tisdag 10 mars 2015

Huay Yang 9e Mars

Vaknade prick 07:00 i morse och smög upp för att kolla på Rangers – Blackhawks. Bra match som Rangers vann på övertid. Karma och Ulli gick inte att få liv i och först när matchen var klar vid nio fick jag upp dom. Jag var vrålhungrig och hade dom legat längre hade jag fått äta frukost själv. När vi nästan ätit upp så kom Kati o lillgrabben förbi och började busa. Ulli blir lite stressad av grabben, Han är ju rätt vild och det går inte att säg åt honom så det är ju förståeligt. Men dom gick tillbaks till restaurangen efter en stund och Karma hakade på.

Vi började storstädning av huset så det är fint när Farmor & Farfar kommer. Hade pratat med Farfar i telefon strax efter åtta och då satt dom i taxin på väg från flygplatsen så vi visste att dom var på väg om några timmar. Jag sopade hela huset medans Ulli diskade och torkade i köket. Sen skakade jag alla mattor i huset medans Ulli dammsög.

Ulli rockar loss med dammsugaren

När jag var klar med mitt jobb så var jag helt svettig och slängde mig i badet. När jag låg där och flöt på luftmadrassen kom Karma & Kati och ville bada så dom drog på sig badkläder & puffar och hoppade i. Med bara dom två i poolen var det inga problem och jag kunde lägga mig på solstolen bredvid efter en stund och höll koll därifrån. Dom var i poolen rätt länge och när dom kom upp så torkade dom sig och gick sedan in på karmas rum där dom lekte med dockor och paddan ett bra tag.

Karma & Kati hade kul i poolen

Karma skjussar Kati på madrassen

Vid halv tolv sprang tjejerna över till restaurangen och fortsatte leken där. Jag och Ulli gick över efter ett tag för att säga hej och hejdå till Bo som skulle åka hem idag. Hon berättade dock att hon ska stanna en natt till innan hon far hem till Bangkok. Tam var där också och berättade att han kommit hem vid tre på natten men hade han vetat att vi skulle ha party så hade han kommit tidigare.

Mellan tolv och ett satt vi bara vid poolen och väntade på att Farmor & Farfar skulle komma. Vi satt på varsin solstol och läste och softade helt enkelt. Vi visste inte om dom var hungriga och väntade med lunchen utifall dom var hungriga. Vid 13:20 hörde jag någonting utanför och det var Håkan som kom men Farmor & Farfars Saleng. Lars-Åke kom med bilen strax efter och medan jag stod och pratade med gubbarna så kom Farmor & Farfar i Taxin.

Farmor & Farfar såg lite trötta ut men inte så farligt. resan hade gått bra men såklart jobbigt att vara på resande fot så länge. Farmor hittade inte sin ena sko när hon klev ut ur Taxin och misstänkte att den hade ramlat ur taxin när dom hade lämnat av sin med passagerare i Surin Beach. Vi bestämde oss för att åka och kolla senare då vi skulle till affären. Det visade sig att dom hade stannat på en McDonalds på vägen ner och var inte hungriga så jag drog iväg till @Sea för att köpa TakeAway åt mig, Karma & Ulli. Det blev en Pad Thai med räkor åt Ulli, Chicken nuggets åt Karma och en Club sandwich åt mig. Under tiden så packade Farmor & Farfar upp och fräschade till sig efter resan.

Efter lunchen så stängde vi igen huset och tog mopparna mot byn för lite ärenden. Vi körde långsamt så att Farfar får vänja sig köra Saleng, det gick riktigt bra. Först stannade vi i Surin och Farmor gick in på området för att hitta huset dom släppt av kvinnan vid. Kvinnan satt i poolen och berättade att hon hade skon hemma i huset så Farmor följde med. Under tiden satt vi andra och väntade i värmen utanför området, vinden stod stilla och det var riktigt varmt. Det tog en jäkla tid och till slut gick farfar in och letade efter farmor. Det visade sig att kvinnan hade korkat upp en vinare i huset och hällt upp två glas. Farmor hade svårt att dra sig undan utan att tappa ansiktet men till slut hade hon sagt att hon måste avstå resten av vinet då det drog rätt upp i huvudet då hon var så trött efter resan. Vi satt och spekulerade om Farmor fått värmeslag och yrade runt på området. Det visade sig sen att kvinnan som hade fått med sig skon var Ullis kompis mamma som har hus i Surin, så märkligt – ännu en sak som gör världen mindre än vad den är.

Premiärtur för Farmor & Farfar på Saleng

Vi åkte vidare mot byn och stannade först för att plocka upp tvätten och sedan gjorde vi ett stopp vid tankerian för att tanka upp vår moppe och för att köpa frukt. Vi körde vidare mot Pop-Shop för att fylla på våra grejer och låta Farmor & Farfar köpa på sig det dom behöver för frukost. Den svarta katten var där och var lika cool som vanligt. Vi tog genvägen när vi körde hemåt och efter ödlevägen fick Karma köra moppen som hon är riktigt vass på vid det här laget.

Hemma vid poolen igen så sprang Karma över till Kati medans jag hoppade ner i poolen och Ulli packade upp det vi handlat. Farfar var sugen på ett dopp och hoppade också ner i poolen. Efter badet så satte vi oss vid poolen där vi satt och pratade i någon timme och tog en kaffe. Karma & Kati kom förbi en stund och fikade med oss innan dom sprang iväg igen.

Premiärdopp för Farfar

Slapp vid poolen

Halv sex gjorde vi oss i ordning för middag och vi hade bestämt oss för kokonut som ligger nära och är ett bra ställe. Maten var jättegod som vanligt och Farmar & Farfar tyckte verkligen om maten då dom åt upp allt av rejäla portioner. Karma är skitrolig då hon ska vara lite världsvan mot Farmar & Farfar och visa dom allt och berätta hur det funkar i Thailand. När vi åkte moppen så satt hon och ropade till Farmor & Farfar, “Se upp här är en sten”, “Här kommer en kobajs”, “Där är Mais restaurang” osv… På restaurangen var en lite äldre Thaipojke som Karma var lite intresserad av men lite blyg för så hon såg bara till att hålla sig i hans synfält hela tiden och spexade. När vi skulle gå så tog Servitrisen kort på Pojken och Karma bredvid varandra och Karma rodnade, gulligt. Farmor & Farfar såg helt förstörda ut efter en stor middag och varsin öl och vi visste precis hur dom kände sig så vi gjorde pinan kort och åkte hem.

Mätta & Belåtna tar en glass till efterrätt

När vi kom hem strax efter åtta så ville Farmor & Farfar gå och lägga sig vilket vi verkligen förstod och vi satte oss vid tv:n så Karma fick kolla lite innan läggning. Det blev Barbapapa (Dvd kvar sedan vårt första år här) då min padda där filmerna finns hade slut på batteri. Däremot så märkte vi att ha på AC i 4 rum samtidigt blir en för stor belastning det sprutade ut varmluft i stället för kyla och fick därför skippa vardagsrummet för att få ordning på sovrummen och det blir otroligt varmt utan AC. Karma somnade fort och jag & Ulli satt och pratade en stund, jag var för trött för att kolla på något och vi gick och lade oss vid 21:30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar