ryggen snuskigt billigt och vi blev sugna. Vi har båda pratat länge om att tatuera in Karmas namn men det har aldrig blivit av. Hur som helst så känner Tam en kille i Pratchuap som är duktig och har till och med varit i Japan för att tatuera. Tam hade pratat med killen och han kan komma till vårat hus på Tisdag för att jobba på oss :) Vi kom överens om att jag och Tam åker in till Prechuap idag för att prata med killen om vad vi vill göra. Jag ska skriva Karma på baksidan av underarmen i ett japansk aktigt typsnitt och dessutom ska jag göra en kinesisk drake på utsidan av vaden. Ulli ska göra en lotsblomma med karmas namn på handleden samt lite lotusblommor och blad på foten om det finns tid. Vi kommer att publicera bilder på både arbetet och resultatet så glöm inte att titta in på bloggen framöver...

Efter jag pratat med Tam gick Karma och jag och övade att flyga helikopter en stund innan vi gick och åt en tidig lunch. Vi fick bekräftat att vi har bokat bord på en restaurang i fiskebyn här brevid. Det blir en middag med "gänget": Tam, Kati, Bo, Deborah och June (Som är Deb´s thailändska adoptivbarn) och såklart vi. Ska bli spännande för dom pratade redan förra året om det stället men det blev aldrig av. Efter lunchen åkta jag Tam och Kati till Prechuap för att träffa tatueraren. Jag hade med mig lite bilder på ideer vi hade. Kati somnade direkt och sov hela resan. Tatueraren var en yngre kille som var jättetrevlig och vi gick igenom vad vi ville göra, Det kändes riktigt bra. På vägen hem stannade vi hos en kompis till Tam som ville ha lite råd angående sin helikopter. Huset där han höll till var helt galet. Det var nermonterade helikoptrar, flygplan, båtar, bilar i hela huset. Tydligen är dom 15 grabbar som använder huset som en verkstad. Helt otroligt. Samtidigt som jag var borta så lekte Ulli och Karma i poolen och i havet, jag var borta i drygt två timmar.

På eftermiddagen tog vi en fika med kanelbullar och var sedan nere vid stranden och lekte. Vi hade jättekul och det är den skönaste stunden på dagen när solen inte är så stark och det börjar bli ebb i havet. Vi gjorde i ordning oss och gick ut för att sätta oss i Tams Tuk Tuk för avfärd till fiskebyn. Tuk tuken var otroligt trögstartad och det tog en kvart innan den blev varm nog i motorn för att kunna varva upp. Med tuk tuken lastad med barn och vuxna rullade vi till slut mot restaurangen.

Restaurangen såg vi redan förra året då vi var och tog kort på fiskebyn. Den har ett enda bord som man måste boka i förväg. Plats för max 8st vuxna och ser ut som ett slum-skjul. Vi satte oss och det kom in öl och sedan började maträtterna komma in, Helgrillad fisk, krabbor, räkor, räksoppa, såser, grönsaker och som tur var visste Tam att jag inte äter fisk eller skaldjur så fläsk kött fanns på menyn. Först måste jag säga att atmosfären på stället var enorm, har aldrig varit med om något liknande, så enkelt men så otroligt hemtrevligt. Maten var så otroligt god, helt sanslöst. bland det bästa vi upplevt här i Thailand. Karma lekte med Kati och dom andra barnen och hade så fruktansvärt kul. Hon är en i gänget även fast det hon inte kan språket och flera av barnen är äldre. Dom tar hand om varandra så bra. Sen till Karmas stora förtjusning hade dom en liten kattunge på restaurangen som hon klappade och klappade. Hon är en djurvän utan dess like. Vi hade en sån där superkväll man aldrig vill ska ta slut med mycket skratt och en stämning på topp. När vi till slut var hemma så ville Karma ge Tam en godnattpuss. Det blir en tidig kväll ikväll för jag ska ut med Tam och en fiskare o fiska kl 05 imorgon. Får ställa klockan på 04.15 gäsp, men det ska bli grymt. Hur det gick får ni veta i morgon. God Natt !







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar