fredag 13 mars 2015

Huay Yang 12e Mars

Det var tydligen match igen för klockan ringde vid 6.30 och Niklas gick upp. Jag sov vidare och blev väckt vid 7.30 för att vi skulle fixa till frukosten. Karma var trött idag så henne fick vi väcka precis innan frukost och Ulla kom upp en kvart innan – Larsa kom precis när allt var klart och så var hela gänget samlat.

Vi hade bokat vår massös idag och klockan 9 dök hon upp, hennes man hade skjutsat hit henne och först ut var jag. Som vanligt var det skönt, hårt, lite obehagligt men slutresultat är alltid 10 poäng. Det var tredje gången vi fick massage och nu börjar kroppen komma i balans efter ett år utan knådning. Efter mig var det Niklas tur och sen Larsa och sist ut var Ulla. Niklas sa till massösen innan Larsa gick upp att “take it easy” och jag tror hon lyckades väldigt bra för både Larsa och Ulla var nöjda efter behandlingen. Vi bokade upp henne igen på söndag – men då bara för 3 personer, Larsa hoppade nästa omgång.

Farfar tar sitt morgondopp i havet

Farfar får sin första Thaimassage

Precis när jag skulle börja få massage så kom Kati och hennes bror…gahhh båda två sprang in i huset. Efter kom thaian som jobbar hos Tam. Så jag passade på att utnyttja läget – jag förklarade för vår massös att det är svårt för oss att ha pojken här hos oss då han är svår att hålla koll på. Speciellt när han inte kan simma och vi kan inte stå som poliser vid poolen samt att han är så vild. Tjejerna leker så bra medan han hela tiden pajjar leken så tjejerna blir ledsna och allt spårar ut. Massösen förklarade för thaian som såklart förstod och ropade till sig lillkillen – det tog ett tag innan han kom men till slut så gick dom båda iväg och Kati och Karma fick leka själva. Känns lite taskigt men det var det enda raka – det går inte att ha han i ett möblerat hus och ännu mindre vid poolen. Tjejerna lekte ett bra tag tills Thaian ropade på Kati och så försvann hon – antagligen så skulle dom åka iväg någonstans för dom kom inte tillbaka på hela dagen.

Då det var mer än 4 timmars massage för oss så åkte Niklas och Karma iväg för att köpa lunch till oss så vi inte skulle hungra ihjäl. Han gjorde ytterligare ett försök med att hitta Kycklingsmoppen utan att lyckats…helt otroligt…han ska ALLTID vara där men hur kan vi missa denna moppe varje gång är ett mysterium. Dom fick åka till @sea istället för take away. Precis när han kom hem med maten blev Ulla klar – vilken timing!

Karma ser snygg ut

Karma ser galen ut

Karma & Pappa ser coola ut

Vi var hungriga och vi åt snabbt och efter det så blev det bad i poolen men olika hopp och skutt och konster. Det blev även lite träning på simteknik. Efter bad så ville Karma vara inomhus och jag och Niklas la oss för att läsa och farmor och farfar gjorde iordning sig för en promenad på stranden.

Simträning i poolen

När dom kom tillbaka så mötte Karma dom på stranden – dom hade hittat lite snäckor borta vid Mais restaurang. Farfar gick och badade i havet och vi andra tog ytterligare ett dopp i polen och sen var det dags för fika. Efter fikat var det slapp och klang till klockan var 16 och jag och Karma skulle ta med oss farmor till stranden för att visa henne hur man vaskar fram eremitkräftor.

Farfar eftermiddags softar med en bok

Det är lite osäkert om det finns kräftor, musslor eller maneter – det är liksom havets dagsform som bestämmer det och sen är det bara att gilla läget. Idag var det dags för eremitkräftor TJOHO… Det fullkomligt kryllade av dom och vi kunde lätt få ihop 30-40st i hinken och sen en krabba på det high-score. Älskar stranden den här tiden på dygnet, kan inte säga det tillräckligt många gånger. Efter vi hade släppt ut alla kräftor så passade jag och Karma på att båda i det supervarma vattnet så himla varmt vatten och nu när det är ebb så får man gå ut ganska långt för att få vatten till midjan. Jag och Karma badade i vågorna– till slut så kom Niklas med kameran och vi hade jättekul. Jag råkade skära upp stortån på nåt vasst på botten – säkert en snäcka eller sten, hoppas att den klarar sig från infektion. Den är nu omplåstrad med salva och allt annat som behövs – äntligen fick jag använda mitt välfyllda rese-apotekLer

Tjejerna letar kräftor & Musslor

Två snäckor i Huay Yang

Karma & Mamma & Vågen

Pappa & Karma & Vågen

Efter en lång stund i havet var det dags att ta sig upp och göra sig i ordning .Idag hade vi middagsdate med Lars-Åke, Chon, Håkan och hans tjej – vi skulle äta på Kobs (premiär för oss på den restaurangen) och vi hade bokat tiden 18.30. Niklas gjorde iordning hans paraddrink Mango caprinja som har blivit lite av en rutin. Riktigt god och läskande. Sen var det bara att fixa till oss och sen iväg.

Eftermiddags drinken

Innan vi kom till restaurangen så hämtade vi upp tvätt och skulle även köpa kanelbullar men det var stängt så vi åkte direkt till restaurangen. Vi kom dit lite innan 18.30 och det fullt ös redan på restaurangen. En BUSS med thailändare var där?! Det har vi aldrig varit med om förut med sånt spektakel…. Lars-Åke & Co kom tjugo i 7 och då hade vi redan beställt in dricka och ögnat igenom menyn – jag beställde fisk och friterade räkor till mig och Karma och Niklas köpte kyckling i grön curry – allt var fantastiskt gott.

Det är alltid kul att prata med Lars-Åke och Håkan man får lite mer information om allt här nere och lite därtill. Ulla och Larsa är lite sugna på att komma hit igen och på lördag har vi bokat date med Lars-Åke för att kolla på lägenheterna vid Nishaville…vem vet kanske dom slår till. Efter god mat och god efterrätt och en hysterisk högljudd och falsk karaokesång från bussresenärerna var det dags att betala och åka hem. Vi är uppe så tidigt på mornarna så vi är alla möra redan vid 20.30. Vi tackade för oss (och vårt middagssällskap var nog väldigt nöjda med den tidiga kvällen dom med) och sen åkte vi iväg till 7-11 för att köpa lite chokladdricka till Karmas frukost.

Glatt sällskap på Kobs Seafood restaurang

När vi kom hem så blev det en snabb sorti av Karma, 5 minuter av barabapapa och sen var det dags för nattning. Vi vuxna avrundade kvällen med en plump vid poolen som Farfar fick vinna.