torsdag 2 mars 2017

Huay Yang 1a Mars 2017

Niklas gick upp 6.45 för att jobba, tydligen så vara det något som inte funkade med det tekniska, så till CGi vill jag säga – tack så mycket för en svärande och jävligt irriterande man idag…
Jag vakna med ett ryck vid 8-tiden, Niklas var helt inne i sitt jobb och jag fick en dryg kommentar tillbaka när jag frågade varför han inte hade väckt mig tidigare (humöret/irritationen hade redan börjat). Vi hade bokat Gim och massage vid 9 så nu blev det lite bråttom. Det var fixa frukost, äta den, smörja in Karma  borsta tänder och fixa till massagesäng innan kl 9. Jag hann nästan i tid – hon kom lite tidigare och Niklas svor att han än en gång var tvungen att möta henne och jag inte var klar i tid (trots jag tyckte det….hon var ju för tidig: )

Hon hade med sig den unga mamman idag också fast inte barnet, hon sa att hon var i skolan – men hon är bara 2år, dom börjar tidigt med skolan här. Gim hade tagit med 3st kokosnötter som hon fixade till, så duktig snitsig, enormt skicklighet hacka hon till den och gjorde ett exakt runt litet lock som hon bände upp och la i ett sugrör. Karma var först ut och smaka, hon höll på att smälla av – näää det var inget för henne (det visste vi redan….fröken känslig) Jag kände sådär men Niklas gillade den, jag var tvungen att dricka lite mer för att få in känslan, inte så dumt alls till slut.
Sen var det dags för massage, jag var fortfarnde öm från senaste gången då hon tog i och körde stenhårt på mina knutor i ryggen. Hon är hård…inget för veklingar, det gick bättre denna gång och det smattra och knastra om ryggen så jag tror hon fick dom flesta att ge med sig. Karma satt inomhus och gjorde matteläxan med Niklas som satt och jobbade. Hon jobbar just nu med tiotalsövergångar och hon är superduktig. När hon var klar med dagens mattejobb så var det poolen som gällde. När jag var klar så var det Niklas tur – Karma tjatade som en galning att vi skulle gå ner till stranden, jag var inte så sugen – hade kroppen full med olja och tigerbalsam på nacken och ryggen (lite stek-varning). Hon tjatade på och tillslut så gav jag med mig. Niklas fick lite lugn och ro och massage.
Innan Gim skulle ge sig av så bokade vi in henne igen till fredag och så fixade hon ytterligare en kokosnöt som nu finns i kylskåpet, den tredje var tydligen inte mogen så den kastade vi.

Vilken teknik
När Niklas var klar så satte han sig och jobba igen och jag och Karma badade i poolen. När klockan började slå 12 och det var dags för att åka iväg för lunch så var han så stressad över att det inte funkade så det slog gnister i vardagsrummet – jag och Karma höll oss på avstång och stod beredda för minst vink för avgång.

Vi åkte tillslut i väg för att äta lunch och vi bestämde oss för att åka och äta  på I am, popcorn restaurangen. Så god och billig mat. Vi beställde 3 vatten, stekt broccoli med kyckling och stek broccoli men räkor och ris samt Karmas “bakis-mat” – allt det här betalade vi 290 bath för..nåt att jämföra med gårdagens middag för 1000bath – vilken skillnad på mat och pris. Efter lunchen så åkte vi iväg till Pop-shop för att handla, det mesta hade tagit slut hemma så det blev en rejäl påfyllning.

Karma äter Bacon & ägg
När vi kom hem så var det dags för bad – Niklas hade riggat kameran så det blev familjehopp med automatutlösning på kameran. Efter typ 10e försöket så lyckades vi att få alla på samma bild och i hopp-läge. Niklas utmanade även mig i en specialgren – man skulle ligga på rygg under badmadrassen och hålla i den och simma sig framåt med benen, jäkligt svårt och sakta, jag tog mig över på ca 55sek Niklas kom aldrig över moooaaahhhaaa jag vann överlägset tjohoooooo. Han blev irriterad och så fixade jag två grenar som han fick vinna.

