måndag 16 mars 2015

Huay Yang 15e Mars

så har det gått ännu ett år, lustigt hur dom går snabbare & snabbare när man själv blir långsammare. Karma ropade vid 06.30 så Ulli gick upp och efter att det att Karma sagt att hon inte ville somna om så smög Ulli in till mig och frågade om det var ok att komma in och sjunga på en gång, Det var helt ok då Rangers ändå spelade mot Sabres. Efter en liten stund kom dom in när jag låtsades sova och sjöng för mig. När sången var klar fick jag en lapp med en skattkarta på. Den ringlade sig ut runt poolen och in igen och till sist upp på taket. På bordet där uppe låg det ett paket åt mig som jag och Karma som så klart följde med på skattjakten tog med oss ner. Paketet innehöll ett aktivitets armband så nu ska man tydligen börja få dåligt samvete. Men jag har faktiskt funderat på något liknande så vi får se hur det funkar.

Älskar soluppgången här

Farmor & Farfar kom upp lagom till frukost som vi fick äta utan Karma som hade ätit runt sjutiden för sig själv. Under frukosten kom pooltjejen som hade med sig sin dotter tror vi. Vi har inte fått så bra kontakt med pooltjejen för hon kommer alltid när vi håller på och vaknar och sitter vid frukostbordet men vi känner igen varandra och hejar och hon verkar trevlig. Efter frukosten så tog jag och Karma ett snabb-dopp innan massage tjejen kom.

Massage tjejen är sjukt punktlig och var på plats 09:01 och satte först igång med Ulli och under tiden var jag och Karma nere och badade i havet med Farfar. Det var sköna vågor och vi hade jättekul. Sen gick vi upp för att det skulle vara min tur men då bytte vi så Farmor körde först och jag fortsatte bada med Karma i poolen en stund innan jag gick upp och började kolla på UFC galan. När det var min tur skulle precis titelmatchen börja så jag tog med mig datorn och låg och kollade på matchen medans jag blev masserad. Som sagt, lyxigt värre och speciellt då Farmor & Farfar bjöd på min massage då det var min födelsedag.

Karma & Farmor känner på vattnet

När jag var färdig så var klockan redan 12:45 så det var dags för lunch igen.  Med aktivitetsarmbandet på satte vi oss på moppen och åkte 250m till @Sea restaurangen. Där åt vi en god lunch och åkte 250m hem igen. (Inga poäng där inte). Karma hade skit kul med Christoffer som började grina när vi åkte hem igen stackarn. Planen var att åka till Tap Sakea marknaden på eftermiddagen och jag ville komma iväg vid två som jag hade för mig att vi åkt tidigare år med Aun. Men först åkte vi hem och tog ett blixtdopp i poolen och en kaffe.

Vi kom iväg prick två och jag hade dåligt med soppa i moppen men planen var att köpa lite på vägen. Men när vi kom till avtagsvägen så hade vi ännu inte sett någon “bensin station” så det slutade med att vi åkte ända upp till motorvägen. Där fanns det heller ingen och jag blev lite desperat för det var nästan slut i tanken och vi skulle ut i djungeln. Men efter lite överläggning så hoppade tjejerna av och jag tog moppen till bensinstationen längs motorvägen. Man tankar ju inte själv utan det är någon anställd som tankar som inte kan engelska och bensintyperna stod på Thai och det blev lite förvirring men till slut så fyllde han upp moppen med 95 oktanigt och det blev rätt då moppen fortfarande rullade efter tankning. för hundra bath fick jag 3,68 liter.

Jag var tillbaks hos dom andra på ca 7-8 minuter och vi började äntligen åka mot Tap sakea. Grejen är att vi bara har åkte dit 3ggr tidigare (Med Aun som guide och olika vägar varje gång) och det är en djävulskt massa småvägar och korsningar som alla ser likadana ut men jag hade bestämt mig att gå på min egen känsla och 2-3 gånger fick vi vända och göra om och göra rätt men annars så lyckades jag över förväntan hitta vägen. Ett par gånger längs vägen så kände jag och Ulli igen något landmärke som bekräftade att vi var på rätt väg.

Moppefärd ur Karmas synvinkel

Vi kom fram till marknaden vid järnvägen som tidigare varit rätt kass men nu var det som ett gigantiskt cirkustält med en massa roliga stånd. Målet var ju egentligen den andra marknaden men vi stannade då det såg så pass intressant ut från utsidan. Det var ohyggligt varmt i tältet så klart men det får man ta på köpet. Karma gjorde lite fynd igen, en ring och en barbie docka. Jag köpte ett par thai fiskar brallor, en soft airgun och chilipasta. Ulli också ett par brallor och så köpte vi lite kycklingspett med sticky rice och såna riskakor med honung som vi köpte förra året, mycket smaskiga.

Karma ser en jätte sko

Försökte pruta men det var tvärstopp

Karma fick en docka som hade en fantastisk klänning

Klockan närmade sig fyra när vi bestämde oss för att åka hemåt. Jag ville åka en annan väg hem som vi åkt tidigare så vi höll oss öster om järnvägen och åkte förbi den andra marknaden men stannade inte då vi redan fyndat och klockan började bli mycket. Vägen hem gick till på samma sätt förutom att dessa vägar hade vi aldrig åkt på tidigare men till slut kom vi fram till ett ställe vi kände igen och det kändes bra att fortsätta på känsla. Vi stannade och frågade några Thaior om vi var på rätt väg vid ett tillfälle och det var vi. Jag, Karma & Ulli tyckte som vanligt att det var en fantastisk resa att se all natur och ha ett litet äventyr. Det är svårt att veta vad Farmor & Farfar tyckte då dom inte har kommenterat upplevelsen men vi gissar att det inte riktigt var deras grej och inte vill säga något negativt.

Vi var hemma sent, strax före fem då vi i normala fall brukar börja göra oss i ordning men idag var vi tvungen att sabba fullkomligt perfekta rutiner och hoppa ner i poolen istället. Så vi var inte myggade och klara förrän vid 18:30 men det var ingen större skillnad i slutändan.

Vi åkte till Kokonut då Farmor & Farfar gillade det stället. Jag och Ulli fångade upp någon konstig reaktion från ena servitrisen då vi kom, först trodde vi att stället var abonnerat men så var inte fallet visade det sig. Det var nog ingenting alls men det var lite konstigt att både Ulli och jag reagerade. Hur som helst var maten super god och idag satt vi nere på gräsmattan precis vid stranden. Det är fantastiskt mysigt på Kokonut och det var en trevlig kväll och Farmor & Farfar stod för middagen. Alla tog en glass till efterrätt förutom farfar som istället tog en pina colada och vi var proppmätta när vi rullade hemåt.

Middag på Kokonut

När vi kom hem så var Farmor & Farfar en liten bit efter oss och först missade dom infarten till huset och åkte förbi. Vi undrade vad vi skulle göra men stod kvar och väntade och så kom dom tillbaks och åkte förbi åt andra hållet istället medan vi stod och ropade, visslade och Karma viftade med lampan. 3e gången gillt blev det rätt. Vi gick direkt ner på stranden och släppte upp en lykta åt mig som flög norrut längs stranden. mycket vackert.

Vi börjar få rutin

Precis innan jag släppte den

Så flög den iväg så fint och stilla

Efter lyktan så fick Karma kolla lite på tv innan hon gick och lade sig trött och somnade snabbt. Vi andra var också rejält trötta och satt och pratade en stund ute vid poolen innan vi sade god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar