onsdag 4 mars 2015

Huay Yang 3e Mars

I morse var det en Kanonmatch i NHL, Rangers mot topplaget Predators och dessutom var NHL trade deadline inatt. Matchen började klockan sju och Ulli frågade om hon skulle ställa klockan men jag sa att jag vaknar innan. jag slog upp ögonen och kollade på klockan 07:00, det är ju bra underligt. Så jag smög upp och satt och myste med en fantastiskt bra hockeymatch för mig själv. Vid 08:20 kom knärtan upp och efter morgonkram så gick hon in och väckte Ulli. Vi gjorde frukost som har fått en ny ingrediens, nämligen färsk mango som är så gott att man inte kan sluta äta det.

Karma sprang över till Kati för att leka och Ulli tog med sig telefonen och en bok och satte sig på stranden nedanför restaurangen för att ha lite koll. Jag satt kvar och kollade klart på matchen och när den var klart tog jag ett snabbt dopp i poolen. Blåser kraftigt idag så i skuggan blir det lite kyligt på morgonkvisten. Efter doppet tog jag med mig kameran och gick över till tjejerna. Karma, Kati & pojken satt och målade med tuschpennor som Karma gett till Kati. När jag var där kom Tam med sin helikopter och började flyga ute på fältet, han har sjuk kontroll på leksaken och jag filmade en flygtur. Efter en stund gick jag tillbaks till poolen för att läsa.

Ulli slappar i halvskuggan med en bok

Ungarna hade måleristund

Vid halv tolv tog vi moppen till Chon för att kolla om det gick att byta moppen idag och kolla om mina brallor var lagade. Både moppen och brallorna var klara och vi bestämde oss för att luncha på Golfrestaurangen. Karma ville ha pizza, jag tog Raggmunkar med bacon och Ulli tog Köttbullar med potatis. Karma åt jättemycket och ville även ha en glass efter maten. Kul att hon fått bra aptit igen då det varit si så där på den fronten senaste dagarna. På vägen hem stannade vi hos gubben vi brukar tanka hos och köpte mango till frukosten.

Väntar på Lunchen på Golfrestaurangen

När vi kom hem så hoppade jag och Karma ner i poolen och övade på att simma en stund innan vi började leka Kapten Mongo & Kamrat pirat. Karma berättar vad som skall hända o sen leker vi efter hennes manus. Oftast så ska hon ramla av skeppet bland massa hajar och jag ska komma och rädda henne. När vi badat klart så var det dags för kaffe och Karmas dagliga kanelbulle.

Kapten Mongo & Kamrat Pirat

Helig Kanelbulle

Efter fikat ville Karma träffa Kati igen så hon klädde på sig och sprang över till Restaurangen igen. Ulli hängde på och satte sig nedanför på stranden med sin telefon och bok. Jag lade mig på solstolen vid poolen och slumrade in. Efter ett tag tog jag kameran och kollade till läget och det var full fart. Karma fick ett litet sår på foten så vi gick hem och plåstrade om henne och både Kati o grabben kom efter så leken fortsatte på stranden utanför vårt hus. Grabben är helt vild och springer och slåss och river allt han ser.

Karma plåstras om 

Full fart på stranden

När klockan var runt fyra tog jag hinken och vasken och gick ner till tjejerna som nu förflyttat sig tillbaks till stranden utanför restaurangen. Vi började leta musslor och vattenloppor och det slutade med att vi var dyngsura alla tre då det är hård vind och ettriga vågor plus att tjejerna började skvätta.

Vasking efter småkryp

Klockan sex tog vi moppen mot Sao´s Kitchen där vi åt så vi nästan sprack förra året. Karma ville absolut inte åka dit för hon tyckte Katoj servitören var otrevlig för att Karma inte fick gå in i köket förra året men vi sa att han inte jobbar där längre och att det säkert var en massa barn där. När vi kom fram så var katojen det första vi såg och inte ett barn var på restaurangen. Karma blev sur och ville att vi skulle åka därifrån men vi stannade kvar och beställde god mat. Dom har verkligen en fantastisk massaman gai. Ulli beställde räkor och kyckling åt tjejerna och jag massaman och så delade vi på en papayasallad. Efter maten ville Karma ha en glass som hon glufsade i sig med stora tuggor. Hon har verkligen fått tillbaka aptiten.

Karma tjurar för att katojen jobbade kvar

Vi var hemma vid åtta igen och efter lite tekniskt strul fick jag igång lite bio åt Karma här hemma. Det blev Tingeling & Piratfen och hon fick lite snarra o chippa och jag gjorde en varsin mojito åt mig o Ulli. Är rätt kass på drinkar och den smakade verkligen inte som jag hade förväntat mig men god ändå. Tveksam om det verkligen mynta jag har fått tag på men svårt, tycker ju det smakar det så… nja annars kanske man uppfunnit en ny Thai drink. Karma hade jättesvårt att sova och har fått för sig att jag ska lägga henne istället för mamma, totalt tvärtom emot hemma men vi stod på oss och sa att det var varannan kväll och till slut strax efter tio somnade hon äntligen. Vi kom i säng vid halv tolv, vi var för trötta för att kolla på något utan bara satt o snackade en stund.

Huset kvällstid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar