söndag 16 mars 2014

Huay Yang 15e Mars

Eftersom Karma ville att tjejerna skulle väcka mig med sång på morgonen så var planen att jag skulle gå upp och kolla på hockey vid sju för att sedan väcka Ulli och gå och lägga mig när jag hörde Karma vakna. Dock så vaknade jag vid strax efter sex av att jag fick två sms i snabb följd. Calle Sigrell var först ut att gratta sedan Morsan tätt efter och jag kunde ju så klart inte somna om så 06:10 gick jag upp och satt mig vid datorn för att fixa med bloggen och redigera lite filmer. Matchen började sju och jag hann kolla några minuter innan jag hörde Karma så jag smet snabbt in till Ulli, väckte henne och la mig i sängen för att låtsas sova. Sen tog det en j-a tid innan det hände något. Jag funderade verkligen på vad Ulli hade styrt upp men till slut kom dom och sjöng för mig. När sången var klar gav Karma mig en skattkarta.

Skattkartan & skatterna
Kartan var över huset med 8 numrerade platser så jag skulle gå skattjakt och tjejerna hängde på. Först ut i poolen och precis utanför dörren stod poolskötaren och nästan gav mig en hjärtattack. Men på första skattgömman var en lapp med siffran “5000” på. Vidare till nästa gömma där en lapp med en sol fanns. Ulli hade sagt att det var en rebus så jag började misstänka en resa för 5000kr. 3e lappen stod det “21 25 5 2014” och gjorde mig konfunderad, fick inte ihop att det var ett datumintervall. 4e lappen ett hjärta, sa mig ingenting mer. 5e lappen var en fotboll och jag tänkte direkt att det handlade om Barcelona. 6e lappen en båt, hav och höghus och jag kände mig säker på Barcelona. 7e lappen stod det “El Torro” på och då var det klart. på sista lappen stod det “Grattis från Ulli & Karma, Larsan & Ulla och Benke & Sollan”.

Så presenten var en resa på tu man hand med Ulli till Barcelona. Vi åker Onsdag den 21a Maj och åker hem Söndag den 25e Maj. Flyg och Hotell fixat och klart samt 5000:- i fickpengar. Kan inte tänka mig en bättre present och TACK så hemskt mycket mina Tjejer, Morsan & Farsan & Benke & Sollan, jag är jätteglad. Har varit i Barcelona tidigare och det är en underbar stad som jag i sju års tid pratat med Ulli om att besöka tillsammans.

Efter skattjakten så kollade jag klart på matchen samtidigt som Karma kollade på Tom & Jerry på tv:n och Ulli slappade ute i skuggan. Efter en skön frukost ihop var jag och Karma ut och badade. Vid tio kom Aun och hans två kompisar förbi och var sugna på att bada och Karma blev stormförtjust och badade ett tag med dom.

Vi lekte med bollen där simringen skulle prickas
Karma är duktig i vattnet
Karma lekte med Aun´s gäng

Vid halv elva tog vi moppen till golfrestaurangen för att prata med Chon, vi lät grabbarna få bada vidare i poolen. Jag ville åka in till pratchuap på kvällen för att äta middag och det var inga problem. Chon fixade så att en taxi skulle hämta oss klockan fem. Efter taxin var fixad åkte vi till Jubu Jubu restaurangen i hopp om att tjejerna skulle vara där så Knärto fick leka lite men det var dom inte. Karma sa det var synd att dom inte var där men det gjorde inget. Maten var igen fantastiskt god och billig.

Idag var dock en vansinnigt varm dag, överlägset varmast hittills och man fick nästan panik så vi skyndade oss hem till poolen. När vi kom hem hade Lars-Åke varit förbi och lämnat en flaska bubbel med gratulationer, jättekul. Vi bokstavligen slängde oss i poolen i panik för värmen var olidlig. Vi var alla i jättelänge och var uppe en stund men var tvungna att hoppa i poolen igen efter ett tag för att kyla ner sig. Det gick inte ens att sitta i skuggan, inte ens en kopp kaffe smakade gott i värmen. Våra luftmadrasser mår inte bra av att låta grabbarna lajja i poolen. Så fort dom varit ensamna i poolen är det punka på madrasserna. Ulli har försökt laga dom men det går inte så bra. Vi köper nog en till imorrn men det kommer grabbarna inte få leka med, problemet är lite vassa kanter på poolen som sliter hål i madrasserna om man inte är försiktig.

Vi leker med en trasig luftmadrass som fick bli ubåt
Karma hade kul i poolen

Hela eftermiddagen var som sagt upp och ner i poolen. När vi gjorde iordning oss vid fyra kom Mai förbi och meddelade att det trots allt blir Moonlight Party imorgon ändå och Karma blev överlycklig.Taxin kom prick fem och chauffören var en gammal bekant från tidigare år och han verkade känna igen oss. Han körde oss till marknaden i Pratchuap som är längs strandpromenaden vid piren. Helt lagom storlek och hälften är krafs och andra hälften är mat. Förutom att vi köpte kycklingspett, pannkaka till Karma (som hon har tjatat på i 2 år) riskaka med honung och nötter så fyndade Karma lite diadem, snoddar (igen) och smycken, jag ett par solbrillor och en tunika och Ulli slog till på två skitsnygga brallor/kjol thaistyle. I vimlet stötte vi på Chon och Lars-Åkes dotter som var och letade ett par skor. Förutom dom såg vi inte många västlänningar, typ 10 stycken totalt.

På strandpromenaden i Pratchuap
Äntligen fick Karma en figurpannkaka
En trevlig liten gubbe som sålde mig en tunika

När klockan var sju hade vi avverkat marknaden och gick bortåt strandpromenaden för att hitta en bra restaurang. Jag var sugen på MC klubben där vi var med Tam, Bo & Kati för några år sedan men det är ju mer av en rockklubb och utan Tam kändes det lite osäkert med vad man skulle beställa så vi valde ett mysigt ställe på vägen. Alla blev nöjda med maten och det var billigare än i Huay Yang. Vi hade bestämt tid med Chauffören vid nio men vi började gå tillbaks mot taxin tidigare och tjugo över åtta började vi rulla hemåt.

Så fort vi kom hem vid nio hoppade Karma i säng och somnade rätt omgående. Jag skrev lite på bloggen under tiden och när Ulli var klar så sprättade vi flaskan med bubbel och satte oss vid bordet utomhus där vi rev av en plump. Plumpen var stenhård men jag vann med några poäng och leder nu med 4-2. Vi avslutade kvällen genom att bara sitta och prata på en solstol under stjärnorna.

2 kommentarer:

  1. Tack för trevlig blogg,härligt med värme!

    SvaraRadera
  2. Tack själv, Kul att inte bara familj och vänner uppskattar bloggen.

    SvaraRadera