torsdag 3 mars 2016

Huay Yang 2016 2a Mars

Idag hade vi ställt klockan på 7.45 för att vi hade beställt massage klockan 9.00. Natten hade varit hyfsad lugn, bara ett hundslagsmål och lite skall runt 2 men annars lugnt. Karma vaknade som vanligt under natten och var rädd för skuggfigurer…det tar tydligen ett tag innan hon vänjer sig med nytt ställe. Vi fixade frukost och började äta, vid 8 kom pooltjejen och började fixa den och redan 8.30 så kom Gim…thaitid deluxe, man vet aldrig när dom kommer för tidigt eller för sent, men det är ok. Niklas och Karma fortsatte att äta medans jag fick mig en omgång.
Hon körde på hårdare idag än förra gången, det verkar som hon gjorde en uppvärmning förra gången trots att det gjorde fruktansvärt ont då, då kan ni tänka er hur det var idag ajajaj. Efter mig så var det Niklas tur, då Gim kom så tidigt så blev vi klara väldigt tidigt också vilket var kanon! Vinden har blivit mycket mindre och vågorna också så det var riktigt bra badvatten idag i havet så hela familjen fick sig ett premärdopp i havet, så skönt. Poolen är bra men går inte att jämföra med havet.

Hela Team Magnuson i plurret

Sköna vågor

Och varmt i vattnet

Efter bad i havet och torkning så bar det iväg för att äta. Klockan hade slagit lunch så vi gjorde i ordning oss för att åka iväg, idag så åkte vi till Kritsna ett av våra favoritställen, super god mat, mycket mat och billigt. Idag var det fullt hus, ett Thailands sällskap + 4 skoltjejer men det var ok, vi fick in vår mat ganska snabbt ändå. Vi beställde 3st vatten Karma 2st stekta ägg och Pommes och så beställde vi friterade räkor till henne och då kom det in både friterade räkor, morötter, sockerärtor och lök, Niklas Masamangai + ris och jag stekta räkor med grönsaker och ris – allt 420bath vi snackar lite mer än 100kr, galet billigt.

Karma kollar paddan när vi väntar på maten os Kritsna

Efter lunch så åkte vi till Popshop för att fylla på det som var slut hemma + nya badpuffar då hundarna hade tuggat i sig dom förra och sen iväg till tankerian och köpa frukt. Efter det så åkte vi hem på en gång för att få bada och slappa. När vi kom hem så såg vi att Mumsa hade ställt ut solstolar längs hela stranden och typ 15 meter från våra solstolar nedanför vårt hus…. Det här känns varken kul eller bra, en av anledningarna till att vi återkommer till huset år efter är är just enskildheten och att det är “vår” strand. Det är superkul att någon har tagit tag i restaurangen bredvid oss men det känns som det är på väg att bli något som inte hör hemma här (enligt oss), jag hoppas att vi har fel och dom behåller restaurangens spartanska charm och att det inte blir något nöjesfält med bananbåtar, beachsäljare, jetski och annat trams…då kan man åka till Hua Hin.

Gula solstolar från Mumsa

Jag gick ner till stranden för att läsa och Niklas och Karma var kvar uppe, att ligga nere vid stranden och höra vågorna och läsa…vilken lyx, tyvärr så fixar man inte så länge utan blir trött och slumrar in….jag vaknade till av ett jäkla liv…nån som skrek högt…hoppade upp för att sen glida ner igen..Niklas retade gallfeber på Karma och det var hon som skrek, det tog inte lång tid förrän hon kom ner grinandes..pappa tog min boll och nu får jag inte tillbaka den…haha ja varför inte, är det lugnt så kan man alltid se till att “Karma the grinis” kommer tillbaka haha.
Karma och jag struntade i retstickan och gick iväg och letade snäckor på stranden istället. Temat idag var snäckor med hål i (så man kunde göra halsband) Farmor hade skickat med massa pärlor och snören bäst på presenter som vanligt och idag blev det pyssel. Karma gjorde halsband till både mig och Niklas och ett armband till henne själv, så fina blev dom. Medans vi pyssla så fixade Niklas en varsin Mango Caipirinah och bokade hotell, nu är det bestämt vi drar till Hua Hin på måndag, spännande värre och vi tar tåget…större äventyr än så är svårt att få här.

Sällskap av en av skällhundarna

Eftermiddags drinkar o snacks

Karma tillverkar halsband o armband

Efter pyssel så blev det dusch och fixning och sen iväg på middag, idag blev det Jubu Jubu och Karma överlyckligt. Det var inte bara hon som var överlycklig, så fort vi rullade in på parkeringen så kom den yngsta tjejen springande och var superglad SAWADDDEEEKAAAAA. Karma hann inte ens att sätta sig vid vårt bord utan gick direkt till tjejerna och började leka. Vi var först till restaurangen, vi kom dit tidigare då vi tänkte att tjejerna kunde leka lite längre än att vi stannade kvar längre och blev trötta. Efter ett litet tag så började det droppa in fler kunder, roligt då Jubu Jubu ligger lite utanför och ibland inte har så mkt kunder. Det kom ett svenskt par med 2 killar så dom hängde också med brudarna, dom blev snabbt poppis då dom tydligen hade något coolt spel på sina paddor.
Runt 20.00 så tacka vi för oss och betalade notan som hamnade på 740 bath, också vansinnigt billigt. 3st stora Chang, en vatten och en fanta. Papayasallad, nån kycklingrätt till Niklas med ris och räkor till mig med ris och Karma fick friterad kyckling som vanligt med grönsaker som vi åt upp och ris. Det landade på knappt 200kr.

Jubu Jubu polarna

En stork eller nått annat långbent

Vi var hemma vid 20.30 och då blev det lite tv, macka och yoghurt till Karma och sen läggning vid 21.15 då var hon sååå trött, vi ska avsluta kvällen med lite tv, mysigt att kunna kolla lite på svensk inspelad tv Tack min lilla data-mupp för att du fixar och trixar med sånt som jag inte fattar så vi kan se på Tv härnere.