torsdag 5 mars 2015

Huay Yang 4e Mars

 

Maaaaammmmmaaaa hörde jag klockan 07.00 – helt otroligt, fick sova en hel natt utan att bli väckt. Jet Laget har försvunnit och Karma har vant sig med säng och rum, perfekt! Vi satt och tog det lugnt med paddan och telefonen tills Niklas vakande till liv vid 7.30 då fixade vi frukost och efter det blev det poolhäng.

Niklas och Karma körde ett tidigt morgonbad i poolen med temat`”lära sig simma” på agendan. Nu klarar Karma att ta sig fram själv från ena sidan till den andra utan puffar. Jag vet inte vad man ska kalla transportsättet….simning….nja nåt mellan hundsim och sprattelplask men fram kommer hon och hon har huvudet över ytan och det är viktigast. Nu när hon vet att hon KAN ta sig fram utan puffar kommer det bli enklare att fixa till tekniken. Måste säga det att Niklas är riktigt bra och pedagogisk lärare mycket bättre än jag, jag är inte så tålmodig som han är och lugn…mer het och hetsig.

"Det är varmt i vattnet, jag lovar"

Bushumör

Efter bad och simning så fixade vi till Karma med solkräm och tandborstning och sen var det dags att gå iväg till restaurangen och Kati! Egentligen skulle hon åka tillbaka till Bangkok igår men stannade en natt till och Karma var sååå glad över det. Jag satte mig som vanligt nedanför restaurangen på avstånd och läste min bok medan ungarna lekte själva.

Efter ett tag så hörde jag ett ILLSKRIK…..MAAAAMMMMMAAAAA iiiiiiiiiiiii en ORM….herre jäklar jag for upp ur solstolen som ett skott och sprang upp till Restaurangen och där ungarna var. Dom tittande ner i ett cementrör på ca en meter i diameter och ungefär 1½ meter djup och där låg ormen PUST. Såklart lillgrabben hade börjat att kasta kottar och pinnar och allt möjligt ner i röret – hur röjig får man bli!? Jag försökte säga NO NO men det gick inte att stoppa honom, en kombo av Thailändare som inte har empati för djur och en liten sabotör som kör all-in är nog bästa förklaringen av honom. Jag försöker så gott det går att styra upp honom att man inte slår katter och hundar med pinnar eller något annat, så fort han ser mig så backar han men när jag inte är i närheten så kör han sitt race – som tur är så springer dom flesta djur när dom ser honom och inte ger tillbaka.

Efter lek i ett par timmar så kom Niklas ner från huset, precis då så kom Tam och sa att det var dags för dom att åka tillbaka till Bangkok det blev ett kramkalas och hej då och så åkte dom hem. Karma blev ledsen men ändå glad att få leka med Kati nästan 3 hela dagar. Jag och Niklas pustade ut…ingen hysterisk koll längre på poolen och huset. Hela familjen slappade ner sig i en timme – Karma inomhus med paddan och jag och Niklas vid poolen med varsin bok -  lung och roLer.

Karma & Katis Avsked

När klockan närmade sig 12 var det dags för lunch, vi åkte till Christers restaurang som heter @Sea precis bredvid och åt lunch. Karma har verkligen kommit in i en “ät-fas” hon beställde Chicken Nuggets och ris, in kom 3 stora filéer som var friterade, hon slukade alla 3 och lite ris. Niklas körde Pad Thai och jag stekt ris med räkor. Vi är ju vana att få äta Karmas rester och väntade in det….men vi fick nöja oss med “bara” vår egna lunch, snopet värre.

Efter maten så tog vi moppen och lämnade tvätt och sen köpte vi kanelbullar vid Gymmet där Norsken håller till och Niklas blev fångad i nätet hahaha Norsken snackar värre än farsan Benke och höll kvar Niklas länge och väl…följde med han ut på trappan, ut till moppen tills vi var tvungna att säga att vi måste åka för att inte svettas bort hahaha. Men precis som Benke en trevlig prick. Sen efter det stoppet var det dags för Pop-shop och handla upp lite förnödenheter. Vi fyllde på frukosten och lite annat + att vi köpte lite för kommande kalas – i morgon fyller knärtan 6år…tjoho!! Det blev rosa ballonger och så skulle vi köpa en flyg-lykta men dom var slut där så vi åkte till Si-shop och där fick vi tag på en.

Karma älskar "Klubba Thai"

Sen efter det blev det raka vägen hem – idag var det varmare än i går, inte lika mycket vind så när vi kom hem så var vi väldigt badsugna. Men först blev det fika med kanelbulle till Karma och glass till oss. Sen var det bad och sen slapp. Skönt att få ta det lugnt efter några dagar med fullt ös medvetslös med 3 små vildbattingar. Det blev slapp och klang och fria aktiviteter. Sen var det min tur att bli upp styrd av manusförfattaren Karma i poolen…..vi var två sjöjungfrur som både ville ha prinsen (Niklas) men den vackraste av dom alla (Karma) fick honom och jag var egentligen ingen sjöjungfru utan en förtrollad bläckfisk som tog den vackra sjöjungfrun Karma från prinsen….haha.

Sjöjungfru leken

Sen efter pool-leken var det dags för stranden och snäckletning, den slutade i att Karma blev skitsur och lyssnade inte på oss så vi gick upp och surmulen Karma gick kvar själv på stranden och grinade och skrek länge och väl tills hon tröttnade och kom upp och sa förlåt. Hon är en envis rackare – väldigt lik någon i familjen utan att nämna några namn. Efter dusch så var det dags att åka iväg och äta middag. Denna gång åkte vi till Jack – snacka om att stället har sjangserat – ingen som fixar till det stället utan det blir bara värre och värre år efter år.

Eftermiddags slapp på beachen

Hunden är oftast med oss på stranden

Karma vaktar sina småkryp

När vi kom dit var det inga gäster och några thaiare satt vi ett bord – vi blev osökra, var det öppet?! men det var det. Jag och Karma beställde in en fisk som vi delade på och Niklas hamburgare med bacon och ost och pommes. När vi hade suttit där en stund så drällde det in lite folk så det var inte så folktomt som vi trodde först utan vi var först ut som vanligt.

Karma & Pappa såg monster i palmerna

När vi kom hem så var det film och chips framför tvn, idag kollade vi på Bolt en stund innan det var dags för Karma och lägga sig strax efter nio. Karma somnade på 20min och vi avslutade kvällen med ett avsnitt av “The Americans”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar