fredag 7 mars 2014

Huay Yang 6e Mars

Klocken sex slog jag upp ögonen, rejält trött då vi inte kom i säng förräns vid ett tiden efter att ha kollat på “12 years a slave”. Jag kunde inte somna om då NHL Trade Deadline hade avslutats klockan 03.00 och var alldeles för nyfiken vilka trader som skett. Och eftersom jag ändå skulle upp klockan sju för att se Rangers mot Toronto så slet jag mig upp och surfade och slutförde bloggen innan matchen. Jag klagar verkligen inte för att sitta här och se soluppgången själv alldeles tyst är magnifikt. Planen var att väcka tjejerna runt kvart i nio så vi skulle kunna äta frukost i lugn och ro innan massage tjejen kom men bara minuter innan jag skulle gå in och väcka dom tassade dom upp.
Vid tio kom vår vanliga massagetjej och hennes dotter. Det blev kramar åt alla håll och Karma fick en födelsedagspresent, ett litet elefantsmycke. Ulli började bli masserad och samtidigt fick Karma naglarna målade. Hon visste precis vad hon ville ha. Jordgubbar på fingrarna och blommor på tårna. Jag satt och laborerade hur man kunde ladda upp filmer på bloggen under tiden och fick till det till slut. Ulli var supernöjd efter sin massage, såg frälst ut när hon klev upp. Direkt efter Ulli var det min tur och visst var det skönt, hon ändrar lite på ritualen för varenda år men i stort sett är det samma procedur. Hon kör hela kroppen och börjar med baksidan nerifrån och upp, sedan framsidan nerifrån och upp och till slut huvudet som är min favorit. Så sjukt skönt med huvudmassage, skulle kunna ta det i en hel timme. Samtidigt som jag blev masserad så fick Ulli sina tånaglar målade. Under tiden jag blev masserad kom Aun förbi, vi frågade varför han inte var i skolan och tydligen var den stängd idag. Han och Karma satte sig inomhus och lekte med IPaden under tiden vi blev klara.
Ulli får massage
Karma får naglarna målade
Ullis tånaglar
Karmas Tånaglar
Karmas fingrar
När allt var klart med målning och massage runt halv ett tog vi moppen för att äta lunch och dagens uppdrag som var att lämna in tvätt, Handla lite och tanka moppen. Vi tog vår nya favorit restaurang här i närheten och Karma skulle ha samma som sist (Chicken nuggets), Ulli också samma (Räkor och stekt ris) och jag tog en Pad Thai med kyckling. Maten är fantastiskt god och än en gång billigt. vår mat med ris, 2 vatten och en cola gick på 460 Bath. Inte ens hundra kronor. När vi nästan var klara kom Lars-Åke och Chon in på restaurangen och vi pratade lite med dom. Dom kanske följer med till Burma marknaden på Lördag.
Pappa larvar sig när Karma tar kort

