onsdag 15 mars 2017

Huay Yang 14e Mars 2017

Först av allt är det dags att kora vinnaren av simhoppstävlingen och vinnaren blev Karma med 4 röster mot varsin röst på Ulli och mig. Grattis Karma som får välja dagens lunchrestaurang. Sen måste jag bara säga till er som inte röstade på mig att ni antagligen inte förstår uppoffringen som krävs för att sväva över ytan horisontellt, man landar nämligen också horisontellt. Men jag är inte den som är dåligt förlorare så grattis än en gång Karma !

Idag vaknade både jag och Ulli vid 07:30 och jag gick upp för att kolla lite hockey men mest för att det inte går att somna om efter jag vaknat. Ulli låg kvar och har inga problem att somna om. Jag satte på kaffet och fixade mangon till åtta och skulle precis väcka Ulli då hon tassade upp självmant. Karma fick ligga kvar och sova ut så vi åt frukosten själva. Vi såg en grymt bra film igår som vi fick nypa av för att både jag och Ulli såg i kors så moppeturen igår tog nog på krafterna och Karma kan behöva lite extrasömn. Vid nio gick vi in för att väcka henne och hon var arg som ett bi över att jag skramlade för mycket och låg med en kudde över huvudet när vi kom in.

Efter att alla hade ätit frulle så var det slapp o klang vid poolen. Karma håller på att jobba på en födelsedags-teckning till mig så det är lite hysh hysh i köket och jag måste hålla mig undan. Karma gjorde även klart sin NO läxa som handlar om att beskriva årstiderna i Thailand. Dessutom hann hon läsa klart sin bok på 186 sidor. Alltså det är sjukt imponerande hur hon kan läsa. Det är en bok för tonåringar och alla dessa svåra ord klipper hon utan problem med flyt. Vid elva kom Lars-Åke förbi för att lämna lite grejer till huset och för att kolla läget. Jag framförde våra åsikter om en begynnande resort, byggjobbande och respektlösa thaigrannar. Grejen är att det är ett jättebra hus med ett bra läge och för gäster som gillar lite mer liv och rörelse och inte har vår historik och önskemål om ensamhet så är det nog fortfarande en hit. Kan tänka mig att det är mer människor som är intresserade av att hyra nu än tidigare men inte för oss.

Slapp & Klang
Vid tolv så skulle vi åka till Karmas val av lunchrestaurang och hennes val föll på Maews av någon outgrundlig anledning. Men jag och Ulli gillar ju det stället så vi opponerade oss inte precis. På maews så såg vi en snygg ödla med lång svans och tjejerna påstår att vi såg en kollibri, jag var osäker men efter att precis ha googlat lite så finns det kollibriarter här i Thailand och jag får nog hålla med om att det var en kollibri vi såg. Karma beställde en omelett med räkor, Ulli räkor med brun chilipasta och ris. Jag tog grillat strimlat fläskkött med pommes och en sur sås som var riktigt gott. På vägen hem stannade vi till på coffe train för lite kaffe och glass samt köpte mango på tankerian.

En mallig hopptävlingsvinnare på Maews

Snyggaste ödlan i år
Hemma vid huset så blev det en hel del bad både i poolen och nere i havet. Jag grävde en stor grop på stranden som Karma hoppade ner i och sen ville hon att jag skulle fylla igen den med henne i vilket jag gjorde. Hon satt fast och behövde hjälp med att bli utgrävd då vi var klara. Hon skulle sedan gräva ner mig men det vågade jag inte. Vi körde lite olika tävlingar i poolen och stackars Ulli har bara vunnit en enda tävling på 3 veckor, hon får nog komma på en tävling som hon kan vinna snart. Innan middagen så var det tillfixning och idag var det även dags för årets familjefoto så Kameran riggades och vi tog en massa kort i olika vinklar och ställningar innan vi var nöjda. Vår Rom börjar sina och vi hoppade över drinken så att vi kan ta en imorrn på min födelsedag istället. 

Grupphopp igen
Strandgrävning



Team Magnusson 2017 alternativ 1

Team Magnusson 2017 alternativ 2

Team Magnusson 2017 alternativ 3 (Lutar åt detta som det officiella)
Vi beslutade oss för att äta på Saos och kom iväg vid sex. Vandraren vi brukar möta syntes inte till och vi hoppas att vi inte förstört något för honom genom att börja heja. På Saos var det halvfullt och när vi kom två yngre sällskap varav det ena hade 6 barn, bra jobbat där. Jag lyckades beställa samma rätt jag åt på lunchen, god men inte lika god som på Maews. Ulli tog räkor och ris och Karma ville ha friterad kyckling med pommes men det blev stekt kycking och hon blev besviken men det gick ner till slut. Vi delade även på en papaya sallad. Den lilla thai killen som brukar hänga hos Saos dök upp en snabbis men hjälpte inte till i restaurangen ikväll tyvärr till Karmas besvikelse. Karma tycker att han är lite mysig och han verkar tycka det är lite mysigt med Karma också.

Under middagen gick Ullis flip flop sönder, Dom har hon haft i minst 10 år på varenda resa vi gjort så vi snackar superkvalite här men nu var det över. Inga butiker där man kan hitta skor har öppet efter sju här i Huay Yang så vi får leta imorgon efter ett par temoporära standins. På vägen hem stannade vi och tankade och stannade till vid klädbutiken bredvid Tamarind som hade öppet men tyvärr inga flip flops.

När vi kom hem så kollade Karma på sin favoritfilm Trolls medans jag satt och bloggade och Ulli kollade på sin telefon. Strax innan Karma skulle nattas och jag satt här och skrev detta så ringde farfar på skype och kollade läget, han hade sett att jag var online och slog en signal. Jag och Ulli kollade på slutet på filmen vi påbörjade igår och sedan hann vi även med ett avsnitt av Homeland innan vi sussade.

1 kommentar:

  1. GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! Vi hoppas att du får en jättefin dag tillsammans med de dina. Vi konstaterar att "lillpojken" börjar bli stor nu! Mamma och jag tycker att årets Team Magnusson-bild är toppenfin!

    SvaraRadera