onsdag 18 mars 2015

Huay Yang 17e Mars

Idag vaknade vi av Karma som ropade att hon ville gå upp vid 07:20, Jag låg kvar medans Ulli gick upp med Karma. jag hade varit upp och lagt på täcket på Karma vid halv sex men för övrigt tror jag inte att Karma hade väckt Ulli något under natten. Jag var hur som helst jättetrött och slumrade till igen men vaknade typ 10 minuter senare av Karma som var arg och skrek. Jag har ju så svårt att somna om på morgonen och efter ett försök så gick jag upp vid 07:20 och frågade varför hon skrek. Karma ville ha mentos men det fick hon ju så klart inte och hade blivit på dåligt humör av det. Känns som om alla tre har fått lite pyspunka efter att ha haft gäster en vecka. Det har ju varit jättekul med sällskap men när det är över känner man sig helt matt, samma sak sist när Mormor & Morfar var här.

Morgon pigg rackare. Låter som en gök

Vi åt frukost som vanligt och gjorde oss i ordning för att bada i havet innan det blåste upp. Det tar alltid ett tag att komma i ordning men vi har ju inte bråttom. Alla ska göra sina toalett bestyr och sedan skall solkräm smörjas in osv. Idag tog vi med oss luftmadrassen till stranden och det var lyckat då vi hade jättekul med den. Karma tyckte det var kanon kul att flyta på den in till stranden där vågorna bröt och hon kunde ramla av.

Vi sabbade Ullis Groupie

Karma på flygande mattan

Luftmadrassen var kul att ha på beachen

Efter stranden så var det poolhäng och jag badade med Karma en stund innan hon ville gå in och pyssla med sina grejer och vi kunde lägga oss på varsin solsäng och slappa. Jag med min bok som jag nog tyvärr inte hinner avsluta, synd då den är svinbra och skulle gjort sig bra bland dom andra böckerna i hyllan här.

Vid tolv tog vi moppen in mot byn för att äta lunch och hitta en frisör så jag kan få bort monchichi fjunet på skallen. Vi stannade vid den frisör vi har registrerat men den var stängd av någon anledning och Ulli fick för sig att det tydligen fanns en vid golf Ranchen. Men vi hann inte ens dit innan vi såg en frisör salong där vi stannande. Det var inga konstigheter förutom att hennes rakmaskin bara kunde raka av rubbet eller typ 10mm. Jag som brukar köra 3mm fick välja rubbet. Ser ju lite roligt ut med ett brunt ansikte och vit knopp men det kanske hinner ordna till sig. 150 bath gick kalaset på o då drog hon bort örontoffsarna på köpet.

Full Metal Jacket, nästan typ...

Efter klippningen som gick fort så bestämde vi oss för att prova äta på Marli garden och när vi kom dit så stod det en skylt med Open på framme och det spelades musik i högtalarna så vi gick in och skulle sätta oss men inte en kotte syntes till. Vi ropade lite och Ulli gick och spanade lite men det var stendött så vi var tvungna att åka igen efter en stund om vi ville bli mätta.

Vi bestämde oss för ett annat nytt ställe vi sett där det alltid varit mycket folk som ligger mellan polis stationen och stranden på vänster sida. Karma var jätte negativ och hon ville inte alls äta mat där av någon anledning men vi kör demokrati i familjen så hon blev nedröstad. Det var lite billigare än andra ställen vi varit på vilket kanske förklarar varför det är relativt välbesökt. Maten var helt ok men inte spektakulär. När vi satt där och väntade på maten ville jag kolla på korten Ulli tog när jag klippte mig och bad om kameran. Ulli sa att den hade hon gett mig men jag hade inte fått den. Hon kunde inte hitta den och först trodde vi att den var kvar på frisörstället men sen frågade jag om den inte kunde vara kvar på Marli Garden och Ulli trodde att det kunde stämma.

Det var inget snack om saken utan Ulli fick ta moppen för att hämta Kameran hon hade slarvat bort. Samma som förra året med Karmas padda. Så hon drog iväg med moppen medan jag o Knärtan satt kvar vid restaurangen. Maten hann komma men Ulli var ändå hyfsat snabbt tillbaks, Kameran låg mycket riktigt på bordet på Marli Garden och väntade och det var fortfarande helt folktomt som tur var. Under tiden så hade det kommit ett sällskap med två finska gubbar o en göteborgare med respektive thai damer till restaurangen. Dom verkade vara thaiboende och hade hört om Huay Yang och skulle köpa/hyra något hus. Vi förstod inte riktigt men dom var rätt underhållande.