När vi betalat så styrdes moppen in mot byn och vi beslutade oss för samma tvätteria som förra året. Lustigt, man bara lämnar in sin påse sen är det bra med det. Kan hämtas klockan 17.00 imorgon, inget kvitto eller något, men det funkade ju förra året så vi är inte oroliga. Efter tvätterian stannade vi hos vår tank-gubbe o fyllde upp moppen samt köpte en klase mini bananer innan vi åkte vidare till Pop Shop. Vi köpte det vi skulle ha och en supergod glass-strut åt Karma “Kit-Kat”. När glassen var slukad blåste vi på hemåt och vi var rejält badsugna.
Mkt god glass höll vi alla 3 med om
Väl hemma packade vi upp fort och sedan slängde vi oss i poolen och började leka sjörövare och monster och allt som Karma styrde upp att vi skulle leka. Efter en bra stunds lek ville Karma hoppa från poolkanten vilket blev en 20-25 hopp innan hon var nöjd. Någon till i poolen gör att man blir kaffesugen så på med kaffe och fram med tårtan vi fick av Chon. Det var en frukt tårta som faktiskt var god, Karma gillade bara frukten.
Hopp 18 av 28
Hopp 21 av 28
Tårtdax igen
När det var fikat o klart var det dax för den dagliga strand spaningen efter snäckor eller annat spännande. Jag stannade kvar uppe på solstolen för att läsa i den sköna eftermiddagssolen. Efter ett tag kom Karma upp och visade sina fynd, en hel hink med snäckor. Jag fick en idé om motiv jag ville ta så Ulli fick ställa upp och posera med sin mage som landskap för en snäcka. Måste säga att det blev ett riktigt häftigt resultat. Efter fotograferingen drog tjejerna ner på stranden igen för att bygga slott och jag tänkte läsa vidare men jag somnade på solstolen och somnade djupt. Vaknade av att Karma kom och pickade på mig någon halvtimma senare.
Det artistiska mästervket
Vid fem var det dags för tillfixning och efter jag hade torkat Karma halkade den lilla stackarn i badrummet efter hon hade glömt bort att man inte ska springa inomhus med våta fötter. Det blev inte värre än ett blåmärke på smalbenet som tur var. När vi klätt på oss såg Karma några människor på stranden och sprang ner för att kolla vad dom höll på med. Det var ett par som vi träffade på hos Maj kvällen innan som försökte fånga lite musslor. Då jag stod och tog kort på Karma när hon pratade med paret kom Aun och en kompis smygandes på mig och försökte skrämma mig men jag han se dom i sista sekund. Grabbarna hängde med upp till huset och hoppade ner i polen medan vi smörjde in oss i myggmedel och fixade ihop det sista. Vi lämnade lysena på vid poolen åt grabbarna så dom kunde använda poolen medans vi åkte iväg för middag och gick ut till moppen. När jag skulle kliva på moppen var det någon som ropade från vår restaurang på mig. Jag såg inte vem det var och började gå över, efter halva vägen såg jag att det var Tam. Aun hade sagt att han var i norra Thailand och inte skulle komma tillbaka så jag blev riktigt förvånad. Men bäst av allt var att han hade Kati med sig. Karma blev superglad att se Kati men Kati kom inte riktigt ihåg Karma och var dessutom sjuk så det var inget läge att låta dom bekanta sig även fast det verkade som om båda var intresserade av varandra. Vi var ju på väg till Jacks Resort för middag så vi sa till Tam att vi skulle komma förbi när vi var tillbaks för en drink.
Karma på stranden
Tam, Kati och lillgrabben
Innan Jacks åkte vi förbi golf ranchen för att lämna tillbaks kakformen vi fick med tårtan. Ulli beställde som vanligt fisk och Karma räkor och jag körde på en ostburgare med bacon och pompa. Helt ok mat men Karma var lite off i humöret tyvärr. Vi lyckades lirka lite med henne så hon blev samma gamla glada Karma till slut.
Karma på strandes vid Jacks
Jacks Resort
När vi kom hem gick Ulli in och nattade Karma och jag gick över till Tam för att surra lite. Det var jättekul att snacka om vad som hänt senaste åren över ett par öl. Thailändare är grymt sköna då allting är svävande. Riktigt svårt att boka något då allting verkar var bero på dagsform, finns liksom inga planer som sträcker sig över dom närmaste dagarna. Vi får se hur länge Tam stannar och hur länge Kati blir här, men hur som helst var det jävligt kul att ses igen.
När jag kom tillbaks till huset satte vi oss ute vid poolen och körde både en Yatzy och en plump. Tyvärr vann Ulli båda två och ställningen är nu 3-2 till mig.

1 kommentar:

  1. OJ VAD NI VERKAR HA DET HÄRLIGT.VEM SKULLE INTE VILJA HA JORDGUBBSNAGLAR OCH BLI KNÅDAD.HÄR REGNAR DET I DAG.VAR RÄDDA OM ER .MÅNGA KRAMAR FRÅN OSS TILL ER ALLA TRE FRÅN ULLA O LARSAN

    SvaraRadera