Ett av försöken
Ett annat försök, lite för snabba.

Där satt den, inte så snygga men det var inte poängen.
Efter lek i poolen blev det en monopolmatch på Paddan, Karma leder och vi tog en paus för att gå ut på stranden och vaska. Vågorna har varit enorma i 2 dagar och det har gjort att det inte har gått att bada och det har kommit upp massa skräp på stranden. Vi fick upp lite musslor och vattenloppor i dagens vaskning. Efter vaskning var det dags att gå upp och duscha och fixa till sig innan middag. Såklart blev det en mango caiprinha till fördrink och lite chips, Cola till Karma och sen bar det iväg. 

Karma fyller på hinken med musslor o sandloppor
Ulli attackerar något hon sett i sanden
Karma kollar på dom insamlade krypen
På vägen så hämtade vi tvätt hos tvätterian som vi lämnade in i går och sen styrde vi kosan mot Jacks. Stället såg ungefär likadant som det gjorde sist men lite mer fixat – dom nya ägarna har gjort ett bra jobb, men det finns massa mer att göra – det skulle lätt kunna bli Huay Yangs bästa ställe om dom bara ville, placeringen är magisk och bra underlag för att få ett riktigt bra beach-häng ställe. Jag beställde in fisk och stekt ris med räkor till mig och Karma, Niklas tog kyckling med ingefära. Medan vi väntade på maten så gick Karma ner till stranden som vanligt var fullt av eremitkräftor – Karma hade med sig sin hink så det var perfekt “innan-maten-aktivitet”.
Maten kom jag och Niklas var riktigt nöjda – Karma var inte så förtjust i fisken, och åt lite sådär med räkor- var inte jättehungring om man jämför med igår när hon drog i sig en hel pizza. Hon fick en vaniljglass med chokladsås till efterrätt. En av restaurangens hundar kom och placera sig hos Karma, hon gav den lite fisk, han var så nöjd. Sen kom ägaren på honom, han försökte få bort hunden från oss – hunden gömde sig under Karma och visade magen för ägaren…ville inte komma ut, visa underlägsenhet men ägaren gav sig inte, hunden skulle bort. Han hade en pinne med sig som han slog hunden med och hunden morrade….tillslut gav hunden sig och gick iväg. Usch sånt här har jag svårt att klara av – men man måste inse att hundar inte har samma värde här som dom har hemma hos oss – usch skar i hela mitt hjärta av att se det.

Karma letade kryp på Jacks
Hundarna har det inte lätt
Trevlig och god middag på Jacks
Vi betalade för oss och åkte direkt hem. Vindarna är lite kluriga idag – plötsligt jättevarmt och plötsligt svala, det känns stora skillnader när man åker moppe. Vi kom hem och fixade till för kvällsnattning. När Karma la sig i soffan för att kolla film så klagade hon lite över att hon hade ont i magen, jag såg att hon inte var helt 100- vi gick in till toan för att borsta tänderna då klagade hon att hon hade JÄTTEONT i magen och sa att hon ville nog spy….japp fort till toan och TJOFF….3-4st kaskadspyor i toan, efter det så mådde hon hur bra som helst. Jag sitter nu och tvångs känner efter hur jag mår – vi åt exakt samma mat…än så länge har mitt stannat kvar. Under tiden när vi var och spydde på toan så lyckades Niklas få tag på 2st Thåström biljetter tilll Circus i November, det var andra biljetterna vi köpte här nere – häromdagen så fick vi tag på biljetter till Ricky Gervais på Globen i juli – rad 4…galet kosta en del men fan det är det värt, han är vår absolut bästa komiker ever.

Nu har Karma somnat så spyorna var nog bara nåt som skulle ut – får se hur det blir för mig inatt…jag som har spyfobi, spännande och se om jag ens kommer att somna för att vara livrädd för att spy…gahhh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar