onsdag 5 mars 2014

Huay Yang 4e Mars

Idag vaknade jag runt klockan åtta rätt seg efter en ganska sen kväll. När vi hade nattat Karma så satte vi oss ute vid poolen för att spela kort, 500 skulle vi spela och vi rök ihop om reglerna rätt omgående men det slutade till slut med att jag Krossade Ulli. Ulli låg inne hos Karma och sov så jag tassade upp själv för att jobba. Fick ett sms igår om att det var problem med ett system och jag lovade att fixa det nu på morgonen. Det blev några timmars jobb men jag hoppas att jag lyckades lösa problemet, får se framåt eftermiddagen då ni börjar jobba där hemma. Thailands-kontoret har för övrigt bra mkt bättre utsikt än både Kopparmora kontoret och Botvids kontoret.
Thailandskontoret
Tjejerna tog sovmorgon fram till nio då jag fick väcka dom. Ulli hade svårt att sova på natten, antagligen jet-lag. En sen frukost i lugn och ro och klockan var runt tio då vi äntrade poolen och stranden och testade Karmas nya badglasögon som hon fick av mormor och morfar i födelsedagspresent. Vi läste, badade o slappade. Karma var ner på stranden och byggde ett häftigt sandslott.
Frukostbordet
Simglasögontest
Karma visar hur en sköldpadda simmar
Vid halv ett behövde vi ett uppdrag så vi tog moppen till Pop Shop för att köpa en luftmadrass. Alla som vi haft här har gått sönder och det fanns ingen hel kvar i förrådet. Då det konstant blåser vid huset känner man inte hur varmt det är här utan det är först när man åker bort från stranden man inser hur varmt det är. Skönt som tusan att vi bor vid stranden där det fläktar.
På vägen hem beslöt vi oss för att prova ett nytt ställe som ligger cirka två hundra meter bortom vår vanliga restaurang. Det är tydligen en svensk kille och hans thailändska fru som har restaurangen som ligger i anslutning till deras flådiga hus och har öppet från 09-18. Jättefint ställe och det andades kvalité. Maten var verkligen toppklass, personalen var mycket trevliga och låga priser. Då vår restaurang har ny meny och personal finns det inte riktigt några band kvar för oss så risken är nog att vi kommer välja det nya stället om vi vill ha lunch i närheten. Känns lite sorgligt då vi har haft så mkt kul tidigare men inget varar för evigt.
Nya restaurangen på vår strand
När vi kom hem blåste Ulli upp madrassen åt mig och Karma och vi lekte sjörövarskepp jättelänge tills vi blev fika-sugna och fikade lite kaffe och kex. Efter fikat gick Karma och Ulli ner till stranden för att leta krabbor o snäckor. Karma lyckades samla en hel hink med musslor som hon hade väldigt kul med att studera när dom grävde ner sig i sanden. Resten av eftermiddagen spenderades runt poolen och på stranden.
Sjörövarleken
På G ner till stranden
Mycket stolt över sitt slott
Slottet har en ringmur och flaggor
Skepp o hoj
Så här avslappnad är Ulli i Thailand
Tvätta fötterna efter stranden
Mys i hängmattan
Som vanligt gjorde vi oss i ordning runt fem och kvart över sex åkte vi till Tamarind för middag. Karma ville träffa barn och tidigare år är det just där vi har funnit flest barn. Och mycket riktigt var det en 4-5 ungar där men det var inget läge för Karma att få vara med och Leka så hon satt med oss och grejade med sin Padda istället. Karma åt Räkor, Ulli fisk och jag Kyckling. Precis som vanligt med andra ord. Maten var helt ok och priset också helt ok men själv tycker jag det är lite för turistigt på ngt sätt.
Middag på Tamarind
Klockan åtta var vi hemma igen och Karma ville gå och sova på en gång. Kanske hon ville att det snabbt skulle bli 5e Mars så hon får öppna sina paket. När Karma var nattad kom Ulli på att hennes IPad blev kvar på restaurangen. Jag föreslog att vi skulle hämta den dagen efter men icke, den skulle prompt hämtas direkt så Ulli fick sätta sig på Moppen och köra tillbaks till Restaurangen medan jag slutförde dagens blogginlägg. Tjejerna på restaurangen stod och väntade på Ulli och hon var tillbaks snabbt. Vi avslutade kvällen med ett parti Plump som jag vann. 3-0 till mig nu.

2 kommentarer:

  1. Härlig frukost läsning , Bästa bilden Ullis i hängmattan :) Njuuut/A

    SvaraRadera
  2. Hej, när vi läser detta är det förmiddag den 5 mars och KARMA fyller 5 ÅR!
    Farmor och Farfar hälsar och hoppas att KARMA får en underbar dag med sol, bad och presenter!
    Larsan/Ulla

    SvaraRadera