torsdag 12 mars 2015

Huay Yang 11e Mars

jag hade ställt klockan på sex då Rangers – Islanders skulle spela. Det var helt sjukt jobbigt att stiga upp men ett sånt toppmöte vill man inte missa. Det var fortfarande mörkt ute och jag la mig i soffan och tittade. Vid sju vaknade Karma och satte sig i soffan och kollade på lite film och jag fick sätta mig i kontorsstolen för att kolla klart på matchen. Matchen vann förresten Rangers med 2-1 efter en jämn drabbning. Halv åtta steg Ulli upp för hjälpa till att fixa frukost och Farmor & Farfar kom upp lagom till klockan åtta.

Efter frukost gick jag, Farmor & Farfar ner till havet för ett morgondopp. Vattnet var alldeles lugnt med små dyningar men lite svalare än igår. Karma satt inne och grejade då hennes “straff” för dåligt uppförande igår blev att hon inte fick springa över till Kati på förmiddagen så fick vi se hur hon uppförde sig. Skötte hon sig bra så fick hon springa dit efter lunch.

Ulli med sin bästa ägodel & Farmor & Farfar i bakgrunden

Jag och Farfar lade oss vid poolen för att läsa medans tjejerna gick iväg ända till Mais restaurang för att samla snäckor och dom kom hem med en massa fina fynd. Under tiden var Kati här och sökte Karma men hon var ju långt borta. När tjejerna kom hem så vile Karma öva på att simma och hon simmade verkligen. Målet för resan är avklarat och nu är det bara en massa övning för att slipa till tekniken. Karma hade varit jättegullig hela morgonen så vi sa till henne att hon fick gå till Kati om hon ville för att hon hade varit så snäll. Hon tackade och for iväg som ett skott.

Karma har lärt sig simma

Karma gör bomben

Under tiden så blev det läsning för Mig, Farmor & Farfar vid Poolen och Ulli lade sig på stranden. Efter en stund kom Karma & Kati till huset och lekte inomhus. Halv tolv så gjorde vi oss i ordning för att åka iväg på lunch och fixa lite ärenden.

Vi åkte till @Sea för lunch, tyvärr var inte pojken där fast Karma letade efter honom. Alla beställde Pad Thai utom Karma som åt sedvanliga Chicken nuggets. Alla var super nöjda med maten och vi for vidare mot Huay Yang. Vi åkte först bort till Chon för att fixa med mopparna och för att boka in en taxit till Bank rut och till Dansing Konah. På väg till Chon så stannade vi till och lämnade in tvätten och vid den lilla affären i massagehuset bredvid Tamarind för att Farmor skulle få kolla lite. Det slutade med att Karma köpte en liten väska, Ulli köpte en väska & Kokosolja och farmor Kokosolja. Efter shoppingen så bar det vidare till Chon.

Lite shopping tycker tjejerna är kul

Chon var inte där med vi kunde göra upp med mopparna med en annan av tjejerna. Försökte ringa upp Chon men hon svarade inte men jag fick tag i Lars-Åke. Inga problem med bokningarna så på Fredag ska vi till Bank Rut med avresa 09:30 och på Lördag så åker vi till Daning Konah klockan 8:00. Vi bokade även in en middag med Lars-Åke & Chon och eventuellt Håkan imorgon 18:30 på Kobs Seafood restaurang. Vi har aldrig ätit där tidigare så det blir spännande och trevligt.

När vi åkte hem så ville Karma sitta i Farmor & Farfars moppe vilket var okej och på hemvägen stannade vi för att köpa Mango vid vår tankeria. Karma får köra vår moppe sista 300 metrarna varje dag så vi stannade till efter “Ödlevägen” och Karma fick hoppa över till vår moppe för att köra.

Karma i Farmor & Farfars moppe

Hemma vid poolen så tog vi oss ett dopp och sedan så en kaffe på det. Vi hade en tävling på luftmadrassen där man skulle ligga på mage och ta sig över på kortast tid. Man tog den bästa tiden av tre försök. Jag klockade in på 4,1 sek, Ulli på 4,3 och Farfar på 3,9. Jag är starkt kritisk till kvalitén på tidtagaren på mitt och farfars försök men Grattis Farfar !!! Karma var prisutdelare och alla fick 3 sträckor var. Efter poolen så satt Karma och kollade på tv en stund innan hon sprang över till Kati. Hela eftermiddagen spenderades runt poolen och Karma  & Kati kom till huset och lekte med dockorna inomhus innan dockorna tydligen skulle på semester till Thailand och flickorna gick ner till havet med dom. Vi alla hängde på och var nere och badade i havet. lite större vågor idag och det var jätteskönt.

Tjejerna lajjar på stranden

Karma & Kati leker på stranden

Stenhård simtävling mellan Farmor & Farfar som Farmor vann

Karma kastar boll med Farfar

vid fem fixade vi en drink till alla och satt och snackade vid poolen medans en efter en gjorde sig i ordning. Innan vi drog iväg på middag vid sex samlade vi ihop packet och tog ett gruppfoto.

Firade guldbröllop i år

Årets laguppställning

Middagen blev hos Mai som Ulli hade förvarnat och Farmor, Farfar och Karma tog fisk, jag chicken cashewnuts & Ulli räkor, Smaskens som alltid. Inga barn var på restaurangen idag och Karma blev lite besviken men det glömdes snabbt bort när hon fick visa och berätta för Farmor & Farfar allt hon vet om området. Vi åkte hemåt vid kvart i åtta och Karma fick kolla på Tingeling innan det vad dags för nattning.

Utanför Mai´s restaurang

Vi andra satte oss på altanen för att spela plump. Det blev två omgångar och Farmor vann båda två och var så mallig så mallig, men det kommer fler kvällar….