När maten var betald så blev det raka vägen hem till poolen och jag och Karma hoppade rakt i. Efter en stunds badande så fortsatte vi som på morgonen, jag med min bok, Karma pysslade och Ulli med sin mobil. Tyvärr har vi som sagt fått en invasion av små larver som faller ner från träden och dom börjar bli riktigt jobbiga. När man ligger och läser så känner man hur dom landar på ryggen och det går inte ens ha en kaffekopp framme då dom jävlarna ska bada i den. Jag fick nästan panik och tyckte det krälade på mig hela tiden och var tvungen att först ligga i vattnet en lång stund och sedan gå in.

Vår bästa Knärta

VI har pratat lite löst om att ta med Happy Junior hem till Sverige och vad det skulle innebära. Jag är den i familjen som är mest tveksam till hund då jag inte vill bli låst men har gått med på att när Karma blir större och kan hjälpa till att ta ansvar så ska vi skaffa en. Både jag och Ulli är hundmänniskor och har haft hundar förut så det är ju inte helt främmande att vi ska ha en. Vi har googlat om hur det går till praktiskt och Ulli kontaktade en kille här i trakten på facebook som är involverad i hund hanteringen i Huay Yang. Vi fick svar att det inte är något större problem om man har råd men vi ska ringa honom i morgon för att få lite mer info. När vi vet hur det går till och vad det kostar så får vi ta ställning. Vi måste vara säkra på att han får det bättre i Sverige och vi måste prata igenom om det passar för oss som vi lever och bor. Men det är hur som helst en fantastiskt fin hund och ja, han skulle passa bra hos oss tycker jag.

Vi hade inte riktigt planerat var vi skulle äta ikväll men det lutade lite åt Kob´s där vi åt förra veckan och att vi skulle avsluta dom två sista kvällarna på Jubu Jubu & Mai´s. Men på eftermiddagen så frågade Mai om vi ville äta hos henne på kvällen så vi frågade om hon kunde ta dit Dong Kao så att Karma fick någon att leka med och det var inga problem.

Innan vi gjorde oss i ordning så var det småkryps spaning på stranden och tjejerna hittade hur mycket som helst idag. Tror aldrig dom kommer tröttna på den aktiviteten. Jag hakade på som värsta paparazzi som vanligt o försökte få dom där perfekta bilderna som kommer platsa i 2016 års Karma kalender. Det är ju så sjukt bra ljus på stranden runt 16.30 så bilderna blir bra om man bara är beredd.

Småkryps insamling i lågvattnet

Karma kollar till dom små

Finner inga ord riktigt ...

Vid fem hoppade tjejerna in i duschen och jag fixade till två stycken mango capirinha som blev godast hittills. 1st mogen mango, typ 2dl sprite,0,5dl mandarin juice, en lime och 1dl vit havanna club rom. ner i mixern och blandas med en halv karta krossad is. Så sjuuuuukt gott!!!

Mango Capirinha ala Team Magnusson in Thailand

Vi kom iväg till Mai prick sex och när vi kom fram så satt Dong Kao där och väntade. Karma blev jätteglad och slängde upp ritböckerna på en gång. Karma gav bort ett paket med Tuschpennor till flickan och bestämde sig för at ge bort en av målarböckerna också. När vi hade beställt mat och väntade på maten så kom det fler barn, alla hade varit på Karmas kalas och alla satt och målade tillsammans. Jag var sugen på grön curry men det gick inte att ordna så det blev chicken cashewnuts som alltid, Helt ok då hennes är magiskt god. Ulli beställde hel fisk och räkor till henne och Karma. Vi beställde även in cola åt alla ungar.

Ödlegubben & Karma gillar varandra

När Karma hade ätit klart så blev det helt andra lekar där ungarna sprang och jagade varandra och hade jättekul. Vi satt och pratade med Mai och drack öl under tiden Karma fick leka av sig. Efter ett bra tag så var alla ungar helt svettiga och ville ta det lugnt. Karma som var helt genomsvettig och röd i ansiktet fattade inte riktigt och blev lite sur och grinig för att dom inte ville leka mer. Vi försökte förklara för henne och efter en liten stund gick det in och dom fortsatte leka lite lugnare och den största thai tjejen lärde Ulli och Karma någon lek där man klappar varandras händer i något speciellt mönster.

Ulli lär sig klappleken

Mai´s yngsta dotter ska börja på universitet till hösten och vi har hört att familjen behöver pengar för att det skall gå ihop så vi ska kolla lite med Annelie och Deborah hur vi ska göra en liten donation och vara säkra på att det går till skolavgiften. Vid åtta märkte vi på Karma att det var dags att runda av och efter att ha betalt notan så rullade vi hemåt.

Karma fick som vanligt avsluta kvällen med lite tv och somnade vid 21:20. Jag och Ulli kollade på ett avsnitt av The Americans innan vi gjorde natt vid 23:20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar